Visa fullständig version : Svårt att ha koll nu på sommaren?
Känns som att nu när man är ledig är det svårare att ha kvar sina rutiner.. Då tänker jag främst på träningen i sig men ändå kosten osv.. Kanske ska vara så nu på sommaren men det tar emot på något sätt ;)
När det var skola så hade man ju sina rutiner och gick upp samma tid på morgonen och gick och la sig rätt så tidigt. Nu sitter man uppe sent på nätterna, ute länge på dagarna utan att få i sig bra kost och träningen kan inte alltid funka om de e badsäsong osv.
Någon som känner igen sig? Eller har tips så man fort. kan hålla igång hyffsat bra ändå. Blir rätt mycket glass och godis nu också vilket blir lite jobbigt då jag inte tänkte gå upp något i vikt under sommaren. Hoppas att polarna är på att lira mycket fotboll så man bränner bort skiten :)
Kom igen nu, ge mig tips och skriv gärna hur det funkar för er i sommar
reinholdsson
2006-07-07, 00:30
Ta med matlådor ut?
Kom igen nu, ge mig tips och skriv gärna hur det funkar för er i sommar
Min kosthållning e bättre när jag e ledig för då slipper jag anpassa mig efter andras tider. Tar också med mig matlådor om jag ska iväg ut i solen istället för att köpa med mig nått på vägen som vännerna gör.
+ Har inte dåligt samvete för ett glas vitt om man hamnar på någon trevlig uteservering..
Min kosthållning e bättre när jag e ledig för då slipper jag anpassa mig efter andras tider. Tar också med mig matlådor om jag ska iväg ut i solen istället för att köpa med mig nått på vägen som vännerna gör.
+ Har inte dåligt samvete för ett glas vitt om man hamnar på någon trevlig uteservering..
Får man fråga vad du brukar ha i matlådan? OCh är det inte bökigt att ha med sig?
Får man fråga vad du brukar ha i matlådan? OCh är det inte bökigt att ha med sig?
Min favvo just nu e
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1651867&postcount=914
som jag bara lägger i en matlåda.
Annars så e det samma mat som jag brukar äta hemma också e inte så kräsen av mig så jag kan den mesta maten kall. Typ ungsbakad kyckling med wokgrönsaker, pasta och keso funkar också. (Är det riktigt illa köper jag bara nån burk tonfisk och en burk keso :em: )
min kosthållning är å jävla usel, fast den har varit värre och är påväg åt det bättre, som tur är.
svara på frågan kan man också göra
matlådor, thermos med prottein.. proteinmuffins.. man får ta till små trix för att äta bra om man spenderar hela dagarna ute i solen
Äsch varför vara så seriös när det är sommar och sol?
Skräpmat och liknande hör sommaren till :thumbup:
Überbiffen
2006-07-07, 00:41
Mm
Konstigt nog så har jag svårare för att äta ordentligt dom dagar jag är ledig.. då man har som mest tid till att fixa käk. *screwy*
Min favvo just nu e
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1651867&postcount=914
som jag bara lägger i en matlåda.
Annars så e det samma mat som jag brukar äta hemma också e inte så kräsen av mig så jag kan den mesta maten kall. Typ ungsbakad kyckling med wokgrönsaker, pasta och keso funkar också. (Är det riktigt illa köper jag bara nån burk tonfisk och en burk keso :em: )
Ser riktigt gott ut.. Du verkar va seriös med träningen :) Har själv itne börjat med matlådor än men det är kanske ett måste om man börjar satsa lite mer iframtiden.. Just nu har jag beställt hem 12 st. Fairing bars som är behändliga att ta med. Alltid en början ;)
mangemani
2006-07-07, 00:53
vad är det med sommaren som gör att alla rutiner går i spillror?
det är väl bara att kliva upp samma tid,käka samma mat,träna lika mycket,köra på som vanligt,whats the problem=/?
Vi har en matbutik brevid stranden. Brukar köpa nån banan, en liten keso och en plastsked om jag vill va nyttig. Annars äter jag mest glass o njuter av sommaren :D Kör lite mountainbike mellan 17 och 19 tiden ofta då alla bara är hemma från stranden och duschar o äter för att sedan dra ut igen på kvällen i det fina vädret. Sen är man redo vid 20 igen. Så man får passa på när tid ges.
Annars är vi rätt aktiva på stranden oxå. Kickar alltid fotboll i vattnet, spelar strandtennis, vollyboll osv. Tycker nästan det är svårare att få tid att äta tillräckligt under sommaren, och jag är ändå den som är väldigt glad för mat i alla dess former. Blir en hel del glass o dyl ju som sagt, men dessa stranddagar ligger jag i princip allitd under mitt energibehov ändå.
Känns som att nu när man är ledig är det svårare att ha kvar sina rutiner.. Då tänker jag främst på träningen i sig men ändå kosten osv.. Kanske ska vara så nu på sommaren men det tar emot på något sätt ;)
Njae.. jag tycker det är lättare när man är ledig.. då kan man ju träna när man vill. Är jag konstig?
Maten är det väl lite luckor här och där.. men det är bara att grilla lite extra kött så. :thumbup:
För mig blir det lätt för lite mat under sommaren. Jag blir inte så hungrig när det är varmt ute och dessutom sitter det i ryggraden att tacka nej till alkohol, glass och fika. Men jag jobbar på saken. ;)
Jag jobbar hela saommaren, men skift, så rutiner har jag inte ändå. Det är bara att planera. Att hitta sundare alternativ än glass och godis lär väl inte vara så svårt? Eller att byta ut Dajmstruten mot Solero ibland? Sallader håller sig fräscha i en matlåda under dagen. Tonfisk är bara att ta med en konserv. Keso går att hitta i närmsta Pressbyrån. Träningen kan du fixa på morgonen då det inte hunnit bli så varmt.
Jag säger som Pez - på sommaren tycker jag det känns mycket enklare att träna, ffa kondition. Det är härligt att ge sig ut och springa då stan inte riktigt har vaknat. (Nåväl, just det sista sa inte Pez.)
Bronkitkorv
2006-07-07, 07:50
Jag försöker hålla lite rutiner kvar men det är inte lätt. Jag badar iofs inte hela dagarna, kanske några timmar. Glass har jag tröttnat på. Träningen ligger på hyllan nu men jag joggar långt minst två dagar i veckan.
Under arbetsdagen så har jag inga problem att sköta kosten, men på helg och dylikt vill jag få ut så mycket som möjligt av sommaren och då blir det en hel del skräp och alkohol.
Gymträningen har väl minskat lite men cardioträningen har då nästan fördubblats.
Finns inget bättre än att sticka ut och springa klockan 10 på kvällen med en favorit spellista i iPoden!
Det bästa är att jag stormtrivs med rutinerna också, finns inget härligare än sommar!
Jag jobbar mestadelen av denna sommaren, och eftersom jag har ett glassigt kontorsjobb i centrala sumpan kan jag käka i princip hur mycket som helst och inte göra av med energi direkt eftersom jag sitter hela dagen. Sen drar jag på en 4 minuters prommis till gymet och tränar. Vid arbetsdagens slut har jag hunnit käka tre stora måltider och senare under kvällen blir det några mellanmål efter middagen.
Under helgerna blir det mycket skrovmål och eftersom jag går upp senare så blir det också så att jag lägger mig mycket senare, därför blir det så att jag får pressa in en måltid innan läggdags t ex kring 02-03 på natten för att inte gå miste om den totala, 3-timmarsmellanrum-näringen.
Dubbla vätskeintaget också..
Det är inte svårt när man har rutin och självdisciplin (och nu har jag börjat skippa magnumen :D)
Det är svårt på sommaren tycker iaf jag då som sagt rutiner förändras och det är för varmt för att stå och laga mat.. Äter dock vid hyffsat fasta tider då jag äter tillsammans med mina boende på jobbet sk pedagogisk måltid.. Sen när man jobbar natt så blir det ju lätt en del ätande...
Gör som mini sa. Träna på morgnarna, gå upp runt 9-10 och käka frukost, sen istället för att sätta dig vid datorn och vänta på polare så ger du dig av till gymmet eller ut å springer lite. Då är du färdig runt 11-12. Ät! Det är lagom tills alla polare har vaknat, då kan ni ge er av och bada eller vadsomhelst. sen när ni ligger på beachen å gassar tar du fram matlådan och mumsar medan dina polare går å köper varsin stripstallrik och mumsar i sig oändligt med kalorier. Njut! Sen när ni tröttnat på å bada så är de sticka hem, och eventuellt dra till gymmet eller ut å löpa (beroende på vad man gjorde på morgonen) eller hitta på nåt annat roligt, antingen med en kompis eller själv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.