handdator

Visa fullständig version : 5 dagar utan träning

keffat_liv
2006-06-28, 19:17
Detta kanske låter löjligt, men jag vill inte förlora nåra muskler under deff, snarare försöka bygga lite. Den 17 juli ska jag till amsterdam och kommer vara utan gym träning 5 dagar. (tror inte jag kommer träna där nere). Mat inttaget kommer ju inte direkt vara optimalt, så ska jag lägga mig på kalori + de dagarna eller fortsätta på minus? synpunkter?

skulle iofs kunna ha med mig lite eaa i tabletter som jag har.

tinkerbell
2006-06-28, 19:20
Detta kanske låter löjligt, men jag vill inte förlora nåra muskler under deff, snarare försöka bygga lite. Den 17 juli ska jag till amsterdam och kommer vara utan gym träning 5 dagar. (tror inte jag kommer träna där nere). Mat inttaget kommer ju inte direkt vara optimalt, så ska jag lägga mig på kalori + de dagarna eller fortsätta på minus? synpunkter?

skulle iofs kunna ha med mig lite eaa i tabletter som jag har.

Njut i 5 dagar och ta tag i deffen när du kommer hem, så ÄT :)

tinkerbell

Baha
2006-06-28, 19:28
5 dagar blir ett perfekt diet avbrott, ät lite mera där nere o ha kul

Cerberus
2006-06-28, 19:40
5 dagar är ingenting. Ha det så roligt som du kan!

userfriendly
2006-06-28, 19:41
+/- 0 skulle jag säga... avbryt dieten alltså o kör på när du kommer hem

Ryska_raketen
2006-06-28, 19:47
Ta med dig 5 kg pollock så löser det sig ? :D

Nejmen prottepulver ? Va fan det är ju Holland, borde väl vara rätt okey med mat där ? VARFÖR inte träna om du nu känner att du vill? Perfekt att testa lite gym =)

keffat_liv
2006-06-28, 20:31
Ta med dig 5 kg pollock så löser det sig ? :D

Nejmen prottepulver ? Va fan det är ju Holland, borde väl vara rätt okey med mat där ? VARFÖR inte träna om du nu känner att du vill? Perfekt att testa lite gym =)

gott om hashkaka är där nog^^ Mjo, har tänkt på det. Om det ligger något gym i närheten så kan man ju dra ner där på morgonen. Proteinpulver använder jag inget, utan istället eaa i tabletter.

Cerberus
2006-06-28, 22:46
gott om hashkaka är där nog^^ Mjo, har tänkt på det. Om det ligger något gym i närheten så kan man ju dra ner där på morgonen. Proteinpulver använder jag inget, utan istället eaa i tabletter.

hashkaka e nog grymt :D

Yes
2006-06-28, 23:20
Säg att du tränar igenom hela kroppen kvällen innan du åker. I två dygn efter det kommer din kropp garanterat ta del av de positiva effekterna träningen gett. Vad tror du händer under det tredje dygnet? Får kroppen panik - ingen mer förhöjd proteinsyntes - och blir dunderkatabol om du inte tränar? Eller, är det kanske inte ens säkert att den är fullt återhämtad, särskilt med tanke på energiunderskottet? Tänk om den kanske t.om. mår bra av ett dygns extra vila? Märklig tanke, men så kan det ju faktiskt vara. Kommer du då plötsligt bli dunderkatabol det fjärde dygnet? Det femte? Tänk om du istället märker, efter fem dagar i haschkakornas land, att din kropp tyckte det var jättemysigt med all extra vila från träningen?
Men, det kan ju inte vara möjligt och jag drömmer bara. Låt oss istället säga att efter tredje dygnet utan träning vill kroppen gärna ha muskelprotein som bränsle. Hur mycket kommer du förlora? 1 gram? 10 gram? 15kg?

Mina synpunkter? Det spelar ingen vidare roll vad du gör, men det kommer garanterat vara roligare att äta ordentligt där nere i haschkakornas land.

mangemani
2006-06-28, 23:23
träna för att leva,inte leva för att träna.
käka och må bra i dessa 5 dagar.tänk inte så mycket så kommer det gå bra(kanske kommer från fel person,men men)

keffat_liv
2006-06-28, 23:48
Säg att du tränar igenom hela kroppen kvällen innan du åker. I två dygn efter det kommer din kropp garanterat ta del av de positiva effekterna träningen gett. Vad tror du händer under det tredje dygnet? Får kroppen panik - ingen mer förhöjd proteinsyntes - och blir dunderkatabol om du inte tränar? Eller, är det kanske inte ens säkert att den är fullt återhämtad, särskilt med tanke på energiunderskottet? Tänk om den kanske t.om. mår bra av ett dygns extra vila? Märklig tanke, men så kan det ju faktiskt vara. Kommer du då plötsligt bli dunderkatabol det fjärde dygnet? Det femte? Tänk om du istället märker, efter fem dagar i haschkakornas land, att din kropp tyckte det var jättemysigt med all extra vila från träningen?
Men, det kan ju inte vara möjligt och jag drömmer bara. Låt oss istället säga att efter tredje dygnet utan träning vill kroppen gärna ha muskelprotein som bränsle. Hur mycket kommer du förlora? 1 gram? 10 gram? 15kg?

Mina synpunkter? Det spelar ingen vidare roll vad du gör, men det kommer garanterat vara roligare att äta ordentligt där nere i haschkakornas land.

jag känner mig alltid katabol:D förutom när jag trännar och 1 timme efter när jag äter. Faktum är att jag inte kan träna dagen innan då gymmet inte har öppet. Jag åker en måndag och tränar senast lördag morgon.

Exhale_
2006-06-29, 00:26
Äsch, tryck i dig några haschkakor *popcorn* och försök ligga på ungefär +/- 0

Har även hört att haschkakor ska vara bra för oro, så det kan ju vara en idé att överkonsumera såna så slipper du oroa dig för deffen din.

Grub har du något näringsvärde för haschkakor?

Yes
2006-06-29, 08:53
jag känner mig alltid katabol:D förutom när jag trännar och 1 timme efter när jag äter. Faktum är att jag inte kan träna dagen innan då gymmet inte har öppet. Jag åker en måndag och tränar senast lördag morgon.
Skitsamma om det blir en veckas vila, din kropp kommer säkert dra nytta av det. Och om det mot förmodan skulle vara till nackdel så vågar jag lova att du tagit igen det efter ett träningspass.

Vila, var glad och ät som du känner för.

Äsch, tryck i dig några haschkakor och försök ligga på ungefär +/- 0
Lättare sagt än gjort. *rolleyes*

pragmatist
2006-06-29, 10:04
Kroppen har ju som regel positiv proteinbalans om du ligger på energiöverskott så om du vill vara på den säkra sidan så kan du ju bara äta på rejält och vara glad. :) Du kanske blir något hekto tjockare men vad spelar det för roll i ett kosmiskt perspektiv?