handdator

Visa fullständig version : Att inleda en bulk.

Stoltz
2006-07-04, 22:44
Något jag hört många prata om lite här och där, och som jag jälv känt men försökt trycka förbi är hur svårt det är att äta tillräckligt. Vissa behöver ju många mängder käk, mig själv inkluderad.

Brukar ni göra någon sorts "Inledning" å er bulk, öka successivt, börja med vissa sorters mat för att vänja kroppen vid att äta så mycket, eller kör ni bara på och en dag börjar äta mer?

Nithian
2006-07-04, 23:43
Jag gjorde ett misstag i min bulk, åt för mycket i början, nu har mina hungerkänslor försvunnit. Gick upp 7 kilo på en vecka :).

Scratch89
2006-07-05, 07:08
Jag gjorde ett misstag i min bulk, åt för mycket i början, nu har mina hungerkänslor försvunnit. Gick upp 7 kilo på en vecka :).
Inser du hur jädra mycket mat det där är? :D

jim
2006-07-05, 08:32

haha shit! det måste vara minst 0.7kg kvalitativ muskelmassa :D

Stoltz
2006-07-05, 19:47

Ca ett kilo om dagen. Satan i gatan.

Nithian
2006-07-05, 20:06
Jag drog i mig mycket jordnötter och ost kommer jag ihåg iaf, var också lite glykogen eftersom jag åt jävligt mycket kolhydrater.

leetbiffen^
2006-07-05, 21:04

vatten...

Nithian
2006-07-05, 23:21
vatten...

Ny skiten och nykissad söndag morgon, dock är nog säkert 1 kilo~ vatten.

Yes
2006-07-05, 23:35
Ny skiten och nykissad söndag morgon, dock är nog säkert 1 kilo~ vatten.
Garanterat mer än så, och vattnet du kissar ut är ju bara det som tagit sig till urinblåsan.

Du lär väl inte ha legat närmare 10,000kcal/dag i en vecka? Det vore en skräpmatsorgie av sällan skådat slag.

Yes
2006-07-06, 00:07
Jag har för övrigt inlett med att grisäta ett par dagar. Inte bara onyttigheter förstås, men det var rätt skönt att unna mig lite skit jag inte käkat på flera månader. Det var också delvis därför jag gjorde så, sedan ville jag också snabbt fylla på med glykogen och vatten i musklerna - så man verkligen får se resultatet av allt slit. Senaste träningspasset kändes helt fantastiskt också.

Nu när jag lagt det bakom mig kommer jag försöka göra om matvanorna lite för att få i mig mer käk. Kanske genom att äta en eller två gånger extra om dagen och göra dom andra målen lite större. Det krävs ju egentligen inte så mycket. Äter man 5ggr/dag och lägger till 100kcal till varje mål har vi redan där 500kcal extra. Har man dietat på ett underskott av 500kcal behövs väl egentligen bara det och kanske ett extra mellanmål för att hamna på lämpligt kaloriplus. Ifall dieten gick i lite högre tempo, säg 1000kcal underskott, kan man ju lägga till ytterligare lite mat vid varje tillfälle. Så, det gäller väl att lägga till lite extra mat där det finns utrymme, och ta det lite lugnt så man inte börjar grisbulka.