Logga in

Visa fullständig version : Kul med MC?

o.z.z
2006-07-02, 15:43
Ni som kör MC, hur kul är det på en skala mellan 1-10? Jag håller på att spara ihop till ett mc kort och en mc till nästa sommar. Skulle vara lite kul o få lite inspiration för att hålla ut till nästa sommar.

Sebbe_H
2006-07-02, 16:02
10 av 10 :D Det är bättre än sex, vilken enorm frihets känsa det är, kör man något snabbt så är det en enorm adrenalin kick med! Rekomenderas starkt!

o.z.z
2006-07-02, 16:15
10 av 10 :D Det är bättre än sex, vilken enorm frihets känsa det är, kör man något snabbt så är det en enorm adrenalin kick med! Rekomenderas starkt!
hehe låter väldigt bra:thumbup:. vad kör du? just nu är jag sugen på yamaha mt-03 eller nått i samma stil. http://www.yamaha-motor.se/Images/2006_MT-03_Photo_08_tcm36-87940.jpg

J.Saarela
2006-07-02, 16:24
Jag har lessnat lite kör knappt nå alls,men det är nog mest för att man inte har nån att köra med som förut.10++ tyckte jag förr iaf.

Sebbe_H
2006-07-02, 16:33
hehe låter väldigt bra:thumbup:. vad kör du? just nu är jag sugen på yamaha mt-03 eller nått i samma stil. http://-87940.jpg

125:a än så länge, men har provat på lite olika och större såklart. längtar tills 18 års dagen.

Varför inte kolla på KTM superduke eller liknande om det är MT stuket du är ute efter?

o.z.z
2006-07-02, 16:44
125:a än så länge, men har provat på lite olika och större såklart. längtar tills 18 års dagen.

Varför inte kolla på KTM superduke eller liknande om det är MT stuket du är ute efter?
de är lite för dyra för min plånbok.
Ducati monster och Yamaha Bulldog står också högt på min önskelista.

blekfet2
2006-07-02, 16:49
helt jävla underbart!

10/10

cbr 1000cc

Sebbe_H
2006-07-02, 16:52
OKej, ja just det, tänkte inte på att ktm:en ligger rätt mycket högre i pris än dom andra i samma stuk, kolalt något på buell? bra lekhojar vad jag förstått det som.

o.z.z
2006-07-02, 16:53
Jag har lessnat lite kör knappt nå alls,men det är nog mest för att man inte har nån att köra med som förut.10++ tyckte jag förr iaf.
på http://www.sporthoj.com/ verkar det vara lätt att hitta folk att köra med.

o.z.z
2006-07-02, 16:59
OKej, ja just det, tänkte inte på att ktm:en ligger rätt mycket högre i pris än dom andra i samma stuk, kolalt något på buell? bra lekhojar vad jag förstått det som.
de är nice...men fortfarande ganska dyra nya. Yamaha MT-03 går på 69000:- helt ny, men sen så är motorn "bara" 660cc som verkar vara lite klent av de omdömen jag läst om Mt-03. Det kanske räcker om man bara ska ha motorcykeln till att leka med inne i centrala gbg.

Sebbe_H
2006-07-02, 17:06
Bra nypris, väldigt lågt. Men du har aldrig tänkt på supermotard? Riktigt kul för pengarna! :D

hahavaffan
2006-07-02, 17:19
Jag vill ha MC-kort och MC. Fyfan så gärna jag vill ha det. Nästa sommar kanske!

bear.flowertwig
2006-07-02, 17:21
på http://www.sporthoj.com/ verkar det vara lätt att hitta folk att köra med.

Jodå, gott om dårar där. MC-varianten av kolo, möjligtvis lite äldre.

Det är kul som fan. Helt hysteriskt att vrida om rullen på 150+ hk. Eller rasta sin retard på lokala gocartbanan. Enda smolket i bägaren är att förr eller senare går man omkull och att jaga överkomliga försäkringar.

Sebbe_H
2006-07-02, 17:22
Jodå, gott om dårar där. MC-varianten av kolo, möjligtvis lite äldre.

Det är kul som fan. Helt hysteriskt att vrida om rullen på 150+ hk. Eller rasta sin retard på lokala gocartbanan. Enda smolket i bägaren är att förr eller senare går man omkull och att jaga överkomliga försäkringar.

"Har man inte ramlat så har man inte kört tillräckligt hårt"

bear.flowertwig
2006-07-02, 17:25
Bra nypris, väldigt lågt. Men du har aldrig tänkt på supermotard? Riktigt kul för pengarna! :D

Mindre kul så fort man kör på något snabbare än en kurvig 50-väg.
Mindre kul med kick när den dör i korsningen sveavägen/odengatan.
Mindre kul med en tankvolym som gör depåstoppen vanligare än toabesök.
Mindre kul, för att inte säga döden att skjutsa på.

Yes
2006-07-02, 17:29
"Har man inte ramlat så har man inte kört tillräckligt hårt"
Ramlar man har man inte kört tillräckligt bra.

Enda tvåhjuling jag själv kört är 250cc cross. Det var med viss skräckblandad förtjusning. Jag är tyvär rätt inkompetent på tvåhjulingar.

Sedan har jag åkt bakpå en polares hoj. "Kul" är inte ett tillräckligt starkt ord. "Farligt" lyckas inte heller göra upplevelsen rättvisa.

Sebbe_H
2006-07-02, 17:35
Ramlar man har man inte kört tillräckligt bra.

Stämmer knappast, varje förare i motogp t.ex har ramlat under sin karriär, du menar att dom inte kör bra?

bear.flowertwig
2006-07-02, 17:38
Stämmer knappast, varje förare i motogp t.ex har ramlat under sin karriär, du menar att dom inte kör bra?

Moto GP är en lagom referens att hålla under hjälmen när man går in på ett ärevarv i den lokala rondellen.

Sebbe_H
2006-07-02, 17:39
Menar ju bara att även de bästa ramlar.

o.z.z
2006-07-02, 17:39
jo supermotard har jag också funderat på...får fundera tills nästa sommar på vad det blir för mc.

Sebbe_H
2006-07-02, 17:42
Ja men precis som flowertwig beskriver så finns det endel nackdelar, så man får ju se vad man prioriterar mest och väljer hoj utifrån det och plånboken.

kimonque
2006-07-02, 17:48
Moto GP är en lagom referens att hålla under hjälmen när man går in på ett ärevarv i den lokala rondellen.
haha :thumbup:

Yes
2006-07-02, 17:53
Jag menar att dom inte kör tillräckligt bra. Nu minns jag inte namnet, men jag kommer att tänka på en rätt känd racingförare som hade för vana att vinna och endast åka av banan 3 gånger under sin karriär. Två av gångerna berodde det på mekaniska fel, tredje gången blev han avknuffad(Ross Bentley nämner honom i sin bok "Inner Speed Secrets").

Visst är racingförare i regel väldigt väldigt duktiga. Det brukar ofta anses att alla duktiga förare krashar, som om det är en nödvändighet för att bli snabb. Jag vill dock mena att det bästa är att inte tappa kontrollen.

Empe
2006-07-02, 17:58
Och i MotoGP så har alla förare ett mål, och det är att ta sig förbi alla andra motorcyklister. Så kämpar man hårt för att komma om nån så är klotningar att räkna med. Men när man kör "vanligt" så är man bra om man kan bedöma varje kurva enskilt och kunna se situationer framför sig, och på det sättet optimera sin körning. Då är man duktig.

Magnolia
2006-07-02, 19:47
Otroligt roligt! Har en http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____2749.aspx som är svart och som bara är så himla kul att köra.

Klart att du ska ta kort, varför vänta till nästa sommar?

o.z.z
2006-07-02, 19:50
Otroligt roligt! Har en http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____2749.aspx som är svart och som bara är så himla kul att köra.

Klart att du ska ta kort, varför vänta till nästa sommar?
måste tyvärr spara ihop lite pengar först.

Krokodil
2006-07-02, 21:17
Ni som kör MC, hur kul är det på en skala mellan 1-10? Jag håller på att spara ihop till ett mc kort och en mc till nästa sommar. Skulle vara lite kul o få lite inspiration för att hålla ut till nästa sommar.
Lätt 10/10, man kan inte ha roligare med kläderna på! :D

christian
2006-07-03, 12:18
Vi får se om ni har rätt.... prova-på-lektion imorgon bitti! :thumbup:

Sen blir det intensivkurs i augusti om denna går bra.

Den här gjorde mig så himla sugen: http://www.blocket.se/vi/8545104.htm?ca=11_s

bear.flowertwig
2006-07-03, 12:33
Vi får se om ni har rätt.... prova-på-lektion imorgon bitti! :thumbup:

Sen blir det intensivkurs i augusti om denna går bra.

Den här gjorde mig så himla sugen: http://www.blocket.se/vi/8545104.htm?ca=11_s

Enjoy! :thumbup:

Gör inte misstaget att köpa en så liten hoj, du kommer ledsna fort! Det där är som körskolehojen fast om möjligt ännu tröttare... Tar du tungt kort så är det ett misstag att köpa en under 750 cc. Och det säger jag alldeles oavsett om du ska köra bakslang eller bara glida omkring.

christian
2006-07-03, 12:38
Enjoy! :thumbup:

Gör inte misstaget att köpa en så liten hoj, du kommer ledsna fort! Det där är som körskolehojen fast om möjligt ännu tröttare... Tar du tungt kort så är det ett misstag att köpa en under 750 cc. Och det säger jag alldeles oavsett om du ska köra bakslang eller bara glida omkring.

Tack!

Jag får prova lite och se hur det känns.

christian
2006-07-05, 12:38
Hur kul var det inte att bara glida runt mellan koner och krypköra? Kan knappt vänta tills jag tagit kortet. Moppefjunen börjar fan växa ut igen, tror jag. Eller var det moppehornen? :devil:

4 lektioner till + en teori om säkerhet innan intensivkursen på 9 lektioner i slutet av augusti. Synd att jag ine har ngt garage nu, bara. Men man kan ju skaffa kortet innan och sen köpa hoj. :hbang: Blir lite dyrare, bara, men det är det alternativ som fungerar för mig. Jag tror dessutom en lite mildare hoj passar mig utmärkt, iaf tills jag lärt mig nog att inte köra ihjäl mig.

Nu blir det teori så fort jag får en tid.

Sebbe_H
2006-07-05, 12:49
Gött det christian, själv har jag teori den 31 juli i Borås :S Sedan följer väl uppkörning kort efter det hoppas jag.