Visa fullständig version : Musik-DVD (metal)
MasterChief
2006-06-29, 13:00
Jag har inte lyssnat på "Heavy Metal" mer än i ett år men har under denna tid fått ett rätt stort intresse. Tänkte jag skulle ta och köpa lite bra DVD med tonvikt på livespelningar. Inget jävla dagbokstjafs eller psykodravvel á la "Some kind of Monster". Konserter är det jag är ute efter. Utbudet är rätt stort och jag undrar om någon kan rekommendera någon av nedanstående alternativ eller något annat som är bra. Allt utom Black Metal, Pudelrock och Könsrock funkar. Däremot är det för omständigt att skriva ner alla band som jag uppskattar alternativt inte uppskattar.
AC/DC - Live at Donnington
AMON AMARTH - Wrath of the norsemen
ANTHRAX - Music of mass destruction
EVERGREY A night to remember Live 2004
HELLOWEEN - High live
IN FLAMES - Used & Abused In Live We Trust
KREATOR - Live Kreation - Revisted glory
METALLICA - Cunning stunts
METALLICA - S & M
NAPALM DEATH - Punishment in capitals
PARADISE LOST - Evolve
SLAYER - War at the Warfield
Metallica - Live shit,binge and purge är grymt bra,3 konserter varav 2 är i dvd film format och 1 är vanlig musik cd
reinholdsson
2006-06-29, 13:11
Slipknot - Disasterpieces
Judas Priest - Angel of Retribution
Judas Priest - Live in Memphis
AC/DC - No Bull
MasterChief
2006-06-29, 13:19
Bra tips hittills. Mera mera. *popcorn*
Iron maiden - Rock in rio kanske?
Pudzianovski
2006-06-29, 13:22
Opeth - Lamentations*
Megadeth - Rude Awakening
Mötley Crue - Lewd, Creüd & Tattooed
Death - Live in LA och Live Eindhoven
Carcass - Wake up and smell the carcass
Dismember - Live Blasphemies
Dark Tranquillity - Live Damage
Sebastian Bach - Forever Wild
*Bäst av ovanstående.
(Kan även rekommendera Dire Straits - On the night)
MasterChief
2006-06-29, 13:23
Iron maiden - Rock in rio kanske?
Den har jag köpt redan, men inte hunnit se.
MasterChief
2006-06-29, 13:25
Opeth - Lamentations*
Megadeth - Rude Awakening
Mötley Crue - Lewd, Creüd & Tattooed
Death - Live in LA och Live Eindhoven
Carcass - Wake up and smell the carcass
Dark Tranquillity - Live Damage
Sebastian Bach - Forever Wild
*Bäst av ovanstående.
(Kan även rekommendera Dire Straits - On the night)
Ja jävlar, Opeth - Lamentations är ett givet köp såklart.
Megadeth - Rude Awakening verkar lovande också.
reinholdsson
2006-06-29, 13:28
jo just ja. Får inte glömma den bästa av dem alla.
Rammstein - Live aus berlin
Nitrometan
2006-06-29, 13:28
Slipknot - Disasterpieces
Grymt bra film!
AC/DC - No bull gillade jag också.
MasterChief
2006-06-29, 13:31
jo just ja. Får inte glömma den bästa av dem alla.
Rammstein - Live aus berlin
159 spänn på Discshop. Det är givet köp.
Guns N Roses DVDs måste du köpa, finns bara 1 officiell konsertdvd, det är den i tokyo. den är sådär men det finns SÅ mkt bättre icke officiella gnr dvds. aja, samma med metallica liksom. försök få tag i deras rock am ring framträdanden, sydney 2004 osv. där har du grejer alltså.. vissa gnr konserter är helt sjuka..
MasterChief
2006-06-29, 13:36
Guns N Roses DVDs måste du köpa, finns bara 1 officiell konsertdvd, det är den i tokyo. den är sådär men det finns SÅ mkt bättre icke officiella gnr dvds. aja, samma med metallica liksom. försök få tag i deras rock am ring framträdanden, sydney 2004 osv. där har du grejer alltså.. vissa gnr konserter är helt sjuka..
Jag är lite petig när det kommer till kvalitet. Pratar du om TV-rippar nu?
Arf Pingvin
2006-06-29, 13:38
Slayer - War at the Warfield är bra. Inga extravaganser men stabil!
Pudzianovski
2006-06-29, 13:39
Discshop må vara billiga men kolla upp andra oxå. Skiljer rätt mycket ibland. Rammstein är billigare...på annat ställe. ;)
MasterChief
2006-06-29, 13:41
Discshop må vara billiga men kolla upp andra oxå. Skiljer rätt mycket ibland. Rammstein är billigare...på annat ställe. ;)
Danke. Hänger mest på Discshop av gammal vana.
Monsters of Death (2 DVD) såg jag nyligt, ingenting man ser i ett sträck kanske då den bara består av enstaka videor från de stora banden, men en sammanställning som varje DM-head bör äga.
Jag är lite petig när det kommer till kvalitet. Pratar du om TV-rippar nu?
alltså visst det är inte knivskarp DVD kvalitet men det är riktigt bra kvalitet ändå asså... när du börjar samla dvds så kommeru tacka när du hanterar TV rippar istället för svartvita audienceshots :)
MasterChief
2006-06-29, 13:54
Monsters of Death (2 DVD) såg jag nyligt, ingenting man ser i ett sträck kanske då den bara består av enstaka videor från de stora banden, men en sammanställning som varje DM-head bör äga.
Den såg jäkligt bra ut:
Monsters of Death (http://www.nuclearblast.de/band_showa.php?action=disco&artist=70&catid=NB%201369&show=5&id=1019) (lite längre ner på sidan).
IN FLAMES - Used & Abused In Live We Trust
Tycker jag du ska köpa, de är riktigt bra live.
Cd 1 är de bara live spelningar på blanda annat från, Sticky fingers i GBG, Hammersmith och så några låtar från Soundtrack tour 2004
Cd 2 är det intervjuer och lite saker från backstage, och endel av deras musikvideor som har släppts.
Tycker de sopar banan med de felst när de gäller live spelarningar.
Fast kanske bara för jag är helt såld på dem.
The Somberlain
2006-06-29, 16:00
Rekommenderas! Dubbel-DVD med en jävligt bra dokumentär, med klipp från spelningar hela deras karriär igenom - från fritidsgårdsgig på 80-talet till stora scener på tuffa "metalklubbar" i dödsmetallvågens Europa. Intressanta och roliga berättelser dessutom! Helt klart bland det bästa jag sett i DVD-väg och att Dismember är ett av Sveriges bästa band gör inte direkt saken sämre.
Har du inte sett/hört bandet innan, kommer denna DVD garanterat att få ditt intresse för Hårdrock att steeeegra något rejält!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.