Visa fullständig version : När ta prottepulver?
SwedenTennis
2006-07-11, 08:49
Jag har tänkt ta whey 80 prottepulver två gånger om dagen och när rekomenderar ni att jag ska ta de under dagen om jag vill gå upp i vikt och öka i muskelmasssa??
//Johan
King Grub
2006-07-11, 08:52
Före och efter träning.
Vill du ta på vilodagar: när som helst. Till proteinfattiga mål, som måltidsprotein, osv.
SwedenTennis
2006-07-11, 08:55
Före och efter träning.
Vill du ta på vilodagar: när som helst. Till proteinfattiga mål, som måltidsprotein, osv.
Thanks man!
Tror du att jag kan öka i vikt även fast prottepulver inte är som gainer? Som du vet vill ju jag inte ha snabba kolhydrater.
Thanks man!
Tror du att jag kan öka i vikt även fast prottepulver inte är som gainer? Som du vet vill ju jag inte ha snabba kolhydrater.
Du ökar i vikt om du får i dig fler kalorier än du gör av med om dagarna.
virrelan
2006-07-11, 12:26
Tror du att jag kan öka i vikt även fast prottepulver inte är som gainer? Som du vet vill ju jag inte ha snabba kolhydrater.Ett gram protein ger lika mycket energi som ett gram kolhydrat, så proteinpulver fungerar utmärkt för att gå upp i vikt.
Thanks man!
Du vill alltså bara öka i vikt? Börja ät asmycket mat bara så ska du se att du blir större. Rikligt med kolhydrater, protein och fett.
virrelan
2006-07-11, 12:48
Rikligt med kolhydrater, protein och fett.Och drick alkohol till det för extra kalorier :Virro
Om du vill gå upp i vikt o muskelmassa så är prottepulver nog inte det enda du ska stoppa i dig!
Ät var tredje timme! .. mycket mellansnabba kolhydrater som Potatis/Ris,
30% av dagens kalorier ska komma ifrån dom livsnödvändiga fettsyrorna! som finns i feta fiskar, Avocado, Raps, Linfrö, olivolja, Nötter och mandlar! dessutom 2gram/per kroppskg protein!
Jag har som regel haft 25 gram protein var tredje timme! ..
Whey-80 funkar bra om du tar den direkt på morgonen när du vaknar upp! För att vassleprotein går snabbt in i musklerna och avbryter muskelnedbrytningen som pågår på natten! Sen kan en whey-80 drink vara bra att ta som mellanmål med kolhydrater och nyttiga fetter! ..
Direkt efter träningen skulle jag rekommendera Whey-80 med Dextros finns att köpa på en vanlig mataffär! .. 50-60gram dextros är nåt att rekommendera!
:eating:
Ett gram protein ger lika mycket energi som ett gram kolhydrat, så proteinpulver fungerar utmärkt för att gå upp i vikt.
men protein kan inte lagras i musklerna som kolhydraterna gör i form av glykogen! ..
King Grub
2006-07-11, 14:20
Det protein som inte används i proteinsyntesen blir kolhydrat och används som energi eller lagras in som kroppsfett.
Och förbränns något, är det fritt fram för något annat att lagras in. Energi in minus energi ut.
virrelan
2006-07-11, 14:31
men protein kan inte lagras i musklerna som kolhydraterna gör i form av glykogen! ..Sant. Kolhydrater som lagras som glykogen binder vätska och ger därmed en större viktuppgång protein. Touché ;)
Jasså? Aldrig hört talas om att protein som inte går till proteinsyntes förvandlas till kolhydrat! .. några studier om det här? Annars tror jag inte mina ögon!
Catstyle
2006-07-11, 23:44
Jasså? Aldrig hört talas om att protein som inte går till proteinsyntes förvandlas till kolhydrat! .. några studier om det här? Annars tror jag inte mina ögon!
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9147053550&s=1
King Grub
2006-07-12, 05:24
Det är fullständigt grundläggande näringslära, inget revolutionerande alls.
Overfeeding protein does not increase the size of the lean body mass, and amino acids supplied in excess of the requirements of protein synthesis are simply oxidized and their carbon skeletons used for fuel or stored as fat.
During a normal day, the extent of fed state accretion of muscle protein may become limited by an inhibitory mechanism (as yet unknown) whenever the substrate requirement for protein synthesis is exceeded.
Journal of Physiology (2001), 532.2, pp. 575-579.
Even if 2.5–3.0 g protein/kg/day is consumed and this amount
of protein is more than the synthetic machinery can
process, the excess will simply be oxidized. As long as
the intake of other nutrients important to the success of
an athlete is not compromised, there appears to be little
harm in ingesting these high amounts.
J Sports Sci. 2004 Jan;22(1):65-79. Protein and amino acids for athletes. Tipton&Wolfe.
Det är fullständigt grundläggande näringslära, inget revolutionerande alls.
Journal of Physiology (2001), 532.2, pp. 575-579.
J Sports Sci. 2004 Jan;22(1):65-79. Protein and amino acids for athletes. Tipton&Wolfe.
Mm, okej! Är övertygad! ..visste ju att överskott av protein går till energi och kan lagras även som fett! men lät lite konstigt att den förvandlas till en kolhydrat som är ju en annan typ av ämne! men men...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.