Visa fullständig version : 100meterslöpare
zpliffen
2006-06-27, 21:51
Tja, de så att jag letar efter scheman som 100meterslöpare använder sig av. Och nått forum där det snackas mkt om denna explosiva sport. Väldiigt tacksam om de nån som kan hjälpa här.
Tja, de så att jag letar efter scheman som 100meterslöpare använder sig av. Och nått forum där det snackas mkt om denna explosiva sport. Väldiigt tacksam om de nån som kan hjälpa här.
Tror inte att det finns så många utlagda scheman för det, har bara en känsla av det. Ska kolla om jag hittar några av mina gammla scheman så kan du få det.
Är i och för sig inte ett kortsprintprogram rakt igenom, men mycket är väldigt likt så du kan få en hum om hur det läggs upp.
Vill du ha uppbyggnadsperiod eller tävlingsperiod?
Tror du får mer av det extremt explosiva om du kör på tävilngsperioden.
Ah fuck it, ta båda två....
jontahontas
2006-06-28, 10:28
http://www.elitetrack.com/main/
här finns både högkvalitativa artiklar och ett riktigt bra forum. Amerikanskt självklart. :)
100 metersscheman haglar det av där.
http://www.elitetrack.com/main/
här finns både högkvalitativa artiklar och ett riktigt bra forum. Amerikanskt självklart. :)
100 metersscheman haglar det av där.
Den tackar vi för.
zpliffen
2006-06-28, 11:35
Jag skulle vilja ha scheman uppbyggnadsperiod, väldigt tacksam om du kan lägga upp den wahad!
tinkerbell
2006-06-28, 11:42
Du får hoppas på att Mccartney här på forumet skriver några rader, nämligen före detta fri idorottare (löpare).
Annars kan du prova med att PMa honom för respons.
tinkerbell
schabo-labo
2006-06-28, 13:41
Spring i sjön/havet med vatten upp till knäna i korta intervaller. Det borde ge styrka.
Varför inte bara träna ben istället? :D
Spring i sjön/havet med vatten upp till knäna i korta intervaller. Det borde ge styrka.
Ganska uppenbart att han var ute efter just den träning man får som sprinter och inte den man får av att springa i en sjö...
http://www.charliefrancis.com
bra forum, har även en hel del information om snabbhetsträning till andra sporter än friidrott
schabo-labo
2006-07-11, 14:29
Ganska uppenbart att han var ute efter just den träning man får som sprinter och inte den man får av att springa i en sjö...
Sant. Men det kan vara en del av träningen. En del tränar ju med jättegummiband eller fallskärmar, men alla har inte tillgång till det.
Sant. Men det kan vara en del av träningen. En del tränar ju med jättegummiband eller fallskärmar, men alla har inte tillgång till det.
Ja men det är en väldig skillnad på att springa med fallskärm och att springa i vatten!
Du har fortfarande din löpteknik fast med mycket mer motstånd.
Till skillnad då från att springa i vatten när man bara plumsar fram...
schabo-labo
2006-07-12, 08:49
Ja men det är en väldig skillnad på att springa med fallskärm och att springa i vatten!
Du har fortfarande din löpteknik fast med mycket mer motstånd.
Till skillnad då från att springa i vatten när man bara plumsar fram...
Du har rätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.