Logga in

Visa fullständig version : Äta efter kond.träning

Skrollovicz
2006-06-30, 12:51
Hur snart bör man äta efter ett konditionspass? Inte lågintensivt menar jag, utan medel- till högintensiv träning på ca 1 h. Gäller samma premisser som efter gymmet... ju fortae desto bättre?

King Grub
2006-06-30, 13:12
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=70729&highlight=t%F6mmande

Skrollovicz
2006-07-01, 10:09
Ok.
Men Grub, du äter väl inget alls efter dina pass? har för mig att du skrivit så iaf. Om jag får omformulera frågan.. vad händer om man inte äter efter ett kond.pass?

King Grub
2006-07-01, 10:18
Men Grub, du äter väl inget alls efter dina pass? har för mig att du skrivit så iaf.

Det har jag verkligen inte skrivit. Jag är väl inte dum i skallen heller? :confused:

Om jag får omformulera frågan.. vad händer om man inte äter efter ett kond.pass?

Du går miste om bästa tillfället att stimulera återhämtningen och glykogeninlagringen försämras med 50% eller mer samtidigt som du kommer att befinna dig i negativ proteinbalans, dvs proteinnedbrytning större än proteinsyntes.

Skrollovicz
2006-07-01, 10:31
Tack för fint svar.

Oj, ber om ursäkt.. men du äter väl inte kosttillskott (ex. maltodextrin) efter dina pass? så var det va?

King Grub
2006-07-01, 10:40
Du behöver inte be om ursäkt - det är bara att jag vore dum i skallen om jag inte åt efter träning. :)

Jag använder inte tillskott, nej. Det gör ingen skillnad jämfört med mat, och jag föredrar det senare.