Visa fullständig version : hade extremt ont i magen,vad hände?
ca 21-22.00 idag lördag fick jag extremt ont i magen.jag visste inte vart jag skulle ta vägen.tänkte ringa 112 men det gick nästan över efter en stund.sen kom den extrema magvärken tillbaka.just nu känns det rätt ok.då undrar jag vad som kan ha hänt? ska ag ringa sjukhuset? jag tränade tidigare i dag och på kvällen så drack jag lite alkohol
nordland
2006-07-01, 22:43
riktig magknip?
Ring och fråga om du är orolig / det kommer tillbaka.
Bättre det än att få en massa skrämseldiagnoser över internet.. ;)
riktig magknip?
riktigt ordentlig i så fall.visste inte vart jag skulle ta vägen
Också fått sånt, typ fast inte riktigt magen, längre ner på högersidan om man säger. Skumt som fan.
Jag fick skitont en dag också och kunde knappt stiga av stolen/lägga mig på golvet/gå till sängen så jag ringde mamma som är sjuksköterska och hörde mig för vad det kunde vara, man blir ju rädd när man är själv också utifall att det inte är något som går över/något man behöver ha hjälp med och ingen finns där och ser hur det går, slutade med att hon tog bilen och började åka hit men senare hade jag tagit mig till sängen och lyckats somna och på morgonen var det borta. Men det gjorde verkligen skitont när det väl höll på så jag trodde att det var något problem ;/
Får samma sak typ en gång var tredje månad. börjar med att det typ värker lite pulserande, sen kommet en uppblåst känsla och sen gör det skitont. brukar sluta med att jag sätter mig på toa och krystar allt vad jag har, men det kommer aldrig ut nåt. Till sist gör det så on att jag i ren aggressivitet klämmer och trycker där det gör ont (oftast höger sida, precis under revbenen) sen typ däckar jag på sängen o somnar sen försvinner det. Vet ej vad det är, men har jag otur kan det hålla i sig i en 6-7 timmar.
Mr. Moose
2006-07-02, 04:05
Får samma sak typ en gång var tredje månad. börjar med att det typ värker lite pulserande, sen kommet en uppblåst känsla och sen gör det skitont. brukar sluta med att jag sätter mig på toa och krystar allt vad jag har, men det kommer aldrig ut nåt. Till sist gör det så on att jag i ren aggressivitet klämmer och trycker där det gör ont (oftast höger sida, precis under revbenen) sen typ däckar jag på sängen o somnar sen försvinner det. Vet ej vad det är, men har jag otur kan det hålla i sig i en 6-7 timmar.
Och vad säger doktorn? För du är väl inte så dum att du har ignorerar symtomen totalt och inte kollat?
Claes
Och vad säger doktorn? För du är väl inte så dum att du har ignorerar symtomen totalt och inte kollat?
Claes
Givetvis har jag totalt ignorerat detta... Prokrastinatör no. 1....
Tog mig 4 år att gå till doktorn med en klump på benet som visade sig vara hodgkins lymfon, (strålbehandling börjar nästa vecka...) och tandläkaren har jag inte varit hos på 7 år... (Tid bokad den 19 juli) min ohyggliga fotsvamp som gör att jag ibland knappt kan gå har jag haft i säkert 10 år. Men det är under behandling nu (lamisiltabletter ftw)
Jag har inställningen "If it aint broke dont fix it" och "ignore all symptoms until pain starts".
Tyvärr är jag riktigt dålig på att inse när nått är broke (förnekelse)
och riktigt duktig på att höja in egen smärtgräns...
Men nu har jag fixat det mesta, iom att min studietid i NYC analkas.:hbang:
Bronkitkorv
2006-07-02, 08:54
Min granne hade ont i magen, det visade sej vara en cysta *screwy*
Vad gjorde sjukhuset och läkarna då ?
Inte mycket dom stack henne med nålar och sprang omkring som yra höns sen stack hon hem efter tre dagars helvete.
Blä för sjukvården hurra för kraften att ignorera saker :thumbup:
hobbitar
2006-07-02, 09:06
Det kan vara allt möjligt.
När jag hade salmonella svimmade jag nästan av magkramperna....
Slartibartfast
2006-07-02, 09:25
Jag hade också svinot i magen för ett par veckor sedan. Visste inte vad jag skulle göra. Fem före att jag for till akuten. Men till slut lyckades jag somna och på morgonen var det som bortblåst. Skitkonstigt.
timoat jag brukade ha ungefär likadant som dig i magen förut nån gång per år före jag slutat äta chips regelbundet. Nu när jag inte äter det längre så har det börja försvinna verkar det som, inte haft det ännu iaf :)
Jag begriper mig inte på alla som frågar om medicinska råd på Kolo istället för att ringa farbror doktorn.
Skärp er för fan. Detta är Internet. Vilken idiot som helst kan svara på frågor som de inte har någon som helst aning om.
Jag begriper mig inte på alla som frågar om medicinska råd på Kolo istället för att ringa farbror doktorn.
Skärp er för fan. Detta är Internet. Vilken idiot som helst kan svara på frågor som de inte har någon som helst aning om.
Särskilt när det gäller magsmärtor, helt omöjligt att säga något utan undersökning och ofta kan inte heller läkaren säga säkert vad det är. Kan vara så ofantligt många olika saker.
Också fått sånt, typ fast inte riktigt magen, längre ner på högersidan om man säger. Skumt som fan.
Blindtarmen?
Tog mig 4 år att gå till doktorn med en klump på benet som visade sig vara hodgkins lymfon, (strålbehandling börjar nästa vecka...) och tandläkaren har jag inte varit hos på 7 år... (Tid bokad den 19 juli)
Fick du någon prognos?
grisbil3n
2006-07-02, 12:24
Alla har väl åkt på dödssmärtor i lilla maggen nångång, roligt är det ej i vilket fall...
Fick du någon prognos?
Jo det såg bra ut, det har som tur väl inte spridit sig till lungorna, och fanns bara på ett ställe i kroppen, annars hade det blivit cellgifter också och inget NYC.*cry* tyvärr är risken sotr att jag kommer att bli steril, eftersom området som ska behandlas är ca 5 cm från mina gubbars boning. Men jag har gjort en insättning på banken iallafall, så jag har backup.
Tack för omtanken!
Blindtarmen?
Vetej, är det den?
High1ander
2006-07-02, 18:37
Jag fick skitont en dag också och kunde knappt stiga av stolen/lägga mig på golvet/gå till sängen så jag ringde mamma som är sjuksköterska och hörde mig för vad det kunde vara, man blir ju rädd när man är själv också utifall att det inte är något som går över/något man behöver ha hjälp med och ingen finns där och ser hur det går, slutade med att hon tog bilen och började åka hit men senare hade jag tagit mig till sängen och lyckats somna och på morgonen var det borta. Men det gjorde verkligen skitont när det väl höll på så jag trodde att det var något problem ;/
Min gissning är att du ätit för lite kött ;)
userfriendly
2006-07-02, 18:38
Du råkar inte ha ätit väldigt lite på sista tiden osen ätit mycket igår??
Du råkar inte ha ätit väldigt lite på sista tiden osen ätit mycket igår??
var frågan riktad till mig? jag har ätit som vanligt på sistone.fast lite nyttigare + mer proteinrik mat
väcker liv i tråden igen.jag tror jag vet varför jag fick ont i magen.fick väl i mig typ 400ml ren vodka på en timme.kan väl inte varit allt för bra för magen.vad är det i magen som tar stryk av spriten?
väcker liv i tråden igen.jag tror jag vet varför jag fick ont i magen.fick väl i mig typ 400ml ren vodka på en timme.kan väl inte varit allt för bra för magen.vad är det i magen som tar stryk av spriten?
you think?!
Damn it kid, det är som att fråga
"jag har extremt ont i hela kroppen, vet inte varför, några ideer?"
för att sen komma på
"jag blev påkörd iofs, kan det ha nåt med saken att göra?
*slap*
(Dessutom är en halv flaska sprit mer än "lite alkohol")
you think?!
Damn it kid, det är som att fråga
"jag har extremt ont i ela kroppen, vet inte varför, några ideer?"
för att sen komma på
"jag blev påkörd iofs, kan det ha nåt med saken att göra?
*slap*
det är lättare att se dagen efter hur mycket man drack:booty:
Vänta tills imorgon om det inte fortsätter och då ringer du din vårdcentral och hör efter om dom tycker du borde kollas på. Såhär sent är det ingen ide att åka till nått sjukhus.
Jag kan få djävulskt ont i magen ibland, men det beror på att jag har magkatarr, kan komma och gå lite beroende på hur jag mår och så vidare.
Ni läste inte hur länge sen tråden postades kanske? Angel?
Ni läste inte hur länge sen tråden postades kanske? Angel?
jaja förebyggande syfte om han skulle få ont igen då..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.