Visa fullständig version : Ita - Aus
Så sjukt med straff med några sekunder kvar. Stabilt av Totti att sätta straffen med den pressen också :thumbup:
keffat_liv
2006-06-26, 17:49
Hur fan kan domaren dömma straff. Så jävla trött på domare. Också till italienarsvin som allt dom gör är att klagar på allt när dom e på plan. Nej, australien förtjäna att vinna denna matchen.
Fyfan, hoppades på australien.
Hur fan kan domaren dömma straff. Så jävla trött på domare. Också till italienarsvin som allt dom gör är att klagar på allt när dom e på plan. Nej, australien förtjäna att vinna denna matchen.
Är beredd att hålla med. Det kändes lagom förutsägbart att domaren skulle döma straff för italien. Stora nationer får nog precis som större klubblag stor fördel av domarna.
Tigerkotten
2006-06-26, 17:51
Visst Australien var bättre, men de hade också 1 spelare mera länge.
Tycker att Italien stogd emot bra, tycker även straffen var rätt dömd.
Visst han la sig lätt, men australienska spelaren var endå ivägen.
Kyligt av Toti och grym straff, ingen Henke i han inte! :)
Daniel_S
2006-06-26, 17:52
För 20 år sedan hade alla anfallare hoppat över backen för att sätta struten. Modern fotboll som sämst.
Dessutom gillar jag inte Italien, så jag stack till gymmet. Vad är det första man ser när man kommer hem - en brutalt fälld italienare i straffområdet, i sista minuten... Varför är jag inte förvånad??
Fultjack
2006-06-26, 17:54
ja så pinsamt dåligt att döma straff där..
domarna overall under detta VM har varit under all kritik
trist att domaren ska avgöra så pass viktiga matcher
keffat_liv
2006-06-26, 17:54
För 20 år sedan hade alla anfallare hoppat över backen för att sätta struten. Modern fotboll som sämst.
Dessutom gillar jag inte Italien, så jag stack till gymmet. Vad är det första man ser när man kommer hem - en brutalt fälld italienare i straffområdet, i sista minuten... Varför är jag inte förvånad??
du missa när italienare börja grina och sprang iväg med bollen
Det är onekligen italien i ett nötskal. Bara kolla seriematcherna, så fort de är i straffområdet så ramlar de.
Dåligt av domare att döma straff i slut sekunderna! *grr27*
tigerofsweden
2006-06-26, 17:55
Gah nu har Italien medvind utan dess like, de är fan redan i semifinal! *grr* Hade matchen gått till förlängning så hade Aus vunnit, SKIT *grr27*
Håller helt med dig, italienarna står för det värsta i dagens fotboll med filmningar och fult spel när domaren inte ser på. Förvisso är det få fotbollsspelare idag som inte slänger sig så fort det finns läge, men italienarna ligger alltid steget före där och slänger sig bättre :)
Alltid tråkigt när en match ska avgöras på straff, om det inte är något helt solklart, och så illa var det inte.
Daniel_S
2006-06-26, 17:58
Visst Australien var bättre, men de hade också 1 spelare mera länge.
Tycker att Italien stogd emot bra, tycker även straffen var rätt dömd.
Visst han la sig lätt, men australienska spelaren var endå ivägen.
Kyligt av Toti och grym straff, ingen Henke i han inte! :)
Just den inställningen hos spelare gör att jag som domare skulle se mig tvungen att misshandla filmaren så han skulle ha någonting verkligt att klaga på. I ett liknande läge skall en domare blåsa straff om målchansen går förlorad, fastän hycklar-fabio inte slänger sig.
*grr27*
bear.flowertwig
2006-06-26, 18:00
Det är onekligen italien i ett nötskal. Bara kolla seriematcherna, så fort de är i straffområdet så ramlar de.
machokultur vettu...
Fast å andra sidan, vilka länder gör det inte idag? Jag kan nämna ett antal som gör det "sämre" än Italien, men känns ändå som finns en hel del länder idag som bara är snäppet sämre på filmningar och ramla lätt än italienarna och spanjorerna. Även brassarna som jag som pojk hade stor respekt för visade i förra VM:et att dom kan filma, fastän det var fruktansvärt dåligt filmat (kommer inte ihåg vem som blev sparkad på foten och tog sig för ansiktet och blev dömd för böter men det var en stor spelare).
Tycker det är fint att vi i Sverige hänger med i utvecklingen men inte överdriver, visst ska det filmas till viss grad idag, men jag tycker vi gör det lagom.
Fast å andra sidan, vilka länder gör det inte idag? Jag kan nämna ett antal som gör det "sämre" än Italien, men känns ändå som finns en hel del länder idag som bara är snäppet sämre på filmningar och ramla lätt än italienarna och spanjorerna. Även brassarna som jag som pojk hade stor respekt för visade i förra VM:et att dom kan filma, fastän det var fruktansvärt dåligt filmat (kommer inte ihåg vem som blev sparkad på foten och tog sig för ansiktet och blev dömd för böter men det var en stor spelare).
Tycker det är fint att vi i Sverige hänger med i utvecklingen men inte överdriver, visst ska det filmas till viss grad idag, men jag tycker vi gör det lagom.
Klart italienarna är de enda som sysslar med det, men de var onekligen de som började sätta det i system.
Klart italienarna är de enda som sysslar med det, men de var onekligen de som började sätta det i system.
INTE ska in där någonstans :)
Daniel_S
2006-06-26, 18:19
Fifa kunde visa lite stake och kräva att varje filmning ger en varning. Efter några matcher där endast målvakterna spelar andra halvlek så lär sig spelarna.
Dessutom borde överdrivet lidande bestraffas. 15 minuters rehab-paus vore på sin plats för alla som har riktigt ont - för att vara på säkra sidan.
Tigerkotten
2006-06-26, 18:22
Om man ser på reprisen så ser man också att australiska spelaren tar ut armen också för att störa / göra så han faller.
Men visst var inte klar straff, men tycker endå att det var straff.
Om man ser på reprisen så ser man också att australiska spelaren tar ut armen också för att störa / göra så han faller.
Äh, som de säger på 4an så täcker han inlägg. Att sen italienaren väljer att springa på honom är ju bara lamt.
Min syn på saken -
Jag förstår att domaren blåste straff. Italienaren gjorde det snyggt och allt gick väldigt fort och domaren har inte tillgång till repriser som vi har. Men har han minsta lilla tvivel i kroppen så ska han självklart inte blåsa då resultatet av straffen kan vara direkt avgörande för Australiens vara eller icke vara i VM.
Jag tycker inte riktigt att italienaren filmar utan han väljer helt enkelt att springa mot den liggande försvararen så att han ramlar. Det ska inte vara straff.
För övrigt så gillar jag verkligen inte Italien. Hade verkligen hoppats på Australien i detta VM. Snöpligt slut minst sagt
Tigerkotten
2006-06-26, 18:37
Äh, som de säger på 4an så täcker han inlägg. Att sen italienaren väljer att springa på honom är ju bara lamt.
Visst han täcker inlägg, men om du hade spanat mera så rör han sin vänstra arm för att nå Italienska spelaren också.
Visst han täcker inlägg, men om du hade spanat mera så rör han sin vänstra arm för att nå Italienska spelaren också.
Ja men det är ju ingen anledning till att blåsa straff :MrT:
Tigerkotten
2006-06-26, 18:46
Ja men det är ju ingen anledning till att blåsa straff :MrT:
Om han hindrar italienska spelaren så.. :) Men självklart söker han straff. Domaren kanske såg det där med armen också, att australiska spelaren sökte italienska och dömde pga det.
Fifa kunde visa lite stake och kräva att varje filmning ger en varning. Efter några matcher där endast målvakterna spelar andra halvlek så lär sig spelarna.
Dessutom borde överdrivet lidande bestraffas. 15 minuters rehab-paus vore på sin plats för alla som har riktigt ont - för att vara på säkra sidan.
Jag tror bestraffningar kan ha helt annan effekt, att folk börjar köra ännu fulare, som blev ganska tydlgit i matchen mellan holland och portugal. Tyckte domaren i matchen mellan Ukraina och Schweiz skötte det hela snyggt genom att blåsa väldigt sällan och döma bara ett gult kort, dte blev helt enkelt inte lönsamt att ramla ihop i straffområdet istället för att försöka behålla balanser och kämpa ihop något. Tyckte både schweizarna och ukrainarna förstod det rätt bra så blev det inte så många "lätta fall".
Slayerized
2006-06-26, 23:19
Till och med jag tyckte Italien spelade skit denna matchen, medans Australien åtminstone visade lite vilja..
Det italienska mittfältet saknas helt och hållet, men blir marginellt bättre när Il Pupone Totti kommer in. Fast ser han inte hemskt rädd och försiktig ut? Kanske inte så konstigt med tanke på att han bröt foten så sent som i februari, men ändå.
Överhuvudtaget spelar Italien ett hemskt dåligt VM, förutom matchen mot Ghana.
Och ja, Grosso kunde med lätthet undvikit australiensaren som låg ner, så det borde inte varit straff.
Italien är inte värd att gå långt i detta VM om de inte bättrar sig något fruktansvärt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.