handdator

Visa fullständig version : Bostad i Lund?

Challenge
2006-07-10, 18:18
Tänkte ta tag i mitt liv och mina studier igen och glida neråt Lund till hösten. Har för mig att det finns några stycken från Lund som skriver här. Jag har letat runt lite och det verkar som att AF bostäder är det enda som finns när det gäller studentlägenheter? Eller finns det någon mer aktör på marknaden?

Är det något annat man bör tänka på när man söker bostad, då framför allt i Lund? Något kvarter eller område man bör undvika om man kan ;)

Kanske hyra i andra hand, har sett att det finns endel lägenheter ute i andrahand, men det känns ju lite tungt att inte ha något permanent då de flesta jag sett bara varit på kortare tid.

Alla tips välkommnas :)

hallar
2006-07-10, 19:21
I lund gäller det att handla snabbt. När du får dit antagningsbesked handlar det om att logga in medetsamma på AFBostäders webbplats och ställa dig i kö. Som novisch har du förtur på vissa bostäder.

Snygga tjejer som är singlar kan få hyra in sig på min soffa. Bara att skicka PM och ställa sig i Ludvigs hyreskö (inte lika känd som AFB:s)

Challenge
2006-07-10, 20:23
I lund gäller det att handla snabbt. När du får dit antagningsbesked handlar det om att logga in medetsamma på AFBostäders webbplats och ställa dig i kö. Som novisch har du förtur på vissa bostäder.

Snygga tjejer som är singlar kan få hyra in sig på min soffa. Bara att skicka PM och ställa sig i Ludvigs hyreskö (inte lika känd som AFB:s)

Okej, ja har förstått att det är lite stressigt för att hamna bra i kön. Hur är AFbostäders lägenheter då, sunkiga eller fina? Tänkte hitta mig en etta eller tvåa..
Till hösten finns det ytterliggare en soffa då för söta singeltjejer, "challenges bostad ab" ;)

Leon
2006-07-10, 20:23

Jösses känner att jag får hålla dig i öronen uppe i sthlm,annars får inte tjejerna det lätt:D

Challenge
2006-07-10, 20:35
En fråga till om någon har koll..Behöver man tillhöra någon nation när man anmäler sig till bostad?