Nickenyfiken
2006-07-03, 23:47
Hej jag väger 70 kilo och är 170 cm lång. Jag styrketränar 3 gånger i veckan och tränar kickboxning3 gånger i veckan. Jag promenerar ett par gånger i veckan, ofta 1 h före frukost. Innan den brukar jag ta en kopp kaffe. Jag har tänkt gå ner ett par kilo fett samtidigt som jag lugnt och stilla vill bygga upp musklerna igen då jag styrketränat en hel del innan men haft uppehåll ett par månader.
Dricker vassleproteiner innan och efter träning.
Är inte till 100% ren i kosten utan kan käka en kebab eller dylikt nåt nån dag i veckan.
Min kost ser ut så här ungefär:
10.00 : 1 port. havregrynsgröt med 1 dl mellanmjölk (de dagar jag styrketränar) eller 2 fullkornsmackor med kalkonkött och 1 glas juice de andra dagarna. Äter inget smör på mackan
13.00 1 burk tonfisk + 1 burk lätt keso (250 g)
16.00 1 burk keso/1 burk tonfisk/1 burk makrillfilé i tomatsås + en protte drink.
19.00 Kycklingfile med wokade grönsaker
22.00 Protein drink + ev. frukt eller en burk tonfisk om jag är hungrig.
Fråga 1. Låter detta vettigt eller är det något jag bör ändra på? Har medvetet dragit ner på kolhydraterna.
Fråga 2. Hur är det med keso? Har hört olika saker om det är bra vid viktminskning?
Kommentera gärna!
Dricker vassleproteiner innan och efter träning.
Är inte till 100% ren i kosten utan kan käka en kebab eller dylikt nåt nån dag i veckan.
Min kost ser ut så här ungefär:
10.00 : 1 port. havregrynsgröt med 1 dl mellanmjölk (de dagar jag styrketränar) eller 2 fullkornsmackor med kalkonkött och 1 glas juice de andra dagarna. Äter inget smör på mackan
13.00 1 burk tonfisk + 1 burk lätt keso (250 g)
16.00 1 burk keso/1 burk tonfisk/1 burk makrillfilé i tomatsås + en protte drink.
19.00 Kycklingfile med wokade grönsaker
22.00 Protein drink + ev. frukt eller en burk tonfisk om jag är hungrig.
Fråga 1. Låter detta vettigt eller är det något jag bör ändra på? Har medvetet dragit ner på kolhydraterna.
Fråga 2. Hur är det med keso? Har hört olika saker om det är bra vid viktminskning?
Kommentera gärna!