handdator

Visa fullständig version : Axeltränings 2ggr i veckan

mACKANNN
2006-07-11, 21:46
helt enkelt, är de korkat att träna axlarna 2ggr i veckan mm2k style?
tänkte på att de är vell i axlarna de vanligaste skadorna ligger..

sticker in en till fråga. testar just nu mm2k för bröst, men nu börjar jag se att mina axlar börjar rotera frammåt lite smått. kan vara inbillning, men låt oss anta att de inte är det, vilket är då smartast, att köra klart programmet (är på träning 5 nu) och prioritera bakre axlar/rygg efter programmet är klart. eller är de bättre o lägga ner mm2k på än gång och köra mer rygg / bakre axlar redan nu?!

är nämligen sugen på att se hur resultaten kommer vara med mm2k programmet..

mackan

polaren
2006-07-11, 22:12
Du kan ju slänga in nån övning för baksida axlar / någon roddövning i slutet på passet.

Tycker du ska köra klart programmet!

mACKANNN
2006-07-12, 21:16
Du kan ju slänga in nån övning för baksida axlar / någon roddövning i slutet på passet.

Tycker du ska köra klart programmet!

ok. menar du i slutet på varje mm2k-pass, eller?
ingen annan som har lust att yttra sig ? :)

Liten Men Fet
2006-07-12, 21:27
Jag skulle inte köra axlar två gånger i veckan OCH bröst en gång. Iallafall inte tungt. Sen har jag aldrig provat på det programmet så jag vill inte tala något specifikt om det eller dess träningsmängd.

Prova får du se, känn efter om du börjar få ont eller känner dig sliten.

mACKANNN
2006-07-12, 21:37
Jag skulle inte köra axlar två gånger i veckan OCH bröst en gång. Iallafall inte tungt. Sen har jag aldrig provat på det programmet så jag vill inte tala något specifikt om det eller dess träningsmängd.

Prova får du se, känn efter om du börjar få ont eller känner dig sliten.

Jag vet inte om du missförstod eller inte, men jag menade att jag möjligtvis skulle köra axlar 2 ggr i veckan EFTER att jag återgått till att köra bröst normalt igen. men iallafall, så får jag vell göra som du säger o testa. Om nu inte någon smart nils kommer o säger att de är rent åt helvete, de va de jag täntke kolla upp först.

*popcorn*

polaren
2006-07-12, 22:08
Jepp efter MM2K passen tänkte jag. Det viktigaste med MM2K tror jag är att man följer progressionsschemat 2 gånger per vecka, hur man sen splittar upp övriga träningen är nog inte såååå jävla viktigt :)

Vissa kanske säger "men då är det inte MM2K längre", och det kanske det inte är, men so? Kör så som det passar dig! Vill du lägga prio på baksida axlar/rygg nu så gör det! Jag skulle dock inte tränat mitt/främre deltat alls om jag körde MM2K samtidigt för bänken (är väldigt rädd om axlarna).

Axlar 2 gånger per vecka = jag skulle ta det jävligt försiktigt :)

mACKANNN
2006-07-13, 21:33
Jepp efter MM2K passen tänkte jag. Det viktigaste med MM2K tror jag är att man följer progressionsschemat 2 gånger per vecka, hur man sen splittar upp övriga träningen är nog inte såååå jävla viktigt :)

Vissa kanske säger "men då är det inte MM2K längre", och det kanske det inte är, men so? Kör så som det passar dig! Vill du lägga prio på baksida axlar/rygg nu så gör det! Jag skulle dock inte tränat mitt/främre deltat alls om jag körde MM2K samtidigt för bänken (är väldigt rädd om axlarna).

Axlar 2 gånger per vecka = jag skulle ta det jävligt försiktigt :)

Okej. tack för hjälpen!
jag kör inte strikt efter mm2k, som du säger, jag tror de är skitsamma. Om det nu blir nån liten skillnad i slutändan kan den inte vara så stor så de har ingen betydelse, resten av kroppen slipper ju släpa efter lika mycket.
Jag kör den traditionella 3-splitten plus en extra dag för bröst dag 4. Eftersom jag kör bröst/axlar/triceps på första mm2k passet i veckan tänkte jag slänga in omvända flyes i mm2k pass nr2. Tror de kommer funka bra!
tack för hjälpen once again =)

polaren
2006-07-13, 22:21
Det låter bra! :) Lugnt