Visa fullständig version : Vilken är årets sommarplåga?
Thorwaldsson
2006-06-29, 23:21
Som frågan lyder: Vilken är egentligen årets sommarplåga?
Fler alternativ finns, men dessa tyckte jag utmärkte sig i radion.
Überbiffen
2006-06-29, 23:22
Fler alternativ finns, men dessa tyckte jag utmärkte sig i radion.
Ska komma en poll antar jag ? :)
Thorwaldsson
2006-06-29, 23:24
Jopp :)
Är inge vidare snabb på sånt här
Ska komma en poll antar jag ? :)
Det låter som det, Jag hoppas att Basshunter finns med som alternativ. Det kommer få många röster.
Jag har hört en låt i den där listan o d e shakira då den spelats på gymmet, jag kan verkligen inte komma ut särskillt mkt ;/
Har faktiskt inte alls hört speciellt mycket reklamradio på senaste tiden, och jag är väldigt nöjd med det! :thumbup:
Pepparkakssmurfen
2006-06-29, 23:34
Boten Anna är sommarhiten 2006!! http://bestsmileys.com/dancing/2.gif
Thorwaldsson
2006-06-29, 23:34
Jag har hört en låt i den där listan o d e shakira då den spelats på gymmet, jag kan verkligen inte komma ut särskillt mkt ;/
Jag har inte varit på krogen under det senaste året, om det är det du menare med att komma ut... Räcker med att man har Rix FM, NRJ, Mix megapol eller liknande på ett par minuter om dagen så har man säkerligen hört samtliga minst ett par gånger var :)
Shakira är den enda jag hört mer än en gång tror jag och den känns inte ens särskilt ny.
Jag har inte varit på krogen under det senaste året, om det är det du menare med att komma ut... Räcker med att man har Rix FM, NRJ, Mix megapol eller liknande på ett par minuter om dagen så har man säkerligen hört samtliga minst ett par gånger var :)aah, ok. Jag är en rock-klassiker människa, där spelas bara sommarplågor från anno 1972 osv. :D
Thorwaldsson
2006-06-29, 23:45
Shakira är den enda jag hört mer än en gång tror jag och den känns inte ens särskilt ny.
Är sommarplågor alltid färska?
Tycker mig kunna skönja att så inte alltid är fallet.
"Ut och fiska" gjordes väl ett bra tag innan sommaren?
Kan man inte bara se det som den mest spelade låten under sommaren?
Tigerkotten
2006-06-29, 23:50
shakira & juanes e ju bra... :)
Jäkla Lordi låten finnarna vann med spelas ju sönder, var bra första 5 gångerna men nu när man har hört den en sisådär 5000 gånger så börjar det bli väldigt tjatigt. *spy*
Basshunter är sommar 06 !!
Lordi är bög
Alla låtar förutom Juanez - La camisa negra
Juanez - La camisa negra tycker jag faktiskt är hyffsad :)
Lucas Prata - And She Sad.
Kanske Caracola - Sommarnatt.
Någon får gärna föklara texten i Boten Anna för mig... Fattar nada, men det kanske är meningen.. Vad innebär egentligen Boten, som även uttalas Båten i låten.
Någon får gärna föklara texten i Boten Anna för mig... Fattar nada, men det kanske är meningen.. Vad innebär egentligen Boten, som även uttalas Båten i låten.
Jag har också trott att de e båten... usch vilken låt plåga, plåga och åter plåga!
En bot är en sorts automatiserad vakt för kanaler (chatrum) på olika nätverk (i det här fallet IRC). Ett program som håller ordning och som t ex kan programmeras att sparka ut folk som använder fula ord eller spammar. Basshunter trodde att en tjej i chaten var en bot, vilket det visade sig att hon inte alls var, utan i själva verket en av hans kompisars flickvän.
Med betoning på PLÅGA: Boten Anna.
En bot är en sorts automatiserad vakt för kanaler (chatrum) på olika nätverk (i det här fallet IRC). Ett program som håller ordning och som t ex kan programmeras att sparka ut folk som använder fula ord eller spammar. Basshunter trodde att en tjej i chaten var en bot, vilket det visade sig att hon inte alls var, utan i själva verket en av hans kompisars flickvän.
Det förklarar saken.. tack.. otroligt dum text ändå.. :Virro
Jag har bara hört Shakira av alternativen. (Jag har varit på Lidl men det var en engångsföretelse som aldrig kommer att upprepas.) men det så pass infrekvent att den inte är någon större plåga.
Däremot är reklamradio en plåga vilket kanske förklarar varför jag inte har hört så många av låtarna.
Longshot
2006-06-30, 07:26
Hips dont lie är som en magnet vart man än är. Sen att det gjorts femtiotre olika remixer på den gör inte saken bättre.
Radion funkar inte på min bilstereo, så det blir bara CD.
Asshunter - Det heter faktistk BOT, är ganska välspelad
Radion funkar inte på min bilstereo, så det blir bara CD.
Asshunter - Det heter faktistk BOT, är ganska välspelad
Synd bara att asshunter gör bort sig med den låten.
Basshunter - Boten Anna måste vara den mest irriterande låt jag vart med om. Får en känsla av att trycka in tänderna på folk som sjugner/nynnar den.
Jag hörde att Hips don't lie var historiens mest spelade låt på radio i USA. Jag hoppas att de menar att den slagit rekord i att spelats flest gånger under t.ex en vecka men de använde just den formuleringen...
Synd bara att asshunter gör bort sig med den låten.
Basshunter - Boten Anna måste vara den mest irriterande låt jag vart med om. Får en känsla av att trycka in tänderna på folk som sjugner/nynnar den.
Perrra / mircwar / Asshunter gör aldrig bort sig. ta inte låtarna så seriöst bara så.
hahavaffan
2006-06-30, 09:07
Sjukt gamla låtar. Jag tror inte på nån av dem, utom möjligtvis Boten Anna.
grisbil3n
2006-06-30, 09:24
All skit jag råkar få höra när jag befinner mig i närheten av en radio.
Jag hörde att Hips don't lie var historiens mest spelade låt på radio i USA. Jag hoppas att de menar att den slagit rekord i att spelats flest gånger under t.ex en vecka men de använde just den formuleringen...
The most played song on American radio during the twentieth century was You've Lost That Loving Feeling which was written by Barry Mann, Phil Spector, and Cynthia Weil. Although recorded by different artists, the song is the only one in history to be played over 8 million times on the radio. That amounts to about 45 years if the song was played back to back! Three songs were played 7 million times: Never My Love, Yesterday, and Stand By Me (in that order).
Saxat från http://home.nycap.rr.com/useless/fast_facts/index.html som kanske inte är bästa källan. Men en jävla rolig sida.
Tricklev
2006-06-30, 09:44
Kollar varken på musikkanaler eller lyssnar på radio längre, så jag bryr mig inte.:cool:
http://www.kulklipp.se/musik/hamsterdance-i-ny-tappning/
:D
Va Boten Anna är ju asbra :D Iaf beatet.
Och Inzza.. Perrras "det heter faktiskt B O T" är bara pinsam.
Elias låt Zlatan är nog värst.. usch. Har dock inte hört engelska versionen :D
Va Boten Anna är ju asbra :D Iaf beatet.
Och Inzza.. Perrras "det heter faktiskt B O T" är bara pinsam.
Elias låt Zlatan är nog värst.. usch. Har dock inte hört engelska versionen :D
Vad är det för pinsamt med den? Du vet ju inte ens vem det är och du förstår ju knappast budskapet med den.
Du hade behövt höra mircwar - elajt , några gånger.
Pepparkakssmurfen
2006-06-30, 10:16
Vad är det för pinsamt med den? Du vet ju inte ens vem det är och du förstår ju knappast budskapet med den.
...
+1
Du hade behövt höra mircwar - elajt , några gånger.
Jag har hört låten X antal gånger. Och jag vet vad en bot är och jag vet vad irc är då jag själv använt det. Det pinsamma är att han gör en låt mot en annan låt och sjunger att det heter någonting som det inte alls heter.
keffat_liv
2006-06-30, 10:17
shakira & juanes e ju bra... :)
+1. Jävligt uttjatad dock när man hör dom 5 gngr under ett träningspass.
Basshunter e sommarplågan.
+1
Och vad vet du ? *slap*
Jag har hört låten X antal gånger. Och jag vet vad en bot är och jag vet vad irc är då jag själv använt det. Det pinsamma är att han gör en låt mot en annan låt och sjunger att det heter någonting som det inte alls heter.
haha e du cp? vet du ens vilka mircwar är, nej just det. Det var dem som började göra låtar om IRC, gjorde väl en 10 låtar som spelades hos varenda dattafjant i Sverige. När sedan basshunter gör en låt om en bot, som mer än hälften av lyssnarna uppfattar som en BÅT så är det la inget pinsamt med att göra en sådan låt, den är ju helt klockren....
Och sedan när heter det inte BOT? lärde man sig sådant på samhäll kankse? ni satt och snacka om botnät på rasterna förstår jag.
haha e du cp? vet du ens vilka mircwar är, nej just det. Det var dem som började göra låtar om IRC, gjorde väl en 10 låtar som spelades hos varenda dattafjant i Sverige. När sedan basshunter gör en låt om en bot, som mer än hälften av lyssnarna uppfattar som en BÅT så är det la inget pinsamt med att göra en sådan låt, den är ju helt klockren....
Och sedan när heter det inte BOT? lärde man sig sådant på samhäll kankse? ni satt och snacka om botnät på rasterna förstår jag.
Det uttalas ju ändå inte boot som han säger det. Det uttalas bått. Eller du/ni kanske uttalar robot som roboot?
Vad har det med det här att göra? Det jag sa va att Perrras låt var pinsam, om att han sjunger B O T !
Det heter inte B O T det heter som basshunter sjunger. Det kommer från ordet robot och alla som kan några få ord på engelska vet då hur det uttalas.
Tro inte att du är bäst när det kommer till BOTar bara för att du gick IT/Data. Visst du kan säkert mer än mig, men bara för att jag är en Samhälltjej är jag inte helt korkad. Vi på samhäll kan tydligen mer om BOTar än vad ni IT/Data killar kan verkar det som.
d ni IT/Data killar kan verkar det som.
Dattafjant heter det tydligen.
grisbil3n
2006-06-30, 10:31
Hehe min chef nynnade på den i hissen o klagade på att den va så jävla dålig men ändå catchy. Då frågade jag om han visste va den handlade om. "Ah vafan en sån där bååt, i counter-straajk eller hur?".
keffat_liv
2006-06-30, 10:31
Det uttalas ju ändå inte boot som han säger det. Det uttalas bått. Eller du/ni kanske uttalar robot som roboot?
jag uttalar det bot. bått låter som ett förortsförvrängt bot.
Jag menar. "jag ska boota dig", säger du då "jag ska båtta dig" ?
Vad har det med det här att göra? Det jag sa va att Perrras låt var pinsam, om att han sjunger B O T !
Det heter inte B O T det heter som basshunter sjunger. Det kommer från ordet robot och alla som kan några få ord på engelska vet då hur det uttalas.
Tro inte att du är bäst när det kommer till BOTar bara för att du gick IT/Data. Visst du kan säkert mer än mig, men bara för att jag är en Samhälltjej är jag inte helt korkad. Vi på samhäll kan tydligen mer om BOTar än vad ni IT/Data killar kan verkar det som.
Alltså det kommer ju inte från svenskasn "robåt" direkt. utan från engelskans robot. en bot på engelska blev " B O T" på svenska... inte någon jevla bått.
Alltså det kommer ju inte från svenskasn "robåt" direkt. utan från engelskans robot. en bot på engelska blev " B O T" på svenska... inte någon jevla bått.
"Det kommer från ordet robot och alla som kan några få ord på engelska vet då hur det uttalas."
Skrev jag. Vad var det du inte förstod?
Uttala robot en gång.. "råbått" uttalas det.. inte "roboot".. Det blir mer som "reboot" Isf. Då hade jag kunnat gå med på det som Perrra sjunger.
Btw, svenskans robot kommer från engelskans robot också. Det är samma ord i båda språken.
"Det kommer från ordet robot och alla som kan några få ord på engelska vet då hur det uttalas."
Skrev jag. Vad var det du inte förstod?
Uttala robot en gång.. "råbått" uttalas det.. inte "roboot".. Det blir mer som "reboot" Isf. Då hade jag kunnat gå med på det som Perrra sjunger.
Btw, svenskans robot kommer från engelskans robot också. Det är samma ord i båda språken.
Och när det är samma ord så uttalas det likadant? :S
edit: Robot blir väl mer "rowbot" ?
keffat_liv
2006-06-30, 10:40
vem bryr sig om varfan ordet kommer ifrån. Det uttalas bot och inte bått.
Metal_boy_
2006-06-30, 10:40
Gayhunter och zlatan-låten.
Röda_Lacket
2006-06-30, 10:41
Fan ni har alla så fel sommarenshit kommer från bolio :) http://www.youtube.com/watch?v=T4qI57Mx8to
Och när det är samma ord så uttalas det likadant? :S
edit: Robot blir väl mer "rowbot" ?
Om det nu uttalas rowbot så är fortfarande sista delen densamma. "Bått". Med ett kort O.. Inte ett långt.
Longshot
2006-06-30, 10:46
Låten Boten Annan handlar om en båt. Punkt slut.
Metal_boy_
2006-06-30, 11:10
Om det nu uttalas rowbot så är fortfarande sista delen densamma. "Bått". Med ett kort O.. Inte ett långt.
Du menar inte att det borde stavas med å i svenskan då? Eftersom att vi uttalar det likadant som brått, grått och fått? Ett kort O som sagt, men som ändå inte låter Å.
Du menar inte att det borde stavas med å i svenskan då? Eftersom att vi uttalar det likadant som brått, grått och fått? Ett kort O som sagt, men som ändå inte låter Å.
Nej. Det är ett låneord.
HEY! Jag gillar alp-disco /o\
Metal_boy_
2006-06-30, 11:27
Nej. Det är ett låneord.
Lånar gör man på bibban.
Lånar gör man på bibban.
Du är gullig när du är tvär :D
Dött lopp mellan Basshunter och Franzzzz, flervalspoll FTW
Shakira kanske... den där JÄVLA Daddy yankee drev mej in i ett x antal månader långt radio celibat förrut :D så pga avhållsamheten är min koll minst sagt kass nu..
men eftersom skiten inte finns som poll-val verkar iaf chanserna goda för ett kväljningsfritt radiobruk numera :thumbup: :D
TrasMannen
2006-06-30, 12:13
Dött lopp mellan Basshunter och Franzzzz, flervalspoll FTW
+1
Nitrometan
2006-06-30, 12:16
Mygg! Alldeles för mycket mygg.
Å fästingar åsse!
Bort med dem.
Jag blir så trött på alla småbarn som ser ett engelskt ord och eftersom de inte kan engelska så kör de svenskt uttal på det sen. Det uttalas "bått" för helvete. Som exempel kan man fråga hur ni uttalar orden "web" och "chat". Enligt era regler så borde ju dessa uttalas veeeeb respektive tjaaaat.
Tyvärr så uttalade ni ett ord fel på grund av låg ålder och bristande språkkunskaper, men det är bara att bita ihop och lära sig det riktiga uttalet nu när ni lärt er det.
Förmodligen kommer väl även bot att stavas bott på samma sätt som web blir webb på svenska.
Nej i dethär fallet ventrilo ..
Jag blir så trött på alla småbarn som ser ett engelskt ord och eftersom de inte kan engelska så kör de svenskt uttal på det sen. Det uttalas "bått" för helvete. Som exempel kan man fråga hur ni uttalar orden "web" och "chat". Enligt era regler så borde ju dessa uttalas veeeeb respektive tjaaaat.
Tyvärr så uttalade ni ett ord fel på grund av låg ålder och bristande språkkunskaper, men det är bara att bita ihop och lära sig det riktiga uttalet nu när ni lärt er det.
Förmodligen kommer väl även bot att stavas bott på samma sätt som web blir webb på svenska.
:thumbup: Bra inlägg.
Hips don´t lie har gått överdrivet mycket lääänge nu. Hon har riktigt schysst röst och en del bra låtar men usch så sönderspelad den låten är.
Fatalist
2006-06-30, 17:34
Seriöst, Cascada - Everytime we Touch, är den ett skämt? Vem som helst kan för fan ta en bra låt och sjunga den bared!
Vem lyssnar på skiten, d v s vem är så puckad?
Seriöst, Cascada - Everytime we Touch, är den ett skämt? Vem som helst kan för fan ta en bra låt och sjunga den bared!
Vem lyssnar på skiten, d v s vem är så puckad?
Jag tycker att den är ganska bra...:em:
Fatalist
2006-06-30, 17:44
Jag tycker att den är ganska bra...:em:
du kanske inte insett att det är en jävligt gammal låt som redan covrats 259 gånger, och att det enda bitchen gjort är att sjunga den till lugna pads........suuuuuuuck............................ .. :(
M a o något alla gör på t ex musikgymnasiet, fast radio väljer att spela just "hennes" låt.
du kanske inte insett att det är en jävligt gammal låt som redan covrats 259 gånger, och att det enda bitchen gjort är att sjunga den till lugna pads........suuuuuuuck............................ .. :(
M a o något alla gör på t ex musikgymnasiet, fast radio väljer att spela just "hennes" låt.
Den lugna varianten suger, disco versionen ska det vara.
Den lugna är ju bara seg och enformig.
Bronkitkorv
2006-06-30, 18:17
Hmmm får nog säga Shakira, p3 spelar den 700 gånger om dagen men påstår sej spela Boten Anna jätte ofta men det gör dom inte.
Sommaren är inte slut än så vi får väl se sen.
Jwzrd.
Jag är så snäll och försynt att jag känner mig nödgad till en disclaimer. Jag skemtar. Jelp. :)
Bronkitkorv
2006-06-30, 18:23
Jag skrev ett långt och föraktfullt svar här men fick radera det när jag insåg att du hade rätt.... EDIT EDIT::::
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.