Logga in

Visa fullständig version : Slapp hud av solbränna?

tinkerbell
2006-07-07, 18:07
Tja gott folk ...

Var på stranden i tisdags, och onsdags (har inte varit på stranden sen jätte många år tillbaka och solat med bar överkropp) men hur som helst...

Gjorde lite fel med solkrämen, råkade ta Sololja ist för kräm som man vanligtvis använder då man inte vart där på jätte länge. Svedan har precis släppt, sved som f*n igår men nu är det över. Dessutom är jag röd för tillfället. Men inget utav detta beskymrar mig ytters utan, huden verkar vara slapp, mest vid magpartiet när jag spänner magen, ser ut som någon form av löshud släpar även om jag inte har de *cry* Syftar mest på formen på magen, rutorna är inte lika synliga som dom var för 2-3 dagar sen *screwy*

Kan tillägga att jag små deffar också så jag hade en liten laddning igår med kolhydrater, skulle de kunna bero på brännan eller "ätardagen" ?

Vanligtvis brukar jag inte vara såååå vätskefull efter en ätardag om de nu beror på de som jag hoppas :(

Är de någon som varit med om något liknande efter en solbränna? Eller är de bara jag som inbillar mig? :( Är jäkligt obehagligt.

Tacksam för svar

t

formula4shape
2006-07-07, 18:11
Du har troligtvis mer vätska lagrad i kroppen pga kolhydraterna.

tinkerbell
2006-07-07, 18:20
Du har troligtvis mer vätska lagrad i kroppen pga kolhydraterna.

Hoppas jag verkligen, hur lång tid kan för allt de och släppa tro? Inte ska jag vell behöva undvika vatten/drycker tills dess? Druckit en hel del idag.

mvh t

Lilly
2006-07-07, 18:25
Är de någon som varit med om något liknande efter en solbränna?

Har ingen aning hur kroppen reagerar under deff men jag brände mig något fruktansvärt när jag va på kreta för ett par år sen och jag samlade jättemkt vätska under huden och blev riktigt svullen. Men det la sig med brännan.

/Lilly

haiduc
2006-07-07, 18:28
Huden kan vara lite "slapp" innan man flagat av den brända huden.. Kan ta upp till en vecka innan det är klart.

tinkerbell
2006-07-07, 18:30
Har ingen aning hur kroppen reagerar under deff men jag brände mig något fruktansvärt när jag va på kreta för ett par år sen och jag samlade jättemkt vätska under huden och blev riktigt svullen. Men det la sig med brännan.

/Lilly

Näe, tror inte de skiljer sig om man deffar eller inte. Du menar att svulnaden släppte efter brännan? Hur lång tid de ung?

Tur att man inte är ensam.

tinkerbell
2006-07-07, 18:31
Huden kan vara lite "slapp" innan man flagat av den brända huden.. Kan ta upp till en vecka innan det är klart.

Så det är normalt? Inget jag behöver oroa mig för ? :em:

Har alldrig upplevt något liknanden, blev riktigt rädd.

Lilly
2006-07-07, 18:54
Näe, tror inte de skiljer sig om man deffar eller inte. Du menar att svulnaden släppte efter brännan? Hur lång tid de ung?

Tur att man inte är ensam.

Tog typ en vecka innan det var bra igen...om jag minns rätt

/Lilly