Visa fullständig version : Svartsjuka
Callister
2006-07-10, 09:12
Är ni svartsjuka av er?
Vad har ni för krav på era partners när det gäller sånt. Är ni extrema? Tjejen/killen får inte snacka med någon annan? ;)
Är nog tyvärr för lite svartsjuk för mitt eget bästa. Jag lyckas alltid bli totallurad.
Jag är svartsjuk med all rätt. Man kan inte lita på tjejer. *screwy*
Sheogorath
2006-07-10, 09:28
För mig är det helt avhängt vem jag är tillsammans med. Jag kan vara tillsammans med en tjej som gör att jag är extremt svartsjuk och misstänksam, men jag har också varit i förhållande där jag litade på min partner till 100% och aldrig var svartsjuk.
Så för egen del beror det helt och håller på min partners personlighet/beteende.
Arne Persson
2006-07-10, 09:41
Inte så där vansinnigt, lite lagom. Sjuklig svartsjuka är mlm farligt för en själv och omgivningen.
Slartibartfast
2006-07-10, 09:44
Total avsaknad av svartsjuka är ju inte bra för nånting.
Nej. Det finns inget konstruktivt med svartsjuka. Inget positivt heller.
Total avsaknad av svartsjuka är ju inte bra för nånting.
Varför skulle det vara negativt?
bear.flowertwig
2006-07-10, 09:49
För mig är det helt avhängt vem jag är tillsammans med. Jag kan vara tillsammans med en tjej som gör att jag är extremt svartsjuk och misstänksam, men jag har också varit i förhållande där jag litade på min partner till 100% och aldrig var svartsjuk.
Så för egen el beror det helt och håller på min partners personlighet/beteende.
+1. Men har lärt mig att såga av den typen av tjejer som medvetet försöker spela på det.
Bronkitkorv
2006-07-10, 09:49
Om situationen kräver det så kan jag vara det, nu behöver jag aldrig vara det.
bear.flowertwig
2006-07-10, 09:50
Lite svartsjuka uppfattar nog de flesta som lite charmigt. Något som visar att partnern faktiskt bryr sig.
Slartibartfast
2006-07-10, 09:50
Lite svartsjuka behövs ibland. Det kryddar förhållandet. Ingen svartsjuka, ingen passion.
Äsch, man kan vara passionerad och omtänksam utan svartsjuka.
Finns ingen anledning att vara svartsjuk om bara tjejen har på sin burka. Så allt hänger på henne med andra ord.
...eller nej. Inte direkt svartsjuk. Men lite är nog de flesta, om man verkligen bryr sig om personen och är rädd att förlora den.
Nej jag är nog inte så värst svartsjuk faktiskt. Om en kille vill ha någon annan tjej så är han inte så mycket att ha för mig, jag förtjänar någon som bara vill ha mig.
Nej jag är nog inte så värst svartsjuk faktiskt. Om en kille vill ha någon annan tjej så är han inte så mycket att ha för mig, jag förtjänar någon som bara vill ha mig.
:thumbup:
Callister
2006-07-10, 11:55
Det känns ju logiskt att det beror på personen. Min tjej är en riktig moral kaka och väldigt trogen, därför jag fastna för henne i början. Men ibland blir man ändå paranoid som tusan. Det oroar sig för att det ska finnas sidor som man inte sett än. T.ex att hon blir packad som en ko och börjar klänga omkring sig. *screwy*
nähhh jag är inte så svartsjuk av mig.
Jag vet inte om jag skulle orka vara i ett förhållande där jag inte litar på den andra. Var skulle jag hitta all energi som går åt till att fundera på vad han gör eller inte gör?
userfriendly
2006-07-10, 12:34
Är inte så svartsjuk faktiskt, men kan bli om jag har anledning till det. Annars är jag nog rätt liberal vad gäller "sånt"
High1ander
2006-07-10, 12:36
Som andra påpekat så finns det säkert "fördelar" med det. Har till och med hört folk (tjejer) säga att han ska vara "lite svartsjuk" när de listar egenskaper som behövs hos en partner.
Jo, det är klart.
Själv är jag inte svartsjuk. - Men jag är inte passionerad eller omtänksam för den delen heller. ;)
sundvall
2006-07-10, 12:39
Lite svartsjuka behövs ibland. Det kryddar förhållandet. Ingen svartsjuka, ingen passion.
:thumbup:
+3134
Bra skrivet.
En klok kvinna sa en gång att man måste fatta att man bara har varandra 'till låns' och att man inte kan äga någon.. *popcorn* skäl nog att alltid behandla dem man älskar som guld, något alldeles för många sabbar med svartsjuke spel mm. för att 'få upp passionen' *screwy* ..aber aber alla är ju olika..
Tricklev
2006-07-10, 15:05
Har varit det i ett förhållande, och det dog av samma skäl som jag var svartsjuk, hon bara lekte runt.
mangemani
2006-07-10, 15:09
när man var yngre så var man nog rätt så svartsjuk,men nu på senare dar så har man slutat bry sej,är tjejen en idiot/ett äckel så är tjejen en idiot/ett äckel(otrogen),inget man kan göra åt,är hon otrogen så är hon,men ett helvete efter,när man fått reda på det,det kan jag lova att det blir och sen en total iggnonering.
Var extremt svartsjuk när jag var yngre. Idag är jag det inte alls. Känner mig trygg med min nuvarande partner och är säkrare på mig själv.
Har kompisar med väldigt svartsjuka partners där de knappt får prata med någon av motsatta könet.
Bra skrivet.
En klok kvinna sa en gång att man måste fatta att man bara har varandra 'till låns' och att man inte kan äga någon.. *popcorn* skäl nog att alltid behandla dem man älskar som guld, något alldeles för många sabbar med svartsjuke spel mm. för att 'få upp passionen' *screwy* ..aber aber alla är ju olika..
Sjukt klok kvinna som sa det där. Det där skall jag ta med mig.
Jag har också fått ett råd från en klok kvinna en gång, har inget med svartsjuka att göra men jag kan dela med mig av det. Man skall aldrig, aldrig skiljas som ovänner.
Jag och mitt ex trodde stenhårt på det där, och vi är inte ovänner nu ivf, fast det beror nog mer på mitt milslånga tålamod.
Instämmer.
För egen del varierar det med vilken partner jag har hur pass svartsjuk jag blir. Men jag antar att jag är mindre svartsjuk än Svensson.
Fettecke
2006-07-10, 15:28
Jag är bara "svartsjuk" när hon är på fyllan... hon är helt översocial när hon är på fyllan... sen är det sällan jag är med henne när hon är full, så jag vet inte hur det går... visst litar jag på henne till 10000%, men ändå. tror många känner så.
Nja, inte direkt. Egentligen är jag nog svartsjuk, men jag varken orkar eller vill visa upp det.
Jag vet inte riktigt, jag visar aldrig att jag är svartsjuk men visst kan man väl känna det ibland. Men jag är väl inte direkt extremt svartsjuk.. beror på lite vilket humör man är på annars också tycker jag :)
när man var yngre så var man nog rätt så svartsjuk,men nu på senare dar så har man slutat bry sej,är tjejen en idiot/ett äckel så är tjejen en idiot/ett äckel(otrogen),inget man kan göra åt,är hon otrogen så är hon,men ett helvete efter,när man fått reda på det,det kan jag lova att det blir och sen en total iggnonering.
:thumbup: Aldrig aldrig aldrig ge fanskapet en andra chans! once a cheater always a cheater *popcorn* (go ricki osv? :D
Man skall aldrig, aldrig skiljas som ovänner.
Definitivt den gyllene regeln man ska ha med dem man alla kär =) livet är för jävla kort och oförutsägbart..
"Jakten" (Copyright 1996-2001).
*tutelitutut*
Release the hounds! (aka. Sundvall et al.) :D
Jag är rätt så svartsjuk av mig.. eller sjukligt svartsjuk. Kan halvt svimma av svartsjuka ibland :em: Även om det är en kille som jag bara gillar som gjorde något ett år innan jag träffa honom *rolleyes*
Jag brukar dock hålla det för mig själv, oftast. Jag är nog rätt så jobbig att vara tillsammans med, jag hade inte velat vara tillsammans med mig :D
... Jag är nog rätt så jobbig att vara tillsammans med, jag hade inte velat vara tillsammans med mig :D
Oj, det där borde du inte säga. Ta tillbaks det.
Oj, det där borde du inte säga. Ta tillbaks det.
Kan ju inte ljuga :D Oskis borde iofs veta bättre än mig :Virro
Nej, jag är inte svartsjuk. Känns inte som jag har någon anledning att vara det...hade jag haft anledning att vara det hade jag nog gjort slut :cool:
Har varit tilsammans med ett par mkt svartsjuka killar dock...som inte haft anledning att vara det *screwy* :furious:
Jag är nog både och, det beror på hur min respektive är mot mig,får han mig att känna mig att jag är allt för honom, så känner jag mig trygg och då uteblir svartsjukan.Tillit och respekt och ett stort mått av kärlek är grundstenarna till livslång kärlek.:)
Jag är nog både och, det beror på hur min respektive är mot mig,får han mig att känna mig att jag är allt för honom, så känner jag mig trygg och då uteblir svartsjukan.Tillit och respekt och ett stort mått av kärlek är grundstenarna till livslång kärlek.:)
En mkt vis kvinna. :thumbup:
Men om ena parten ger allt, och den andra skapar svartsjuka medvetet för att väcka obehag, vad gör man då?
High1ander
2006-07-11, 01:44
Men om ena parten ger allt, och den andra skapar svartsjuka medvetet för att väcka obehag, vad gör man då?
Har ett samtal med sin partner som är mentalt utvecklad som en 4 åring och säger "väx upp"?
Eller så kollar man sig i spegeln och frågar om det är värt att "ge allt" till en sådan person?
mangemani
2006-07-11, 01:51
:thumbup: Aldrig aldrig aldrig ge fanskapet en andra chans! once a cheater always a cheater *popcorn* (go ricki osv? :D
Definitivt den gyllene regeln man ska ha med dem man alla kär =) livet är för jävla kort och oförutsägbart..
ricki*spy* *spy*
Har ett samtal med sin partner som är mentalt utvecklad som en 4 åring och säger "väx upp"?
Eller så kollar man sig i spegeln och frågar om det är värt att "ge allt" till en sådan person?
Eller så frågar man sig kanske varför hon gör så, om det kan vara en kombination av bekräftelsebehov pga att hon tror att han tycker hon är värdelös och att hon helt enkelt mår väldigt dåligt.;) och då tar man tag i henne och som sagt har ett samtal med personen och kanske får tänka till om man kanske ska ändra något i sitt eget beteende också.
Eller så frågar man sig kanske varför hon gör så, om det kan vara en kombination av bekräftelsebehov pga att hon tror att han tycker hon är värdelös och att hon helt enkelt mår väldigt dåligt.;) och då tar man tag i henne och som sagt har ett samtal med personen och kanske får tänka till om man kanske ska ändra något i sitt eget beteende också.
Men om man har haft 10 santal minst, förmodligen 100 med person och den fortfarande beteer sig på det viset, och inte ändrar sig enbart för att det inte ska skapas konflikter med andra, utan i stället väljer att bryta ner sin partner, hur gör man då?
Är det inte då det är dags att lämna?
Men om man har haft 10 santal minst, förmodligen 100 med person och den fortfarande beteer sig på det viset, och inte ändrar sig enbart för att det inte ska skapas konflikter med andra, utan i stället väljer att bryta ner sin partner, hur gör man då?
Är det inte då det är dags att lämna?
Jo min vän, absolut om det nu hade varit som du beskivit det!Känner du fler råd så ta det via Pm.Doktor Pihl is online
Jo min vän, absolut om det nu hade varit som du beskivit det!Känner du fler råd så ta det via Pm.Doktor Pihl is online
eller så kan ni starta en tråd om ert förhållande och så kan kolo hjälpa till och nysta upp vad som gick fel. Kolo är alltid till er tjänst oavsett fråge-/problemställning
eller så kan ni starta en tråd om ert förhållande och så kan kolo hjälpa till och nysta upp vad som gick fel. Kolo är alltid till er tjänst oavsett fråge-/problemställning
:D så sant så!
Det var faktiskt ingen tokig idé, den 3:e parten i detta snurrar ju också runt härinne, så inte mig emot. Jag startar en poll om det hela...
Det var faktiskt ingen tokig idé, den 3:e parten i detta snurrar ju också runt härinne, så inte mig emot. Jag startar en poll om det hela...
Fyllde du inte år igår,trodde att du kanske mognade lite men se icke!!!Tror inte folk är vidare intresserade av detta faktiskt!
Pudzianovski
2006-07-11, 10:32
:D Go for it ! Väntar med spänning..... :thumbup:
(På Jets tråd alltså)
Herkulez
2006-07-11, 10:33
*popcorn*
Fyllde du inte år igår,trodde att du kanske mognade lite men se icke!!!Tror inte folk är vidare intresserade av detta faktiskt!
Såså, mognad sitter inte i ålder, det borde du känna till. Och folk vill visst veta, och jag har inget att skämmas för alls, så jag startar min poll. Förmodligen kommer den att plockas bort snabbare än blixten, om inte annat för att ----- sitter här och basar, men jag provar....
Ok har ni inte gått lite väl OT här? Känns lite ibland som om de flesta surfar på kollo för att läsa i den händelserika almäntdelen med alla intriger och draman :D
Ok har ni inte gått lite väl OT här? Känns lite ibland som om de flesta surfar på kollo för att läsa i den händelserika almäntdelen med alla intriger och draman :D
Nope, its time to tell the people the truth ....
ok då börjar vi om det är så du vill ha det.
Barnsligt? Jag kastade sand när jag gick på dagis.
Barnsligt? Jag kastade sand när jag gick på dagis.
Och poängen?
Och poängen?
Poängen? Nej jag har ingen poäng. Sitter bara här och lägger mig i saker som jag inte har med att göra. Blir ju lätt så om man tar upp sitt privatliv på ett forum.
Poängen? Nej jag har ingen poäng. Sitter bara här och lägger mig i saker som jag inte har med att göra. Blir ju lätt så om man tar upp sitt privatliv på ett forum.
Då skulle jag kunna säga att jag tycker det är tramsigt att sminka sig om man är kille, men det hade ju varit pajkastning, alltså gör jag inte det.
Tricklev
2006-07-11, 10:48
Då skulle jag kunna säga att jag tycker det är tramsigt att sminka sig om man är kille, men det hade ju varit pajkastning, alltså gör jag inte det.
:laugh:
Nej men du får gärna kasta paj på mig. Men då måste jag sminka om mig.
Tycker det är mysigt när jag och grabbarna sminkar varandra lite innan vi går ut. Skapar lite sammanhållning sådär :D
Callister
2006-07-11, 12:33
Nej men du får gärna kasta paj på mig. Men då måste jag sminka om mig.
Tycker det är mysigt när jag och grabbarna sminkar varandra lite innan vi går ut. Skapar lite sammanhållning sådär :D
Vi behöver fler homo läkare
Vi behöver fler homo läkare
*kissass* Inte för att jag är Gay men ändå.
High1ander
2006-07-11, 12:44
Sorry, jag visste inte att ni var tillsammans eller så. Så var inte riktat mot dig.
Sen tänker jag inte lägga mig i mer där. Sorry sorry, dumma mig.
Herkulez
2006-07-11, 12:47
:D
ricki*spy* *spy*
*slap* *slap* :D
shut teh face
2007-09-23, 13:05
fan vad pungen kliar just nu
fan vad pungen kliar just nu
Min med, sitter med löpartights men är för trött för att gå in i dushen :S
Tricklev
2007-09-23, 13:19
Vad är motiveringen till denna bumpen då? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.