Visa fullständig version : Upp i vikt på 5 månader!
Trashcan
2006-07-08, 19:57
Ja, vad tror ni? Vill ha ett mål till nyår så man har något att sträva efter... Är 17, 178cm och väger runt 62-63 kg, alltså relativt otränad. Hur mycket hinner man med på så pass kort tid? Är 70 kg vid nyår att ta i?
Tänkte nu köra 4 pass i veckan, är det för mycket eller rätt lagom? Får se om man hinner bli av med träningsvärken mellan passen...*flex*
8kg är inte svårt att gå upp i fettvikt på några månader, bara att se till att äta.
Att gå upp 8kg muskler däremot, det gör du inte innan nyår.
Trashcan
2006-07-08, 22:36
Fett är jag inte intresserad av, har ruskigt svårt att lägga på mig fett ändå. Kan käka godis hela dagarna och svulla i mig flera kilo mat på en dag, och ibland under någon lång slapparperiod kanske man lägger på sig ett kilo fett som mest, men det försvinner på en vecka när man börjar träna igen. :eating:
Hur många kg muskler kan man gå upp då om man tränar stenhårt tills nyår?
Mr. Moose
2006-07-08, 23:12
Hur många kg muskler kan man gå upp då om man tränar stenhårt tills nyår?
Det kan ingen svara på.
Träna hårt och ät massor, ät efter klockan inte när du blir hungrig. Jag tror inte ditt mål är orimligt.
Claes
Ps. Skriv en "food-log" så du kan hålla koll på kalori-intag vs. viktökning.
Kanske 2kg musklerVad är max ungefär brukar man säga på ett år, 4/5 kg?
Du tror att den här killen ska ha gått upp 2kg muskler fram till nyår, jag må ha fel, men det låter overkligt i mina öron.
Vad är max ungefär brukar man säga på ett år, 4/5 kg?
Du tror att den här killen ska ha gått upp 2kg muskler fram till nyår, jag må ha fel, men det låter overkligt i mina öron.
Varför? 8 månader är mer än ett halvår. Om man kan gå upp 2.2 kg på ett halvår(även om det är riktigt svårt) klart man kan gå upp 2 kg på 8 månader ;)
Varför? 8 månader är mer än ett halvår. Om man kan gå upp 2.2 kg på ett halvår(även om det är riktigt svårt) klart man kan gå upp 2 kg på 8 månader ;)sant, MAN KAN, men jag tvivlar på att trådskaparn lyckas med det, men det hör verkligen inte hit.
Ska sluta förstöra tråden nu.
Varför? 8 månader är mer än ett halvår. Om man kan gå upp 2.2 kg på ett halvår(även om det är riktigt svårt) klart man kan gå upp 2 kg på 8 månader ;)
Inte är det väl 8 månader till nyår?
Alltså, är han inte riktigt seriös i sin träning så lägger han inte på sig så mycket muskler på så kort tid, och speciellt inte när han inte verkar kunna gå upp i vikt "hur mycket han än äter" heller... *rolleyes*
(Ledsen om jag verkar dryg :( Är snäll egentligen :))
snelhest
2006-07-09, 07:18
80-85 kg om du är seriös
carloskar
2006-07-09, 11:25
Läs på lite kost o näringslära, ät ordentligt och träna tungt så blir du grövre, stirra dig inte blind på vikten!
Detta är visserligen tips från en räka :Virro
Trashcan
2006-07-09, 16:28
Häften säger ja, hälften säger nej. Tar det som att det går, men är svårt. Men någonstans strax under borde då alltså vara möjligt. Mycket krubb och hård träning så får vi se... Vägde mig idag på gymmet, och det är sämre än vad jag trodde. Vägde 62 prick, och då hade jag precis hällt mig en halvliter hemmagjord proteinsörja. :(
Fyfan. Helt slut. Passar på att slänga in en till fråga här istället för att bomba ner hela forumet med trådar, är det någon idé att träna om man fortfarande har träningsvärk i de muskler man ska träna?
Catstyle
2006-07-09, 16:33
är det någon idé att träna om man fortfarande har träningsvärk i de muskler man ska träna?
Ja.
Är 70 kg vid nyår att ta i?
Ja.
Förövrigt tvivlar jag på att du "har svårt att gå upp i vikt", jag tror att du, likt de flesta som påstår det, helt enkelt inte äter så mycket som du tror.
Trashcan
2006-07-09, 16:58
Bra. Då fortsätter jag med mitt program och struntar i eventuell träningsvärk. *flex*
Det är inte omöjligt, äter mycket men sällan, så det kanske jämnar ut sig. Ska försöka få i mig så mycket det går 5 gånger om dagen så får vi se om det blir någon skillnad.
Catstyle
2006-07-09, 17:02
Finns ju dock inte någon anledning hetsäta heller, för den delen. ;)
Anonym112
2006-07-09, 17:17
Killen är ju i tonåren också och då har man ju lättare för att lägga på sig muskler? Tackvare dom höga testonivåerna osv borde man ju lätt kunna få mer än 4-5kg muskler per år som hårt tränande tonåring?
Ja, vad tror ni? Vill ha ett mål till nyår så man har något att sträva efter... Är 17, 178cm och väger runt 62-63 kg, alltså relativt otränad. Hur mycket hinner man med på så pass kort tid? Är 70 kg vid nyår att ta i?
Tänkte nu köra 4 pass i veckan, är det för mycket eller rätt lagom? Får se om man hinner bli av med träningsvärken mellan passen...*flex*
Det är meningslöst att börja med att träna 4 pass per vecka om du inte tränat ordentligt innan. Du ökar faktiskt bättre på ett pass i veckan eftersom du inte blir övertränad. Du skall gå succesivt från ett, till två, till tre, till 4 pass per vecka. Kan ta 9 månaders träning innan du är redo för 4 pass per vecka. Jämför elitidrottare som kanske börjar med 150 timmars träning per år i tidig ålder och efter några år trappat upp till minst 750 timmar. 4-5 kg rena muskler per år är ingen omöjlighet. Har du tränat tidigare och haft ett kortare uppehåll kan du öka ännu mer.
YNGVE
beckman88
2006-07-09, 20:54
Du har alltså nästan exakt samma stats som jag hade när jag började träna för 2 år sen:cool:
Då:
176cm
63kg
Nu:
178cm
75kg
Trashcan
2006-07-09, 21:14
Det är meningslöst att börja med att träna 4 pass per vecka om du inte tränat ordentligt innan. Du ökar faktiskt bättre på ett pass i veckan eftersom du inte blir övertränad. Du skall gå succesivt från ett, till två, till tre, till 4 pass per vecka. Kan ta 9 månaders träning innan du är redo för 4 pass per vecka. Jämför elitidrottare som kanske börjar med 150 timmars träning per år i tidig ålder och efter några år trappat upp till minst 750 timmar. 4-5 kg rena muskler per år är ingen omöjlighet. Har du tränat tidigare och haft ett kortare uppehåll kan du öka ännu mer.
YNGVE
Tränar i den mån jag känner att musklerna återhämtar sig helt då, helt grön på allt med styrketräning. Trots en instruktör till brorsa.*rolleyes*
Du har alltså nästan exakt samma stats som jag hade när jag började träna för 2 år sen:cool:
Då:
176cm
63kg
Nu:
178cm
75kg
:hbang:
6 kg om året alltså! Isf borde jag ju bara hinna med drygt 3 kg på vad som är kvar av året. Eller det kanske går snabbare i början och trappas ner succesivt...
Hur hårt tränade/tränar du?
Catstyle
2006-07-09, 21:52
Det är rätt svårt att "känna" när musklerna är återhämtade.
Anonym112
2006-07-09, 22:27
Det är rätt svårt att "känna" när musklerna är återhämtade.
Det är därför man har en skivstång hemma :naughty:
Kroppens egna testo ligger på "max" en bra bit in i 20-årsåldern så det hör inte dit.
Men visst det går att göra den ökningen, tyvärr tror jag inte trådskaparen lyckas med det dock.
virrelan
2006-07-10, 12:24
Är 17, 178cm och väger runt 62-63 kg, alltså relativt otränad. Hur mycket hinner man med på så pass kort tid? Är 70 kg vid nyår att ta i?När jag va 16 vägde jag 61kg på 177cm och jag gick upp till 80kg på 6 månader så de ska väl inte va så svårt ;)
När jag var 16 vägde jag 63 och var 177 lång (så vi är ganska lika). Jag börajde träna på gymmet när Höstterminen började det året och till nyår samma år vägde jag 70 så omöjligt är det inte. I den vikten finns givetvis lite fett men inte så att jag blev märkbart fetare. Man binder ju på sig en massa vätska i början.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.