Visa fullständig version : Chalmers? Någon?
Jag börjar nu på Chalmers i höst. Finns det fler Chalmerister här?
Ryska_raketen
2006-07-11, 16:55
Ja, Baan är väl en nörd ?
Ja, Baan är väl en nörd ?
SKa jag tolka det som att alla på chalmers är nördar? :D
tossefar
2006-07-11, 16:58
SKa jag tolka det som att alla på chalmers är nördar? :D
Vilken överraskning, nördar på chalmers?!?!?!?!?! ;)
Vilken överraskning, nördar på chalmers?!?!?!?!?! ;)
Inte på Lindholmen!! Omfgzz! Massa båtmekaniker :kinky:
Vågar man flytta till gbg? Jag har hört att folk säger gött väldigt mycket och bamba istället för matsal ?!?
Vågar man flytta till gbg? Jag har hört att folk säger gött väldigt mycket och bamba istället för matsal ?!?
Jaja "gött" sägs och det heter bamba god damnit!
Sedan kan du beställa en halv special ;)
RR: Stfu, n00b.
Pluggar IT på Chalmers.
Mela: Lindholmen är n00b. Skäms.
RR: Stfu, n00b.
Pluggar IT på Chalmers.
Mela: Lindholmen är n00b. Skäms.
Haha. Ska bli sjöingenjör ju. Då kan jag inte vara upp i Johanneberg :P
Jag läser på Chalmers och självklart är alla Chalmerister nördar. Vem har någonsin trott motsatsen?
Du kan ändå bo där. Det är en del av din Chalmersindoktrinering.
Skämt å sido. Jag bodde där och det är ett jättebra område. Centralt och nära till skolan (om du läser på Chalmers Gibraltar eller vissa delar av GU).
martin_vbg
2006-07-11, 17:34
Jag ska också gå på lindholmen *kissass*
Jag ska också gå på lindholmen *kissass*
Ska vi åka buss tillsammans då? :D
På Lindholmen finns det väl bara låtsaschalmerister?
:confused:
På Lindholmen finns det väl bara låtsaschalmerister?
:confused:
Det är där alla sjönissar finns. Alltså vi som skall skaffa RIKTIGA arbeten *slap*
Har gått på Chalmers och jobbar på Chalmers. Har även gått tekniskt basår på Lindholmen. Tyckte det var trevligt där ute. Bättre lärare. Där ute så är lärarna mer lärare och mindre forskare om du förstår vad jag menar.
Har gått på Chalmers och jobbar på Chalmers. Har även gått tekniskt basår på Lindholmen. Tyckte det var trevligt där ute. Bättre lärare. Där ute så är lärarna mer lärare och mindre forskare om du förstår vad jag menar.
Mer pedagogiska? :P
det ända jag gör på chalmers, det är att bli redigt full på Gausqen.
userfriendly
2006-07-11, 19:25
Det är där alla sjönissar finns. Alltså vi som skall skaffa RIKTIGA arbeten *slap*
häftigt häftigt, vad ska du bli när du blir stor?
vad gör en sjöingengör?
du skulle ju bli stadsminister...
Svarar på Angels och Users fråga samtidigt:
En sjöingenjör är typ chef över att det tekniska i maskinerna på fartyg. Man gör lite som Homer i Simpsons och sitter vid ett kontrollbord och har koll på grejorna, pillar lite på motorn och har sig.
Rätt soft utbildning då man är iväg på praktik jorden runt :D
userfriendly
2006-07-11, 19:43
Svarar på Angels och Users fråga samtidigt:
En sjöingenjör är typ chef över att det tekniska i maskinerna på fartyg. Man gör lite som Homer i Simpsons och sitter vid ett kontrollbord och har koll på grejorna, pillar lite på motorn och har sig.
Rätt soft utbildning då man är iväg på praktik jorden runt :D
coolt jobb, du och jag verkar dock vara varandras motsatser :D
Med risk för att låta en aning bitter.
Jag gick nästan två år på Chalmers, och det var lärorikt på många sätt
Studenter är svin, ekonomer i synnerhet, därom råder inga tvivel. Chalmerister å sin sida lyckas prestera utanför skalan. Det var nästan så man inte erkände att man var Chalmerist för icke-Chalmerister för att man riskerade att grupperas med den skock får som ägnar sig åt gasque, nollning, det där tåget med vagnar, overaller och en käckhet som inte vet några som helst gränser. Utskällningen är väldigt nära även nu efter några år ifall jag ser någon skämta till det med att skriva öhl eller häfv.
Sen ska det sägas att Chalmers rent studiemässigt höll stundtals väldigt hög klass. Det finns otroligt många väldigt intelligenta människor där, både bland lärare, doktorander och studenter. Ibland kunde man dock frestas av att förbilliga undervisningen lite grann men färre labbar och fler storsalsföreläsningar men majoriteten av undervisningen var bra tycker jag. Hade jag inte gått på Chalmers hade jag aldrig fått lära mig Haskell ju.
Kontentan är att jag inte tycker om CTH, eller den stämning som råder där. Hälsade på några gamla vänner där för ett par år sedan och bara att kliva in i kårhuset och se anslag om alla äckligt studentikosa aktiviteter fick mig att bli lika förbannad som illamående.
coolt jobb, du och jag verkar dock vara varandras motsatser :D
Jag kan smuggla med dig när jag åker till västindien *kissass*
skaparn: Det är möjligt, dock är den utbildningen som jag vill läsa på Chalmers, och eftersom jag bor i gbg underlättar det. Men om jag inte trivs kommer jag säkerligen hoppa av... 3,5 år är för lång tid för att vantrivas.
Grattis då Mela!!!!!!!!
Tack :) Nu ska jag ragga mekaniker :kinky:
Tack :) Nu ska jag ragga mekaniker :kinky:
Ragga åt mig me för sjutton!!!
Ragga åt mig me för sjutton!!!
Hur många ska du ha? 2 i veckan? :naughty:
Hur många ska du ha? 2 i veckan? :naughty:
Jag kan ju inte hålla uppe Tingstadstunnelns fast kanske...
Men 2 i veckan ska nog gå ner....Höhö
Med risk för att låta en aning bitter.
Jag gick nästan två år på Chalmers, och det var lärorikt på många sätt
Studenter är svin, ekonomer i synnerhet, därom råder inga tvivel. Chalmerister å sin sida lyckas prestera utanför skalan. Det var nästan så man inte erkände att man var Chalmerist för icke-Chalmerister för att man riskerade att grupperas med den skock får som ägnar sig åt gasque, nollning, det där tåget med vagnar, overaller och en käckhet som inte vet några som helst gränser. Utskällningen är väldigt nära även nu efter några år ifall jag ser någon skämta till det med att skriva öhl eller häfv.
Sen ska det sägas att Chalmers rent studiemässigt höll stundtals väldigt hög klass. Det finns otroligt många väldigt intelligenta människor där, både bland lärare, doktorander och studenter. Ibland kunde man dock frestas av att förbilliga undervisningen lite grann men färre labbar och fler storsalsföreläsningar men majoriteten av undervisningen var bra tycker jag. Hade jag inte gått på Chalmers hade jag aldrig fått lära mig Haskell ju.
Kontentan är att jag inte tycker om CTH, eller den stämning som råder där. Hälsade på några gamla vänner där för ett par år sedan och bara att kliva in i kårhuset och se anslag om alla äckligt studentikosa aktiviteter fick mig att bli lika förbannad som illamående.
Jag tror inte ekonomerna är värre än någon annan, så du kan nog fritt generalisera att chalmerister är svin eller närmare bestämt deltids alkoholister. Stör mig också rätt mycket på alla aktiviter och föreningar som för mina tankar åt att skolan ägnar sig åt organiserad kommunismverksamhet. Kan annars hålla med dig om att det finns riktigt duktiga individer, båda sådana som kan prestera mycket på kort tid och dom som har disciplinen att jobba hårt under en längre tid :)
Nåja en annan intressant grej om Lindholmen som ickeberörda är förmodligen helt ovetande om (om inga tidningar skrivit om det, vilket inte låter särskilt troligt), är att det lutar åt att ett par, kanske t o m tre stycken civilingenjörutbildningar flyttar ut till Lindholmen, samtidigt, om jag förstått det rätt, flyttar man även någon högskoleingenjörsutbildning till campus Johanneberg. Tror det finns tre fyra förslag på vilkal linjer som ska flytta, tror det rör sig om elektro, data samt it, eventuellt någon annan utbildning. Som jag uppfattat det verkar det som flytten blir av, det enda man ska bestämma är vilka som ska flytta ut/in. Studenterna, vad jag sett, är generellt mot flytten, men det skiter väl ledningen i. En eventuell flytt berör nog först framtida studenter, gissar ganska vilt på att det är folk som börjar om något år som kanske får plugga sitt program där flytten tar dom sas. Så om det är någon som känner att flytten låter helt galen och att det kan påverka ens utbildningsplaner så se det som en varning :cool:
Kan tillägga till Baans text att fakulteten inte är speciellt intresserade av att flytta till Lindholmen. Det är nog där dem största stötestenen ligger. Det är inte så lätt att göra något mot fakultetens vilja på Chalmers.
Spelar det någon roll?
Kommunen vill (har för mig att det hela handlar om att väcka liv i Lindholmen och locka företag dit) och ledningen vill (gissning från min sida, men annars hade det väl aldrig varit snack om saken?) så spelar det någon större roll vad dom underställda vill?
Spelar det någon roll?
Kommunen vill (har för mig att det hela handlar om att väcka liv i Lindholmen och locka företag dit) och ledningen vill (gissning från min sida, men annars hade det väl aldrig varit snack om saken?) så spelar det någon större roll vad dom underställda vill?
Ja? Det är ju en högskola vi pratar om.
martin_vbg
2006-07-11, 21:12
Ska vi åka buss tillsammans då? :D
laett at vi ska!!!!!!1111
Ja? Det är ju en högskola vi pratar om.
Jag har ingen aning om vad dom anställda vill och vad dom får för bemötande, men hittills verkar det inte som någon bryr sig särskilt mycket om vad vi studenter vill. Får anställda, dvs lärare och andra, bättre bemötande och mer att säga till om?
Hjälper ju iofs inte att vi har svårt att komma överens om bra argument, och vad just "bra" argument är. För det mesta tänker ju dom flesta på sin egen situation och vad en flytt hade inneburit, vilket jag själv tycker är helt okej men en del andra vill försöka hålla det på någon högre nivå där man argumenterar mot flytten från skolans perspektiv, vilket för mig känns ganska omöjligt som enskild individ.
Jag har ingen aning om vad dom anställda vill och vad dom får för bemötande, men hittills verkar det inte som någon bryr sig särskilt mycket om vad vi studenter vill. Får anställda, dvs lärare och andra, bättre bemötande och mer att säga till om?
Hjälper ju iofs inte att vi har svårt att komma överens om bra argument, och vad just "bra" argument är. För det mesta tänker ju dom flesta på sin egen situation och vad en flytt hade inneburit, vilket jag själv tycker är helt okej men en del andra vill försöka hålla det på någon högre nivå där man argumenterar mot flytten från skolans perspektiv, vilket för mig känns ganska omöjligt som enskild individ.
Jag kan inte säga att jag är så insatt i läget nu för tillfället. Men när jag satt i Chalmers styrelse så fick jag intrycket att man gick varligt fram med vad som skulle flyttas till Lindholmen eftersom motståndet från fakulteten var kompakt. De ville lösa det på frivillig väg men det var ingen institution som anmälde sig. Det talade om att det skulle vara nya linjer som skulle läggas till Lindholmen osv. Men, men, även fakulteten blir ju överkörd ibland.
Läser Industriell Ekonomi, mycket nöjd!
Men 2 i veckan ska nog gå ner....Höhö
Jamen det beror väl endå på hur stora satserna är?
jag tycker tvärt emot tidigare talare att chalmers föreningar är jävligt roliga, fast då gillar jag ju att supa, fara på festresor, träffa massa folk och inte bara gå skola för att plugga.
man lär känna teknologer över sektionsgränserna på ett helt annat sätt än vad man gör annars...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.