Visa fullständig version : Inkassokrav
Kom nyss från far å vad hittar man i brevlådan? Jo ett inkassokrav på nån jävla glasruta:confused: Nån som varit med om detta förut? Jag har då absolut inget minne av att jag pajjat nån glasruta+ att dem vill att jag ska betala 5559kr innan 060707:(
Kom nyss från far å vad hittar man i brevlådan? Jo ett inkassokrav på nån jävla glasruta:confused: Nån som varit med om detta förut? Jag har då absolut inget minne av att jag pajjat nån glasruta+ att dem vill att jag ska betala 5559kr innan 060707:(
Har du inget jävla telefonnummer du kan ringa?Det borde stå på kravet.
Men nej du sitter hellre och postar på Kolozzeum om vad det kan vara du har krossat... Hur fan ska vi veta?
Lycka till
Har du inget jävla telefonnummer du kan ringa?Det borde stå på kravet.
Men nej du sitter hellre och postar på Kolozzeum om vad det kan vara du har krossat... Hur fan ska vi veta?
Lycka till
Ja det jag udrade var om nån jävel typ försöker blåsa mig
King Grub
2006-06-27, 15:29
Ja det jag udrade var om nån jävel typ försöker blåsa mig
Och det vet Kolozzeums medlemmar? Bäst att du kollar upp det själv, så du inte hamnar i något register.
MasterChief
2006-06-27, 15:29
Ring dem och ta tag i ämnet direkt. Går datumet ut eller om du skiter i det så är det kört. Det krävs att du engagerar dig. Du vill inte ha en prick, det kan jag garantera dig.
Och det vet Kolozzeums medlemmar?
"Nån som varit med om detta förut?" alltså om nått sånt här företag försökt blåsa er
MasterChief
2006-06-27, 15:30
Och det vet Kolozzeums medlemmar?
En sak kan vi vara säkra på. En antal medlemmar kommer garanterat tro att de vet i alla fall.
s_himself
2006-06-27, 15:31
Ett inkassokrav är ju heller inte det första du får. Du borde fått en orginalfaktura och sedan en påminnelse. Men vissa företag skickar ej ut påminnelser utan det blir inkassokrav direkt.
Du ska nog ringa och kontrollera den fakturan.
Fettecke
2006-06-27, 15:43
kontrollera Vilket företag som har beställt tjänsten av inkasso, ring sen till det företaget och snacka vafan dom håller på med.
kontrollera Vilket företag som har beställt tjänsten av inkasso, ring sen till det företaget och snacka vafan dom håller på med.
Det är gjort å jg hade tydligen beställt en bilruta till en MB 190:laugh: Jag snackade med killen som ville ha dem där pengarna av mig å enligt hans uppgifter så stämmde ju inte mycket. Vi hade samma efternamn och bor 12km från varandra, det var det enda som överenstämmde.
Så jag har ringt tillbaka till inkasso å det hade såklart blivit ett misstag. Blev riktigt jävla rädd att jag skulle behöva punga ut 5,5kkr.
Lås tråden.
Bra Sunkis!
Visa dom vars fasiken skåpet skall stå! :thumbup: :banned
Bra Sunkis!
Visa dom vars fasiken skåpet skall stå! :thumbup: :banned
:devil:
Ett inkassokrav är ju heller inte det första du får. Du borde fått en orginalfaktura och sedan en påminnelse. Men vissa företag skickar ej ut påminnelser utan det blir inkassokrav direkt.
Du ska nog ringa och kontrollera den fakturan.Måste inte alla företag skicka påminnelser? Det tror jag, däremot gör CSN inte det/inte CSN det/CSN det inte. Ujj, många varianter man kunde ha... inte CSN det som är mest korrekt? :D
Måste inte alla företag skicka påminnelser? Det tror jag, däremot gör CSN inte det/inte CSN det/CSN det inte. Ujj, många varianter man kunde ha... inte CSN det som är mest korrekt? :D
han på inkasso sa att han skickat massor med påminnelser äna sen 051004 men jag har inte fårr nått alls så lite skummt är det iaf. Skickade dem breven först till snubben som igentligen skulle betala rutan å när han inte gjorde det så skickade dem ett inkasso brev till en helt annan:confused:
Jag tycker det sistnämnda låter bäst. Även om alla tre kanske är rätt så skulle jag nog använda det du skrev.
Bronkitkorv
2006-06-27, 17:47
Ring alla i hela telefonkatalogen och be dom dra åt helvete. Någon har gjort fel...
s_himself
2006-06-27, 17:48
Måste inte alla företag skicka påminnelser? Det tror jag, däremot gör CSN inte det/inte CSN det/CSN det inte. Ujj, många varianter man kunde ha... inte CSN det som är mest korrekt? :D
Nej det är inget tvång såvitt jag vet. Elbolaget här i västervik har slutat med påminnelser nu och skickar kravbrev direkt. Kommer inte ihåg om det till och med gick till antingen inkasso eller kronofogden.
Går inte alla p-botar som inte betallas innom 8 dagar till kronofogden för inkassering?
Hyror åker direkt till inkasso (eller vad det nu är), ingen påminnelse iallafall.
Bronkitkorv
2006-06-27, 18:01
Dom flesta nu för tiden skickar direkt till inkasso men det är inte så farligt egentligen, dyrt förstås. Vägverket däremot skickar direkt till kronofogden om man låter bli att betala bilskatten. Det har hänt mej och det vart jävligt dyrt och en betalningsanmärkning i fem år. Jorden gick inte under för det iofs.
Hyror åker direkt till inkasso (eller vad det nu är), ingen påminnelse iallafall.
Det beror på vilket bolag det gäller.
inte mina.. glömde att betala en och då när jag skulle till skolan en morgon frågade min snälla hyresvärd om jag kunde betala hyran snart för dom behövde pengarna.. jag har förövrigt världens bästa hyresvärdar ;)
får julklappar, sänkt hyra på sommaren å så :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.