Visa fullständig version : Kroppstyp?
Flanders
2002-12-24, 01:03
Hur kan jag ta reda på vilka sorters gener jag har?
Har hört att det finns 3 olika sorters "typer" av kroppar.
Kan någon redogöra för mej lite kort?
TACK! :D :D
Har hört att det finns 3 olika sorters "typer" av kroppar.
Njäe, snarare 6 miljarder.. ;)
Kan någon redogöra för mej lite kort?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7100&highlight=kroppstyp
GhostFace
2002-12-24, 10:48
Finns oxå de som är lite mix av två olika "kroppstyper" så stäng inte in dig i tanken på att du kanske 'tillhör' en enda "kroppstyp".
det finns 3 kategorier
endomorf, ektomorf och mesofmorf
kommer inte ihåg just nu precis det som kännetecknar varje enskild kategori men jag gör ett försök, rätta mig om jag har fel
endomorf: mjuk muskulatur, kort nacke, rund ansiktsform, breda höfter och en relativt lätt att lägga på sig fett. Att lägga på sig muskelmassa är också enkelt. Att däremot hålla en låg fetthalt är svårare.
ektomorf: långa armar och ben, kort överkropp, , smala axlar, långa smala muskler och brukar inte lägga på sig så mycket fett. Att lägga på sig muskelmassa kan vara svårare
mesomorf: kraftigt bröst, lång överkropp, hård muskulatur. Att lägga på sig muskelmassa är inte något problem, den är den som är mest anpassad till styrketräning och bodybuilding.
men oftast är man som sagt en blandning mellan alla.
Byt plats pa mesomorf o endomorf;)
kan ha fel, men ganska saker!
forst trodde jag att jag var en plain ekto, men nu nar jag inte ar lika smal sa vet jag inte. jag kanske e ekto men jag har kampat hart som fan o lagt pa mig!
men man ska inte haka upp sig. det e bara en riktlinje dar man ligger mer at natt hall. jag ligger mot ekto, inge fett men lagger pa mig muskler anda, men ganska sakta, ganska...:cheers:
Langster
2002-12-25, 14:07
Jag tror kroppstypen kan ändra sig när man blir äldre.
Det kan faktiskt bero på hur man lever tror jag, det är nog inte bara generna som styr.
Jag var helt klart ektomorf ända upp till jag blev 20 år ungefär, då började jag styrketräna ordentligt och sakta men säkert har jag blivit nån typ av blandning av meso- och endomorf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.