Visa fullständig version : Jobb och utbildning
Skulle vara intressant att veta vad alla jobbar som. Självklart också vad ni är utbildade till. Kan vara lite kul onödig information :booty:
Jag kan väl börja med mig. Jag har sommarlov just nu, ska sommarjobba i 5 veckor med start v 28. Sen börjar jag andra året på elprogrammet på gymnasiet. Har ingen aning ifall jag kommer jobba som elektriker när jag går ut. Kommer iallafall ligga i lumpen 1 år, sen skaffa mig behörighet som elektriker genom att gå som lärling. När jag väl är färdig med det om 4-5 år visar det sig vad som kommer hända.
Gick själv el.. gick ut våren 05 med helt ok betyg.. Nu gör jag hundmat har inte rört en kabel sen jag gick ut.. vet att 3-4stycken från klassen är elektriker nu..
Kan ta min brorsa som exempel. Det enda han ville när han gick på högstadiet var att bli kock. Så han gick Hotell och Restaurang 3 år på gymnasiet. Jag tror knappt att han lagar mat längre. Det gör nog hans flickvän :D
christian
2006-07-02, 10:59
Utbildad elektroingenjör med mekatronisk inriktning, även pluggat lite IT-säkerhet och datorkommunikation.
Började för två år sedan med att bära ut möss och skärmar, numera jobbar jag som serviceledare för ett tjänsteföretag inom IT, bank, butik och skrivare.
Gick el/data på gymnasiet. Jobbat som elektronikmontör och nu industriarbetare...
Ska börja plugga så fort jag vet vad jag vill bli.
grisbil3n
2006-07-02, 12:04
Har gått ut grundskolan. Har lite jobb på bussgarage med tvätt o skit samt är behovsanställd på ett par andra ställen men det händer inget på den fronten. Ser nu ut som om jag ska börja inleda upplärning på en icabutik och detta borde ju rimligtvis resultera i en lite högre position en vanlig butiksmedarbetare, det är iaf vad som utlovats lite halvt.
Nalfaren
2006-07-02, 12:09
Gick Mediaprogrammet, gick ut 2000.
Startade mitt företag NALF 1998. Jobbar med allt inom
IT-DATA/Design, EU-projekt, programmering etc..
Startade och blev delägare i ett gym Corpus Träningscenter 2003.
Jobbar vidare med NALF, skall utöka nu är tanken.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.