handdator

Visa fullständig version : Utomlands, hjälp!

Strongman
2006-06-26, 12:40
Hej!

Hade egentligen tänkt lägga upp ett seriöst matschema från morgon till kväll men kom på att jag ska iväg med familjen till bland annat italien och lite sånna länder där nere.

Så, hur ska jag äta där nere? Jag vill ju gå upp i vikt väldigt mycket så det kanske kommer bli en massa pizzor?

Pasta bolognes och carbonara kommer ätas utav helvete iaf.

Men vad är egentligen bra för mig att äta?
Vill ju gå upp i vikt väldigt mycket men pizza är kanske fel väg?

krilleh
2006-06-26, 14:50
kör på spaghetti och sånt istället.. toasts kanske.. Du behöver ju inte heller äta pizza varje dag direkt

nutz
2006-06-26, 16:24
Kan väl äta i princip vad som helst för att gå upp i vikt. Ät mycket av allt.

nutz
2006-06-26, 16:34
Chips och jordnötter är gott. Varje kväll. Läsk också. Godis. Kakor. Wienerbröd. Tårta.

Choklad.

Strongman
2006-06-26, 16:36
Chips och jordnötter är gott. Varje kväll. Läsk också. Godis. Kakor. Wienerbröd. Tårta.

Choklad.

Jo men tänkte att jag inte vill bli fet. Vill gå upp i vikt.

Iofs så är jag ju underviktig så sådant fett borde väl passa mig då jag behöver mycket mer fett på kroppen...

ramagoen
2006-06-26, 21:54

Iofs så är jag ju underviktig så sådant fett borde väl passa mig då jag behöver mycket mer fett på kroppen...

testa, du kan alltid "deffa" bort det efter, din kropp är ditt eget labaroitorium :hbang: ..

Max
2006-06-27, 17:20
Medelhavskosten är ju lovordad och sägs vara bland de nyttigaste kosthållningarna, perfekt och hälsosam mat för viktökning. Du behöver inte äta pizza, italiensk mat är så mycket mer. Grönsakerna och frukterna är hur goda som helst, speciellt så här års.

Strongman
2006-07-20, 16:02
Hehe.. det gick inte så bra som jag trodde de skulle gå med maten.

Käkade pizza rakt igenom. Förutom att jag käkade några slags köttbullar en gång och pasta en annan.

Frukosten sög också, trött och på dåligt humör varje morgon, halsa lite yoghurt och musli till om jag inte hade ont i halsen :)

Men 1 bra sak kom jag hem med iaf!

Jag har vart o testat gymma 2 ggr! Kommer dock inte ihåg vilket land ja "gymma" i.. men det var ett rum bara med halvgamla "maskiner"
testade alla med en gång och lärde mig lite om hur man skulle utföra övningarna..

ska hitta en kompis som också är på träningsstigen o sen ska ja börja gymma! :)

BRÖÖÖÖD
2006-07-20, 17:36
Härligt!

Gymma is the shit:hbang:
och kampsport förståss :hbang: .

nutz
2006-07-20, 20:17
Jag vill ju gå upp i vikt väldigt mycket så det kanske kommer bli en massa pizzor?

Pasta bolognes och carbonara kommer ätas utav helvete iaf.

Men vad är egentligen bra för mig att äta?
Vill ju gå upp i vikt väldigt mycket men pizza är kanske fel väg?

Du säger lixom emot dig själv..
om du vill gå upp i vikt så kan du äta precis vad fan som helst, äter du för mycket blir du fet hur du än gör.

Detta förutsatt att du inte motionerar mycket, för då behöver du mycket kolhydrater och då kan det väl vara en bra idé att överäta av just kolhydrat och inte fett.
Försök specificera din fråga igen är du snäll.

Strongman
2006-07-20, 23:12
om du vill gå upp i vikt så kan du äta precis vad fan som helst, äter du för mycket blir du fet hur du än gör.

Detta förutsatt att du inte motionerar mycket, för då behöver du mycket kolhydrater och då kan det väl vara en bra idé att överäta av just kolhydrat och inte fett.
Försök specificera din fråga igen är du snäll.

Jag är alltså underviktig, testade o kolla vad mitt BMI va å de låg på runt 18,x innan sommarlovet. Vilket enligt den "tabellen" menar på att jag är underviktig, vilket ja iofs också redan vet.

Men om jag är underviktig så betyder det väl att jag har för LITE fett på kroppen? Och därför kan jag äta riktigt fet mat som pizza och hamburgare utan att bli fet?

Jag har väldigt "tunnt" (?) underhudsfett och mina ryggkotor syns tydligt om jag böjer mig framåt, eller t.ex mina handleds"knölar" på vardera hand syns mycket tydligare än andras, har väldigt smala tummar t.ex, mina ådror på armar syns tydligare än på andra, speciellt när jag är varm, då syns dom väldigt mycket, iaf när ja kollar i spegeln :)

Dock så är det väl så för alla antar jag.........

Men men, skrev en massa onödig text nu MEN!

Jag vill gå upp i vikt, jag är underviktig, vad är det jag behöver äta?

Och jag tänkte börja gymma, 1 eller 2 gånger i veckan (?)

-

Har även tänkt på en annan sak, ett tag har jag ju käkat väääldigt mycket utan nåra speciella resultat, kan det vara så att jag måste träna/gymma och bygga något för att jag ens ska gå upp i vikt?

För under min "ätar"-period träna jag ingenting alls.

Strongman
2006-07-20, 23:20
Edit: fatta inte hur man ändrade sitt inlägg så jag gör ett nytt.

Jag undrar alltså om det spelar någon roll om jag äter dåligt eller bra fett i mitt "läge" ? Isf vad?

Förresten, det känns fan rätt ofta som om jag har ett stuprör från munen till röven. Ett tag blev jag skitnödig efter varje måltid nästan. Fast det kanske var för att jag ätit något opassande eller inte hade gjort det... på ett tag? ;D

TOPOLO
2006-07-21, 02:04

Han kanske vill gå upp i kvalitativ massa istället för rent fläsk genom intag av choklad, godis, chips och läsk ;)

nutz
2006-07-21, 14:22
Han kanske vill gå upp i kvalitativ massa istället för rent fläsk genom intag av choklad, godis, chips och läsk ;)

Som att det hade spelat någon roll på resande fot under en månads tids.

Strongman
2006-07-21, 18:43
Jo men nu är jag hemma och ska börja träna lite seriöst osv.