Logga in

Visa fullständig version : leverenstid från kolozzeum-shoppen??

Bulldog_3
2006-07-08, 09:16
jag beställde mina grejer den 27 juni, och har fortfarande inte hört ett knyst från kolo eller posten.

ska det vara så? ska leverenserna ske med snigelfart?

antar att det bara är att kontakt dem och höra, menjag kände ett litet behov att få skriva av mig också...
*screwy*

skaparn
2006-07-08, 09:21
Kanske semestertider? Jag känner behovet att skriva av mig jag också, fick beställningen efter tre dagar, och var mycket nöjd med knarket som kom. Dom kanske gillar mig bättre?

Dryghetslindring; Hoppas du får dina grejer snart iallafall.

Kaew
2006-07-08, 09:40
jag beställde mina grejer den 27 juni, och har fortfarande inte hört ett knyst från kolo eller posten.

antar att det bara är att kontakt dem och höra, menjag kände ett litet behov att få skriva av mig också...
*screwy*

Beställde nån gång i början av juni. Fick leveransbekräftelse , men det kom aldrig några grejor. Är nog ganska vanligt ja.

Bulldog_3
2006-07-08, 09:47
Beställde nån gång i början av juni. Fick leveransbekräftelse , men det kom aldrig några grejor. Är nog ganska vanligt ja.

va?? men du har fått grejerna nu eller? fan vad illa det där låter

Kaew
2006-07-08, 09:49
va?? men du har fått grejerna nu eller? fan vad illa det där låter

Nix kom aldrig, men inga problem. Ville bara påpeka att det händer ibland som med allt. Så det är nog bäst att du ringer/mailar.

Bulldog_3
2006-07-08, 09:50
Nix kom aldrig, men inga problem. Ville bara påpeka att det händer ibland som med allt. Så det är nog bäst att du ringer/mailar.

hm, ja, det är nog bäst att göra det.

Tack

blekfet2
2006-07-08, 10:48

*screwy*

Sådant är så jävla drygt.

Jorgen
2006-07-08, 10:50
Maila till info@kolozzeum.com och hör vad som har hänt.
Leveranserna fungerar normalt väldigt bra.

hum
2006-07-08, 11:00
Har inte fungerat bra någon av de två gånger jag beställt, men det kan ju ha varit otur.

Pdaddy
2006-07-08, 11:03
Om du beställt Pure Whey jordgubb/cocos så kan de va orsaken till förseningen.. Och de skulle stå när du beställde att den inte fanns i lager (om ja ej har fel).

Dock kom Proteinet in i fredas, så på måndag lär det bli en jädrans massa paket som går iväg.

M

Krokodil
2006-07-08, 11:31
Maila till info@kolozzeum.com och hör vad som har hänt.
Leveranserna fungerar normalt väldigt bra.
Jag råkade ut för att paketet försvann i postgången sist jag beställde från kolo-shopen. *cry*

mangemani
2006-07-08, 11:48
kan ta allt från 2 dagar upp till 1 vecka.

Diana
2006-07-08, 11:48
*Ansluter mej till skaran som råkat ut för liknande* kanske modsen hostar upp nån ersättning för sveda och värk om vi blir många nog :D :naughty:

keffat_liv
2006-07-08, 11:54
Jag fick inte mina saker alls sist jag beställede så jag slutade beställa:thumbup:

kelk
2006-07-08, 11:59
Ni som säger att ni inte har fått era grejer, testade ni att ringa/kontakta kolo på annat sätt?

Har fungerat utmärkt för mig de gånger jag har beställt, bra och trevliga!

Xander
2006-07-08, 13:46
Har oxå "problem".

Jag beställde 8kg Pure Whey den 3'e Juli och det verkar gå trögt. Får heller inga svar på mail, de studsar bara tillbaks. Både från info@kolozzeum.com samt order@kolozzeum.com.

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

Väntar även på svar från Fairing via pm... fast jag antar att det är lite seg leverans pga att jordgubb e restnoterat?

(Ps: De andra två gångerna jag beställt har leverans skett snabb å lätt.)

King Grub
2006-07-08, 14:03
*Ansluter mej till skaran som råkat ut för liknande* kanske modsen hostar upp nån ersättning för sveda och värk om vi blir många nog :D :naughty:

Vi moderatorer på forumet har ingenting med Kolozzeum-shopen att göra. ;)

Krokodil
2006-07-08, 14:26
Ni som säger att ni inte har fått era grejer, testade ni att ringa/kontakta kolo på annat sätt?

Har fungerat utmärkt för mig de gånger jag har beställt, bra och trevliga!Jag hade mailkontakt med kolo och blev mycket bra bemött av dem. Det var tydligen någon på posten som snott paketet.

Jorgen
2006-07-08, 15:35
Varför skulle vi göra det?
Räcker det inte med allt gratisarbete vi gör här på forumet?
Vi har inget med shoppen att göra.

Pdaddy
2006-07-08, 23:00
Har oxå "problem".

Jag beställde 8kg Pure Whey den 3'e Juli och det verkar gå trögt. Får heller inga svar på mail, de studsar bara tillbaks. Både från info@kolozzeum.com samt order@kolozzeum.com.

Väntar även på svar från Fairing via pm... fast jag antar att det är lite seg leverans pga att jordgubb e restnoterat?

(Ps: De andra två gångerna jag beställt har leverans skett snabb å lätt.)

Som det sagts i andra trådar.. Jordgubb och Coccos har vart slut, men på måndag börjas det skickas ut igen skulle ja tro..

M

HenrY
2006-07-08, 23:42
Om du beställt Pure Whey jordgubb/cocos

Haha, jag läste "Jordgubb/cous cous" och tänkte "vafan, någon ny orientalisk smak?":laugh: :laugh:

God damn, dags för lite sömn tror jag....

Fairing
2006-07-10, 07:19

*screwy*

Ditt paket låg på utlämningstället sedan 29 Juni så en smart grej är att maila kolozzeum först INNAN man börjar skriva på forumet om att leverans sker i snigelhastighet;)

Förövrigt har moderatorerna ingenting med shoppen att göra.

Det vanligaste felet till sen leverans är att avin kommer bort så maila direkt till kolozzeum när du inte har fått paketet på 3-4 dagar.

Viktigt: Kolla av den mailadress du lägger ordern ifrån för ofta får kolozzeum inte svar på frågor beträffande lagda orders och då blir paketet liggande på lagret.

Xander
2006-07-10, 20:54
Ditt paket låg på utlämningstället sedan 29 Juni så en smart grej är att maila kolozzeum först INNAN man börjar skriva på forumet om att leverans sker i snigelhastighet;)

Vet inte om du missade mitt inlägg ovan men eran mail verkar strula. Har inte heller fått svar på mitt PM till dig..

En annan grej:
Under kontoinformation verkar inte leveransstatusen fungera. Jag har lagt 3 order hos er varav två är levererade för längesen men ändå står det bara "mottagen", samma står även på min senaste order jag skrev om tidigare i tråden, som jag lade 3'e Juli men som fortfarande inte levererats. (Förstår att det antagligen beror på restnoteringen..)

Fairing
2006-07-11, 08:01
Vet inte om du missade mitt inlägg ovan men eran mail verkar strula. Har inte heller fått svar på mitt PM till dig..

En annan grej:
Under kontoinformation verkar inte leveransstatusen fungera. Jag har lagt 3 order hos er varav två är levererade för längesen men ändå står det bara "mottagen", samma står även på min senaste order jag skrev om tidigare i tråden, som jag lade 3'e Juli men som fortfarande inte levererats. (Förstår att det antagligen beror på restnoteringen..)

:D jag missade ditt inlägg och är värdelös på att kolla PM pga för mycket arbete men jag tar tag i det direkt.

Simon kollar upp under dagen varför inte leveransstatus fungerar osv.

Du har PM inom 5 minuter

/Lasse

Simon.
2006-07-11, 21:03
Simon kollar upp under dagen varför inte leveransstatus fungerar osv.

/Lasse

Japp, jag kommer att modifiera shoppen så att leveranstatus-funktionen kommer att fungera bättre.

Empe
2006-07-13, 21:04
Vi moderatorer på forumet har ingenting med Kolozzeum-shopen att göra. ;)

Har Simon det då? han är ju admin och sa att han skulle "modifiera shoppen"

Annars är det ju bara att ringa till någon ansvarig.

Kalle Kolozzeum
Kollovägen 74
594 35 Kolozzeum

Simon.
2006-07-13, 21:08
Har Simon det då? han är ju admin och sa att han skulle "modifiera shoppen"

Ja, jag gör en del grejor i shoppen , men skall man vara noga så är jag ingen moderator, så det som King Grub skrev stämmer ju...

Det är helt ok att skicka mig ett PM om nån har något problem med shoppen.

jeanclaudevandamme9
2006-07-13, 21:50
Av ren nyfikenhet: hur gick det för er som inte fick något alls? Ersättning osv

Fairing
2006-07-14, 08:12

Kolozzeum lämnar ingen ersättning när Postens personal "tar" paket;)

zoltan_hellhound
2006-07-14, 08:25
Kolozzeum lämnar ingen ersättning när Postens personal "tar" paket;)

Men om man beställer med postförskott kan man ju skita i vilket..
Då är det ju kolo som får pröjsa

Fairing
2006-07-14, 08:33
Men om man beställer med postförskott kan man ju skita i vilket..
Då är det ju kolo som får pröjsa

Som får pröjsa vad ? Om paketet försvinner via posten så betalar posten kolozzeum och kolozzeum skickar nytt paket till kund.

Frågan var väl vad kunden har fått för ersättning när paketet ej har kommit fram. I dom fall som jag känner till (2st av 5000+ orders) så har kunden avbokat ordern.

Mycket viktigt att höra av sig till order@kolozzeum.com om man inte har fått paketet inom 5 dagar

Bulldog_3
2006-07-14, 09:06

Förövrigt har moderatorerna ingenting med shoppen att göra.

Det vanligaste felet till sen leverans är att avin kommer bort så maila direkt till kolozzeum när du inte har fått paketet på 3-4 dagar.

Viktigt: Kolla av den mailadress du lägger ordern ifrån för ofta får kolozzeum inte svar på frågor beträffande lagda orders och då blir paketet liggande på lagret.

Precis vad som hände. Avin kom aldrig i brevlådan, så paketet låg på ICA och väntade på mig. Misstaget ligger troligtvis på nån halvlat sommarjobbare.. :cool:

Så, Fairing, slappna av och slå dig för bröstet. var stolt över bra service och klanderfri leverans.

peace!

Simon.
2006-07-14, 22:24
Precis vad som hände. Avin kom aldrig i brevlådan, så paketet låg på ICA och väntade på mig. Misstaget ligger troligtvis på nån halvlat sommarjobbare.. :cool:

Hände mig också när jag beställde ifrån netonet.se, ingen AVI i brevlådan, fast paketet legat på ICA i flera dagar, som sagt: oftast är det postens fel.

AndersHall
2006-07-14, 22:28
Skulle det gå att lägga till kollinummer i leveransstatus när paketet gått iväg? Så kan man tracka själv och gå och hämta direkt, slippa vänta på avi, ingen avi kan komma bort osv. Kanske jobbigt att mata in alla kolli-nummer iofs...

Krokodil
2006-07-15, 21:11
Jag fick en fråga om de skulle skicka ett nytt paket men då behövde jag inte varorna längre.

Simon.
2006-07-16, 15:21
Skulle det gå att lägga till kollinummer i leveransstatus när paketet gått iväg? Så kan man tracka själv och gå och hämta direkt, slippa vänta på avi, ingen avi kan komma bort osv. Kanske jobbigt att mata in alla kolli-nummer iofs...

Jag håller på och undersöker detta, det skall nog gå att lösa på nått sätt...

Bulldog_3
2006-07-16, 15:36
Originally Posted by AndersHall

Riktigt bra idé

J.Saarela
2006-07-16, 15:40
Snabbaste leveransen jag varit med om iaf.:thumbup: kan ju va hotet om att komma och brotta ner dom,men fort fick jag grejerna iaf.

MUGEN
2006-07-16, 16:49
Jag håller på och undersöker detta, det skall nog gå att lösa på nått sätt...

samtliga postens paket scannas med handdator någonstans på vägen från avsändare till bud/lastbil eller terminal dom befinner sig och finns i ett datorsystem, vet att paket som linjeläggs även finns att följa via webb-tjänst så att avsändare/mottagare har möjlighet att se vart det befinner sig..

vet däremot inte om det krävs extra avgift från avsändare för kunna se paketet på internet men betvivlar det.. testa att söka på ett avsänt kolli via postens tjänst.