Visa fullständig version : träningfreak?
fördelar/nackdelar?
själv så gillar jag o träna, gillar att va aktiv*flex*
Ryska_raketen
2006-07-11, 14:05
Att du får för stora lår. Så skippa benträningen. Kör enbart överkropp.
jag är ett så kallat träningsfreak - jag kan knappt gå längre för jag har så stora ben! Får inte komma in på klubbar heller för jag är större än vakterna, ioch de e rädda för att jag eventuellt unleashar the fury på de och då kan de inte kontrollera mig
jag måste dra ner på träningen och köra cardio som ryska raketen
formula4shape
2006-07-11, 14:08
Fördel: Du får snygga tjejer pga din atletiska kropp.....
Nackdel: De tröttnar efter 1 vecka pga att du hela tiden tränar.
mangemani
2006-07-11, 14:23
Nackdel: De tröttnar efter 1 vecka pga att du hela tiden tränar.
haha:thumbup:
är lite inne på det där jag med:
nackdel: tjejerna man blir ihop med kan inte acceptera all den tid man lägger ner på träningen.
fördelar:
finns bara fördelar(förutom det jag nyss skrev)
jag är ett så kallat träningsfreak - jag kan knappt gå längre för jag har så stora ben! Får inte komma in på klubbar heller för jag är större än vakterna, ioch de e rädda för att jag eventuellt unleashar the fury på de och då kan de inte kontrollera mig
jag måste dra ner på träningen och köra cardio som ryska raketen
Lolicopter. You've unleashed the fucking fury! Yngwie ftw!
Ok, coolt. *bs*
Träna är livet.
Fördelarna är ju hur många som helst. Bättre hälsa, ser bättre ut, mår bättre, förhindrar värk osv
Nackdelarna är alla de jag känner som inte tränar (vilka är 99% av de jag umgås med) är helt oförstående. Min bästa kompis tjatar om att det inte kan vara hälsosamt och mamma säger att det inte är snyggt med tjejer som har muskler, suck...
Dissector
2006-07-11, 15:57
Ok, coolt. *bs*
Vad menar du med "BS"?, att det inte är sant eller att det inte är en fördel? :P
Fördelarna är såklart många.
Nackdelar kan ju vara såna som tid, restriktioner på annat för att göra träningen så effektiv som möjligt, eventuella skador o.s.v
Få tjejer som vill ha en jättebiffig kille. De tycker att det är äckligt :D Speciellt om de är "deffade" så att musklerna syns.. Sååå killar.. too bad :D
Ingen kille som vill ha en biffig tjej heller *cry* Det är nackdelen.
Fördel: Nöjd med sig själv, adrenalinkickarna och pumpen!
Få tjejer som vill ha en jättebiffig kille. De tycker att det är äckligt :D Speciellt om de är "deffade" så att musklerna syns.. Sååå killar.. too bad :D
Så dom vill hellre ha en kille med mer fett så inte musklerna syns? ;)
Faktiskt. Iaf de flesta normala tjejerna som jag pratat med. Rätt så många föredrar smala killar (typ fredrik ljungberg)
Få tjejer som vill ha en jättebiffig kille.
Nu känner jag inte till din deffinition men enligt min så springer det inte runt "jättebiffiga killar" överallt direkt, trots att fruktansvärt många tränar... :)
Fördelar: Man blir (förhoppningsvis) stor och stark, det är _sjukligt_ roligt.
Nackdelar: Man "måste" äta massa mat vilket blir jobbigt - på flera sätt.
Cerberus
2006-07-11, 16:24
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/adrig_kill3.jpg
vadå detta e la snyggt??????
Fler tjejer som vill ha biffiga killar än vice versa iallafall. OK kanske inte de allra, allra största killarna är så poppis när de är tävlingsdeffade, men annars så.
Fördelar: Friskare, piggare, starkare, snyggare, man har nåt att göra och läsa om, träffar nytt folk, osv.
Nackdelar: Folk tycker man är konstig för att man äter konstigt, folk gnäller om att man ska akta sig så man inte tränar för mycket/blir träningsnarkoman/osv/osv, man får ångest när man åker på semester och inte kan träna som vanligt, man tänker för mycket på vad man äter och hur man ser ut/borde se ut, man blir irriterad på folk som är potatisksäckar och inte orkar ta tag i sitt liv och börja träna. OSV.
"Man", i det här fallet, kan även kallar för "jag".
Faktiskt. Iaf de flesta normala tjejerna som jag pratat med. Rätt så många föredrar smala killar (typ fredrik ljungberg)
I see... Lite synd de där med ljungberg dock.. Har hört en del att folk tycker han är lagom biffig. Det är sorgligt i min mening. Men sen om man gillar smala killar, det är ju en annan sak.
Det säger dom ända tills de djuriska instinkterna tar över då en rippad, lagom grov (läs: Beefcake) kille tar av sig tröjan *screwy*
Tricklev
2006-07-11, 16:30
Få killar som tränar ser ju ut såhär också (Orkar inte länka, ronnie Coleman bild, använd fantasin), och få killar som tränar gör det för att se ut så.
Fördelar: Miljontals.
Nackdelar: Har ingen att dela det med för tillfället.
Cerberus
2006-07-11, 16:35
okej jag får väl dela med mig av mina åsikter.
positiva: man blir snyggare(enligt mig), större, mer symmetrisk(förhoppningsvis), får bättre hälsa, bättre kostvanor, mer disciplin.
negativa(för mig): kostnojighet och fixering vid just det(speciellt vid deff), ändrad kroppsuppfattning, svårt för att äta socialt bara för sakens skull, blivit lite av en enstöring...
Få killar som tränar ser ju ut såhär också (Orkar inte länka, ronnie Coleman bild, använd fantasin), och få killar som tränar gör det för att se ut så.
.
Har mååånga kompisar som gått runt "ÅH FY FAN VA ÄCKLIGT!!" när jag visat off bilder på AF killar :P
Tricklev
2006-07-11, 16:44
Har mååånga kompisar som gått runt "ÅH FY FAN VA ÄCKLIGT!!" när jag visat off bilder på AF killar :P
Vissa av oss tränar ju inte för att bli ens AF killar.
Vissa av oss tränar ju inte för att bli ens AF killar.
Nej. Men ändå :D
nackdel: tjejerna man blir ihop med kan inte acceptera all den tid man lägger ner på träningen.
Om man inte hittar en tjej som delar intresset för träning så kan man vara freaks tillsammans :thumbup:
Ryska_raketen
2006-07-11, 17:02
Om man inte hittar en tjej som delar intresset för träning så kan man vara freaks tillsammans :thumbup:
*kissass*
Victoria
2006-07-12, 01:31
HEEEEYYYY BIAATCH!:laugh:
Amen to that!
Fördel: Man kan gå omkring och vara självgod.
Tricklev
2006-07-12, 02:08
:D
Ingen biff men vet flera tjejer som säger hans kropp är den perfekta.
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/44/442/442116/ljungberg.jpg
Ninjasmurf
2006-07-12, 04:49
Det finns inga nackdelar som folk redan påpekat :)
Största fördelen med att vara aktiv är man kan äta nästa hur mycket som helst och fortfarande undvika jabba the hut stadiet...
Det måste bero på den övernaturliga solbrännan. Till och med jag tycker det ser sjukt roligt ut.
Nu vet jag inte exakt vad du menar med biffig, men du kan ju försöka undvika alltför grova generaliseringar. Muskler är snyggt, även på tjejer.
För övrigt vill jag veta vad trådskaparen menar med "träningsfreak?". Det klart att det finns vissa nackdelar ifall man lägger ner 20+ timmar om man har ett jobb att sköta bredvid. Då finns risken att man försakar nära och kära.
Slartibartfast
2006-07-12, 06:40
Ingen biff men vet flera tjejer som säger hans kropp är den perfekta.
Inte ens jag tycker hans fysik är nåt att hänga i granen. Men sant som du säger. det finns säkert tjejer som tycker Braditroja är för grov och deffad.
Inte ens jag tycker hans fysik är nåt att hänga i granen. Men sant som du säger. det finns säkert tjejer som tycker Braditroja är för grov och deffad.
Undrade hur lång tid det skulle ta. :hbang:
Slartibartfast
2006-07-12, 07:06
Fredde har ju ändå mindre fett än de allra flesta.
Fredde har ju ändå mindre fett än de allra flesta.
Känner mig lite sugen att posta bilden på Michael Rasmussen igen.
Vad jag vill veta är om tjejerna som tycker om bilderna på FJ skulle göra det i samma utsträckning ifall de dels inte såg ansiktet (för han räknas väl som gode snygg?), dels inte visste att det var Fredrik Ljungberg - fotbollspelaren.
Jag tror att FJ är optimal för de flesta tjejerna faktiskt. Den optimala tjejen, i mina ögon, är bara smal.
Herkulez
2006-07-12, 09:43
HELL YEAH :D
Jag tror att FJ är optimal för de flesta tjejerna faktiskt. Den optimala tjejen, i mina ögon, är bara smal.
http://video.google.com/videoplay?docid=-3101836263624326712&q=alizee optimal?
Ja?
Slartibartfast
2006-07-12, 09:59
What?
Finns ju tjejer som är betydligt smalare än så. Alizee har ju åtminstone ass.
Ta åtminstone ett ordentligt smalt exemplar:
http://www.jesper.nu/community/upload/users/73/images/1860720044-KeiraKnightley5.jpg
Också en ganska schysst kropp. Lite högre fettprocent är väl att föredra, men att addera muskler på det där vore ju förjävligt.
Det är lite synd att fröken Knightley är så smal, hon är ju så galet snygg i ansiktet :bow:
Nu vet jag inte exakt vad du menar med biffig, men du kan ju försöka undvika alltför grova generaliseringar. Muskler är snyggt, även på tjejer.
Bland "normalt" folk så finns det så gott som nolltolerans mot muskler på tjejer. Hade en diskussion på en förfest där framför allt andra tjejer tyckte fitnesstjejer var sjukt fula eftersom de var muskulösa. Man kan ju förstå till viss del med tävlingsdeff då det kan se lite lustigt ut för vanligt folk men..
Jaja, de "normala" tjejerna är billiga i maten iallafall.
Cerberus
2006-07-12, 11:37
Det är lite synd att fröken Knightley är så smal, hon är ju så galet snygg i ansiktet :bow:
japp, t.om jag tycker att hon skulle behöva lite mer kött/fett på sig för att se mer attraktiv ut.
Fredrik Ljungberg är ju tragiskt liten och klen...tjejer har inte höga krav :P.
Slartibartfast
2006-07-12, 11:42
Fredrik Ljungberg är ju tragiskt liten och klen...tjejer har inte höga krav :P.
De vet inte bättre.
Fördelar är väl att man oftast får bättre självförtroende och en finare kropp, sen om man tycker om att träna så är ju bara det en fördel *flex*. Tråkigt är att jag själv tycker det är skittrist att träna men jag gör det bara för att få tillbaka mitt självförtroende.
Nackdelarna är väl att man måste äta en hel del, jag har aldrig gillat att behöva äta mat ständigt, tycker det är slöseri på tid. Men om jag åtminstonde kan bygga lite muskler och samtidigt slippa äta en massa så är jag nöjd.
Dvs jag är inte ute efter en jätte grov kropp, jag är bara ute efter en lite finare kropp.
Så jag kan inte säga att jag är träningsfreak, däremot hyser jag stor respekt för dom som är det och faktist orkar leva ett sådant liv där det gäller att träna, äta som en t-rex samt sova mycket.
Wennerberg
2006-07-13, 21:35
http://img519.imageshack.us/img519/5278/image000075ff.jpg
optimal kropp
Fördelar: Friskare, piggare, starkare, snyggare, man har nåt att göra och läsa om, träffar nytt folk, osv.
Nackdelar: Folk tycker man är konstig för att man äter konstigt, folk gnäller om att man ska akta sig så man inte tränar för mycket/blir träningsnarkoman/osv/osv, man får ångest när man åker på semester och inte kan träna som vanligt, man tänker för mycket på vad man äter och hur man ser ut/borde se ut, man blir irriterad på folk som är potatisksäckar och inte orkar ta tag i sitt liv och börja träna. OSV.
Kunde inte sagt det bättre själv!
Sen tycker ja de är tråkigt för många killar verkar föredra supersmala tjejer framför vältränade. Att bli smal är ingen konst (för många), de är bara att äta mindre, ja till och med knappt äta alls som jag vet att vissa tjejer gör. Däremot är de ju en annan femma att få en vältränad kropp.
Ja tycker vältränade människor är väldigt attraktiva! Det tyder ofta på en hälsosam och sportig livstil :)
grabben i skogen
2006-07-13, 21:56
Undrade hur lång tid det skulle ta. :hbang:
Ja hans fixering vid brad pitt är verkligen märklig. *popcorn*
Victoria
2006-07-15, 00:29
Fredrik Ljungberg e sjukt snygg i ansiktet men alldeles för kort och klen i mina ögon...
http://img519.imageshack.us/img519/5278/image000075ff.jpg
optimal kropp
Helt för mycket i mina ögon, säkert starkare än mig!:P
Tycker inte att tjejer ska vara så smala och låg fettprocent. Lite muskler är jättebra, men lite att ''ta'' i också. More kushin for the pushin
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.