Visa fullständig version : Vågar man klippa sig själv?
Absinteh
2006-07-03, 23:01
Ja, om man nu bara vill ha snaggat, dock endå rätt långt snaggat.
Ska man betala 400kr för att gå till en frisör och få det rakat?
Eller vågar man kanske snagga sig själv? Hur gör ni?
Borde väl funka ok be din morsa /farsa lr nån vän göra det?
Kaboffastar
2006-07-03, 23:06
Du går till en frisör och säger "snagga mig"
frisören är klar på 3-4 minuter, du betalar 400 spänn å går hem.
Hur skulle det kännas efteråt?
Coldsmith
2006-07-03, 23:06
funkar rätt bra, men svårt att få jämt, och man måste ha hjälp med nacken. Plus att små "utstickare" gärna blir kvar här och var.
gör det själv alt ma ellr pa,,,en frisör tar inte 400 spänn för en snaggning,,runt 100 lappen....
Absinteh
2006-07-03, 23:10
Min far kan tapå sig att göra det iof.
Men han är disco-klippare. kan det alltså inte.
bluelight
2006-07-03, 23:13
Jag snaggar mig jämt själv, hur enkelt som helst, se till att ha spegel bara (gärna en handspegel så du kan kolla i nacken med).
Om du vågar dig ut till rinkeby får du en snaggning för sexti spänn.
Fast det inkluderar iofs inte summan du blir av med när du blir rånad.
Liten Men Fet
2006-07-03, 23:30
Det går att snagga sig själv utan problem, jag har gjort det flera gånger. Annars kan du väl tvinga en kompis att hjälpa dig?
Wennerberg
2006-07-03, 23:35
kjag har fan klippt mig själv med trimmer sen jag gick på dagis fan
Jag får klippning, färg och 2 timmars tid bokat för 400kr, men det är ju bara för att jag är så söt!
Dissector
2006-07-04, 00:05
Jag rakar mig med apparat själv flera gånger i veckan. "KAN SJELV!"
Tror inte det blir så sjukt mycket svårare att bara sätta på den där prylen som ställs in efter önskad längd. Annars så bara raka det riktigt kort så får du normalsnagg-längd på ett par veckor.
Här i Skåne har vi billiga arabfrisörer, En Crewcut för 120:-, och då kör han polisonger med rakkniv också(vilket är lite sado).
Jag skulle inte våga. Har du inga kompisar då?? Eller ta en snygg grannflicka som kan fixa jobbet.
Sen i januari?
Wennerberg
2006-07-04, 00:53
Sen i januari?
Det lär du veta din lilla smygstalker
Coldsmith
2006-07-04, 01:35
Det är du på bilden eller? ;)
jag klipper mig oftast själv med trimmer, ska dock bryta trenden och gå till en frisör imorgon
Slartibartfast
2006-07-04, 06:09
Jag klipper mig alltid själv. Blir absolut bäst.
grisbil3n
2006-07-04, 06:57
Jag rakar mig med apparat själv flera gånger i veckan. "KAN SJELV!"
Tror inte det blir så sjukt mycket svårare att bara sätta på den där prylen som ställs in efter önskad längd. Annars så bara raka det riktigt kort så får du normalsnagg-längd på ett par veckor.
Samma här, handlar om skills, man lär sig. Blir aqlldeses ut,ärkt efter ettt tag.
klart du vågar, jag har gjort det själv med trimmer i flera år nu. sen även med rakhyvel under flera år åxå.
Fettecke
2006-07-04, 09:30
jag kör huvudet med trimmer oftast, men en gång om året går jag till frisören så jag jämnar ut mina småfel...
kan va värt att betala 250:- för att se normal ut i huvudet minst en gång om året :D ska till frissan om 1 vecka...
Hur långt snaggat ska du ha? Snaggat är kort, inte långt.
Allt under 1 cm kan du ju klippa själv utan att det behöver se fel ut. Bara ställa in längden på en bra trimmer (t ex Moser som du kan fixa hos Teknikmagasinet bl a) och så kör du igång. ha en liten handspegel också så du kan spegla bakhuvudet mot den stora spegeln i badrummet och trimma baksidan / toppen osv. Sen drar du av längdinställningsmanicken och kör hudnära trimning eller rakning beroende på hur lättirriterad din hud är och trimmar nacken/svansen.
Seriöst. Håret är värt 300 spänn i månaden. Gå till en riktig frisör. Klippa sig själv är som att köpa jeans på Ge-Kås.
http://www.baldtothebone.com/products/red%20mach3.jpg
raka skallen varje morgon. Den enklaste frisyren som finns
Seriöst. Håret är värt 300 spänn i månaden. Gå till en riktig frisör. Klippa sig själv är som att köpa jeans på Ge-Kås.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73738 ;)
Pepparkakssmurfen
2006-07-04, 12:30
Gör det själv, för 400 spänn får du en maskin också.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73738 ;)
Jo det va poängen, skoja till det lite liksom.
Slartibartfast
2006-12-05, 23:37
Tänkte spara längre hår. Typ såhär:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Collin.jpg
Hur fixar man strukturen i håret på egen hand? Som jag klipper nu blir allt lika långt (längre uppe på huvudet och kortare på sidorna och i nacken) men hur får man längre och kortare tofsar uppe på huvudet?
[IMGhttp://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Collin.jpg[/IMG]
Hur fixar man strukturen i håret på egen hand? Som jag klipper nu blir allt lika långt (längre uppe på huvudet och kortare på sidorna och i nacken) men hur får man längre och kortare tofsar uppe på huvudet?
Nu är det väl ändå dags att uppsöka en frisör/ska va?
Slartibartfast
2006-12-05, 23:44
Nu är det väl ändå dags att uppsöka en frisör/ska va?
Nope. jag vill göra det själv. *popcorn*
Pellefant
2006-12-05, 23:50
Hör med ett frisörgymnasium om du kan dagtid nångång, brukar klippa mig för 50-90 kr och är grymt nöjd oftast. Kan dock ta tid ibland då de ska fråga läraren ibland etc. Men en snaggning borde gå undan där.
En gång fick jag en underbar hårmassage(heter det så? Knådande av hårbotten efter tvätten) först ca 20 min, då hon ville öva på det. :)
Slartibartfast
2006-12-05, 23:51
Jag har aldrig någonsin varit nöjd efter att jag kommit hem från en frisör. Det har bara blivit skit av allting. Sen började jag klippa mig själv, och det blev mycket bättre så länge det är kort, men nu vill jag ha lite längre och undrar om jag fortfarande fixar det själv.
edit: Herregud, folk undrar om de kan snagga sig själva! Finns det någon orsak varför man inte skulle det??
Har lärt mig att klippa mig själv, efter en del övning. Blir, enligt välvilligt inställda vänner samma resultat som hos frisör.
Det kräver i princip två speglar. Klipper runt om, trimmar i nacken. Tar uppåt en timme eftersom jag e petig.
Då ska man veta att jag har över 10 års erfarenhet av att klippa andras hår (dock inte pojkfrisyrer) på hobbynivå.
Wennerberg
2006-12-06, 01:30
Det är du på bilden eller? ;)
Japp. Eller nästan iaf.
Emil_Larsson
2006-12-06, 09:04
400 spänn? vad är det för dyrt ställe. Jag vet frisörer som tar 120kr valfri klippning :thumbup: *kissass* *cupid*
Jag rakade mitt hår med maskin själv när jag var snaggad för i tiden, samt rakade även det med rakhyveln :)
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Collin.jpg
Shit, det är ju Colin Farrell, bytt förebild nu? :)
Bronkitkorv
2006-12-06, 09:58
Jag anser att man nästan är dum ihuvet om man betalar 400 spänn för en snaggning :smash:
Jag har klippt mej själv i flera år nu.. Om jag nångång fixat en riktig frisyr så har jag tröttnat på att kamma mej efter några dagar och så ser det ändå ut som jag klippt mej själv efter några veckor.
Slartibartfast
2006-12-06, 12:10
Hur ska man få en frisör att förstå vilken typ av frisyr man vill ha? Kan man ta med en bild?
Hur ska man få en frisör att förstå vilken typ av frisyr man vill ha? Kan man ta med en bild?
Det var iaf det tips jag fick av min frisör om jag ville ha en speciell frisyr. Bara att ta med bilden och be dem att klippa något liknande. Jag blev helnöjd.
http://svenskidrott.se/Downloads/30514/pics/javeblad2.jpg
Absinteh
2007-09-17, 17:30
Bump, snaggade mig själv för någon vecka sedan, dock fick mor ta över när jag tyckte det fanns komplikationer att ta i bakhuvudet tex.
Det gick.
Metal_boy_
2007-09-17, 18:21
400 hos en frisör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????? För att raka skallen!!!!??
Jag har rakat mig själv förut. Tyvärr tog batterierna till rakapparaten slut och jag hade skitbråttom till affären. De som gick runt i affären, och kassörskan, kollade jävligt skumt på mig som hade en GROTESK frilla.
Metal_boy_
2007-09-17, 19:40
Jag har rakat mig själv förut. Tyvärr tog batterierna till rakapparaten slut och jag hade skitbråttom till affären. De som gick runt i affären, och kassörskan, kollade jävligt skumt på mig som hade en GROTESK frilla.
Köpte du kloster-ost?
Klart du skall klippa dig själv,
Jag menar, vad kan gå snett?
http://www.channel4.com/media/userpages/accepted/71204_BadHaircut.jpg
Goddaniel
2007-09-17, 20:32
Det fungerar bra att snagga sig själv tycker jag, gäller bara att vara lite noggrann så man får med allt i bakhuvudet.
Pepparkakssmurfen
2007-09-17, 21:10
Bump, snaggade mig själv för någon vecka sedan, dock fick mor ta över när jag tyckte det fanns komplikationer att ta i bakhuvudet tex.
Det gick.
Det tog över ett år innan du vågade göra det? :hbang:
Degpekka
2007-09-18, 05:12
funkar fin fint! jag gör det varannan vecka. :)
Bara att köra runt och mycket så man vet att allt ryker och inget sticker ut. Billigt och enkelt! går snabbt också när man lärt sig rätta movesen! Tar ca 10 min för mig(och då har jag krylligt hår, som om jag haft annan hudfärg, så det växer åt precis alla håll och kanter).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.