Visa fullständig version : Vad är det med internettuffingar?
Vad är det som gör att vissa människor blir så mycket större på nätet än i verkligheten? T.ex vet jag en kille som inte hade haft sex på 8 mån IRL, men ändå höll/håller på med sk. Cybersex på "hög" nivå. Vad är grejen med det, är det någon form av underlig böjelse för att leva sitt liv genom en nätverkskabel or what?
Bronkitkorv
2006-07-07, 17:32
Internet är ju mesarnas ställe där dom kan bli tuffast i världen. Man kan ljuga och spela tuff utan att någon kan bevisa att man är en mes. Som Kwon tex. som egentligen är en liten fet dvärg. Piranha är en och sextio och rädd för fåglar. Jag är en liten pojkflicka på 13år.
Det är väl bara en annorlunda form av gemenskap, förj***igt att ni IRL:are alltid ska se ner på oss andra:D
Vad är det som gör att vissa människor blir så mycket större på nätet än i verkligheten? T.ex vet jag en kille som inte hade haft sex på 8 mån IRL, men ändå höll/håller på med sk. Cybersex på "hög" nivå. Vad är grejen med det, är det någon form av underlig böjelse för att leva sitt liv genom en nätverkskabel or what?
jag har inte haft sex irl på ett tag, men för att ändå hålla mig på topp kör jag med lite cybersex emellanåt
Samma anledning som vissa människor leker tuffa i verkliga livet, de kan.
Inte för att jag fattar kopplingar mellan cybersex och internettuffingar, men det är ganska taskigt att hänga ut Arne Persson på det viset.
Granatgiraffen
2006-07-07, 18:21
Inte för att jag fattar kopplingar mellan cybersex och internettuffingar, men det är ganska taskigt att hänga ut Arne Persson på det viset.
hihi. Det var roligt! på riktigt.
Jag är mesig "IRL" och på nätet :D
paddanboy
2006-07-07, 18:24
hihi. Det var roligt! på riktigt.
Nej, jag skrattar på låtsas, alla tycker jag är cool då.
Det finns massa skojare på nätet också, titta bara på hur han Arne P photoshoppar på massa viktskivor i sina bilder när han curlar.
Vi måste gå till roten med detta problemet.
Jag ser inte heller hur cybersexet kommer in, men jag skulle tippa på att det är du själv som inte klarar av att ta med dig din hardass-attityd från gatan in på forumet. Törs du redogöra för varför det blir så?
Ironin i det hela är att du gärna sportar en attityd som hårding/stor/farlig, så att höra dig snacka om tuffingar på nätet är nästan lite för roligt.
Internet är ju mesarnas ställe där dom kan bli tuffast i världen. Man kan ljuga och spela tuff utan att någon kan bevisa att man är en mes. Som Kwon tex. som egentligen är en liten fet dvärg. Piranha är en och sextio och rädd för fåglar. Jag är en liten pojkflicka på 13år.
FAN vad du ljuger!!! :devil: jag PM:ade kwon och han LOVADE att han var ta mig fan tuff IRL också ffs sa han....
OMG
har han inte just cybersex för att han inte har sex irl?
inte för att vara tuff
High1ander
2006-07-07, 22:37
Hahahaha:laugh:
:thumbup:
Så genialt :)
Jag fatta inte heller kopplingen cybersex och internettuff?
För att de har en skärm att gömma sig bakom..
Varför inte bara vara trevlig istället, med det kommer man mycket längre :)
Pudzianovski
2006-07-07, 22:51
För att de har en skärm att gömma sig bakom..
Varför inte bara vara trevlig istället, med det kommer man mycket längre :)
Du menar som i din signatur? :D
Krokodil
2006-07-07, 23:41
Att ha cybersex när man är kåt är väl som att rita en skinkmacka när man är hungrig! *screwy*
Att ha cybersex när man är kåt är väl som att rita en skinkmacka när man är hungrig! *screwy*
Nej. Man kan ju runka samtidigt!
Jag är sosse.
Corpobal
2006-07-08, 00:56
Det är inget med mig fy fan man skulle nästan rätta till dig!!! *grr*
Tricklev
2006-07-08, 01:04
Var jag den enda som funderade på att skriva bildliga och beskrivande mordhot i denna tråden?
Ser inte heller någon koppling emellan cybersex och internhårdingar, men den finns säkert.;)
ja man sitter där och cybersexar med nån tjej och säger att man är en jävla hårding för att man knullar så ofta att man vill testa ngt nytt eller what ever.
Jag ser inte heller hur cybersexet kommer in, men jag skulle tippa på att det är du själv som inte klarar av att ta med dig din hardass-attityd från gatan in på forumet. Törs du redogöra för varför det blir så?
Ironin i det hela är att du gärna sportar en attityd som hårding/stor/farlig, så att höra dig snacka om tuffingar på nätet är nästan lite för roligt.
Är jag en "hardass"? Ja, där ser man. Poängen är den att oavsett vad jag utger mig för att vara så kan jag stå för det IRL, vilket tyvärr inte många internetfräckisar kan.
Är jag en "hardass"? Ja, där ser man. Poängen är den att oavsett vad jag utger mig för att vara så kan jag stå för det IRL, vilket tyvärr inte många internetfräckisar kan.
jwzrd ville bara sätta dit dig, men det gick inte så bra
Men vi väntar med spänning på en utveckling av resonemanget. Vad är nu kopplingen mellan cybersex och internettuffingar? Och hur kommer det sig att du har sådan ingående kunskap om någon annans brist på irl-sex och "avancerade cybersex"? (Och vad är det egentligen? Stå på händer, skriva och runka samtidigt?)
Bronkitkorv
2006-07-08, 08:04
Den här tråden går ut på att Jet minsan är tuff och hård i verkliga livet och inte bara på internet..En del låtsas knullar på internet men inte Jet... Så tolkar jag det.. Eller ?
Vad är det som gör att vissa människor blir så mycket större på nätet än i verkligheten?
För att de kan. Precis samma fenomen som gör någon människa "större" i verkligheten, gör någon "större" på internet. Däremot har "stor" på internet mycket lite med att göra om man är "stor" i verkligheten. Ungefär som man kan vara "stor" yrkesmässigt, men "liten" privat.
Sköjjsig tråd :laugh:
Däremot har "stor" på internet mycket lite med att göra om man är "stor" i verkligheten. Ungefär som man kan vara "stor" yrkesmässigt, men "liten" privat.
Jag tycker tillochmed det är svårare(mkt svårare *popcorn* ) att genomskåda 'små' människor när de gömmer sej bakom en yrkesroll, än bakom en skärm..
omgivningen ser alltid låååååååångt mkt mer än vad 'internettuffingen' tror, av dess rätta jag.
jwzrd ville bara sätta dit dig, men det gick inte så bra
Han kanske har trauma från barndomen.
Han kanske gillade/gillar att ha cybersex :confused:
Den här tråden går ut på att Jet minsan är tuff och hård i verkliga livet och inte bara på internet..En del låtsas knullar på internet men inte Jet... Så tolkar jag det.. Eller ?
Där tolkar du allt fel, det enda jag hävdar är att man inte ska spela fräckis på nätet, för att sedan IRL titta ner i marken eller rent av smyga undan. Kan man vara fräck och snutig på nätet, angripa personer offentligt ska man i mitt tycke våga backa upp sitt beteende även i verkligheten. Svårare än så är det inte.
Men vi väntar med spänning på en utveckling av resonemanget. Vad är nu kopplingen mellan cybersex och internettuffingar? Och hur kommer det sig att du har sådan ingående kunskap om någon annans brist på irl-sex och "avancerade cybersex"? (Och vad är det egentligen? Stå på händer, skriva och runka samtidigt?)
Det blir ingen direkt utveckling av resonomanget tyvärr, något som helt enkelt föll mig in, varken mer eller mindre.
Att jag har kunskap om "annans" brist är för att jag kan läsa msn-loggar, inte särskilt avancerat alls alltså.
Tricklev
2006-07-08, 12:14
Äsh, jag är glad att folk inte är i närheten så studdsiga och bråkiga irl som dom är bakom datorn, det sparar en hel del konflikter och man kan istället bara skaka på axlarna och skratta åt det.
Där tolkar du allt fel, det enda jag hävdar är att man inte ska spela fräckis på nätet, för att sedan IRL titta ner i marken eller rent av smyga undan. Kan man vara fräck och snutig på nätet, angripa personer offentligt ska man i mitt tycke våga backa upp sitt beteende även i verkligheten. Svårare än så är det inte.
:thumbup:
Det låter ju som ett bra skäl till VARFÖR han håller på med cybersex, inte fått något på ett tag!
Han kanske får mer självförtroende genom kabeln? :D
Jag skulle dock inte kalla det större, cyber är väl ganska lågt? :D
Sen är det ju lätt så att folk kan bli en hel dell (del) annorlunda tack vare internet.
Internet ger ju både anonymitet och en publik!
För vissa är det enkelt att hävda sig på teh interweb folk ofta kan komma undan med lite vad som helst (oftast mer än vanligt).
Ta med polarn ut på krogen så han får något! Då kanske han slutar med cyber! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.