Visa fullständig version : Makrill
nunchaku
2002-12-22, 23:38
hej hej
har en fråga till alla protein "experter" härinne...nämligen hur man får ner makrill =) tips på vad man kan äta det med för att göra det lite godare.
i vanliga fall så äter jag tonfisk i massor men nu är det så att jag kan köpa makrill (3 burkar) för 10 kr i jobbet, så det e ju rätt billigt.
Provade makrill i tomatsås o det va ingen höjdare precis så därför jag frågar.
Makrill = GOTT!
Makrill på hårt bröd..
Makrill på mjukt bröd...
Pasta + makrill + basilika/oregano och lite andra kryddor
Ris + dito..
Smaskens! :D
Makrills macka är ju bland det godaste som finns...:rolleyes:
Åse Columbus
2002-12-23, 00:05
Rågbröd....lägg keso på istället för smör....sedan söndergafflad makrill i tomatsås.....den bästa nattmackan som finns ....JUH!!!!
EiseltUK
2002-12-23, 00:20
Svälj dem hela! :p
Du kanske kan blanda i något som smakar lite mer dominant - typ någon chilisås?
/ Henrik
Är det bara jag som får uppstötningar som smakar fisk hela dagen efter en bruk makrill?:(
Du får vad du betalar för. Priset på din makrill var misstänkt lågt.
Lägg på någon krona och välj ett annat märke kanske smaken blir bättre. Har själv upplevt att vissa märken ( burkar ) kokas för länge och får en bränd bismak.
Stirra dig inte blind på makrill. Det dräller av lax och sill nu till jul.
Finns massor av recept på färsk fisk.
Sotar eller pannerade sillfiler i stekpannan kanske ?
Originally posted by spinkoo
Är det bara jag som får uppstötningar som smakar fisk hela dagen efter en bruk makrill?:(
Frukta icke.. du är icke ensam spinkoo!
nunchaku
2002-12-25, 16:59
Originally posted by Sverker
Du får vad du betalar för. Priset på din makrill var misstänkt lågt.
Lägg på någon krona och välj ett annat märke kanske smaken blir bättre. Har själv upplevt att vissa märken ( burkar ) kokas för länge och får en bränd bismak.
Stirra dig inte blind på makrill. Det dräller av lax och sill nu till jul.
Finns massor av recept på färsk fisk.
Sotar eller pannerade sillfiler i stekpannan kanske ?
ok nu är det så att det är exakt samma märke som du köper i en butik nära dig ;)
anledningen till att priset är så billigt är för att jag köper dem på jobbet där vi har en butik för de anställda, så inget utgånget datum eller så....har t ex köpt några flaskor olivolja 750 ml för 15 kr =)
men det var mest för att höra om ni hade några tips på hur man kunde få ner det...men det är väl mer vad man föredrar personligen, ska försöka äta igen annars så fortsätter jag med tonfisken =p
"makrill =) tips på vad man kan äta det med för att göra det lite godare."
Katten har nog det bästa tipset på "kattmaten" ;) Du ska stoppa i Dig
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.