handdator

Visa fullständig version : Världens bästa sätt att bli väckt..

Pez
2006-06-26, 08:34
Tänkte ta en liten välbehövlig sovmorgon för första gången på ett tag här.. ledig som jag blev idag.. men ödet ville annorlunda.
Kl. 08 vaknar jag av att det står en snubbe i blåställ vid sängen, som utbrister -"Jaså, du ligger och sover! Vi kan komma tillbaks imorrn. Jobbar du då?", varpå jag i mitt sömndruckna tillstånd har lite svårt att samla tankarna och alltså säger -"Jaaa.." i nån slags sömnguttural stämma med svaret -"Ok, då tar vi det imorrn då, somna om du, gonatt!".

Wtf. Nyinflyttad som jag är så har jag ingen aning om vad som ska göras, men mysteriet med den försvunna uppsättningen nycklar får väl härmed anses vara löst.. :Virro

MasterChief
2006-06-26, 08:36
Tänkte ta en liten välbehövlig sovmorgon för första gången på ett tag här.. ledig som jag blev idag.. men ödet ville annorlunda.
Kl. 08 vaknar jag av att det står en snubbe i blåställ vid sängen, som utbrister -"Jaså, du ligger och sover! Vi kan komma tillbaks imorrn. Jobbar du då?", varpå jag i mitt sömndruckna tillstånd har lite svårt att samla tankarna och alltså säger -"Jaaa.." i nån slags sömnguttural stämma med svaret -"Ok, då tar vi det imorrn då, somna om du, gonatt!".

Wtf. Nyinflyttad som jag är så har jag ingen aning om vad som ska göras, men mysteriet med den försvunna uppsättningen nycklar får väl härmed anses vara löst.. :Virro

Det var inte nattens ragg gjort i fyllan alltså?

Anonym
2006-06-26, 08:42
Haha ;)

elan
2006-06-26, 08:43
Haha, jag tycker uppriktigt synd om dig. Hjärnan är ju lite lagom kvar på gurk-stadiet när man blir väckt så där plötsligt.

Pez
2006-06-26, 08:45
Om jag nu ska börja spela för motståndarna så hade jag nog valt nåt lite yngre och sötare. Får man hoppas. Jag kanske lever två liv..?
Det är därför jag är så trött om mornarna? För att Pez-sidan av mig är ute och raggar upp "Bears" om nätterna? :/

grisbil3n
2006-06-26, 08:45
Du känner dig inte lite kränkt?

Pez
2006-06-26, 08:46
Haha, jag tycker uppriktigt synd om dig. Hjärnan är ju lite lagom kvar på gurk-stadiet när man blir väckt så där plötsligt.
Hell.. jag är bara glad att det inte är sådär varmt här i lghtn som det var i början av sommaren.. för min och hantverkarnas skull. :D

Pez
2006-06-26, 08:48
Du känner dig inte lite kränkt?
Pirre håller på och fultrycker upp en pall med tishor med mitt nylle och "Kolozzeum - Brings out teh Gimp in you" med mitt goda minne.
Verkar jag vara lättkränkt? :D

Tolkia
2006-06-26, 08:50
Pirre håller på och fultrycker upp en pall med tishor med mitt nylle och "Kolozzeum - Brings out teh Gimp in you" med mitt goda minne.
Fullständigt Off Topic: Är du allvarlig? Jag trodde att det förblev på skämtstadiet?

grisbil3n
2006-06-26, 08:50
Verkar jag vara lättkränkt? :D

Hehe nej men allvarsamt talat så skulle jag bli skitarg om någon jävla lirare tog sig in i mitt hem oinbjuden, oavsett syfte.

Pez
2006-06-26, 08:53
Hehe nej men allvarsamt talat så skulle jag bli skitarg om någon jävla lirare tog sig in i mitt hem oinbjuden, oavsett syfte.
Det finns två anledningar till att jag inte känner mig speciellt upprörd över nåt annat än att de effektivt sköt min mysiga sovmorgon i sank.
1. Jag inser att de bara gör sitt jobb och att dom antagligen aviserat sin ankomst denna vecka till den förra hyresgästen som i sin tur inte upplyst mig om det.
2. Jag var för fan nyvaken. :D

De hanterade det bra. Jag var inte naken. Alla är nöjda. :D

Mental
2006-06-26, 08:53

Stor ide att bli lack på en hantverkare som skall göra sitt jobb, och dessutom erbjuder sig komma dagen efter då det var folk hemma?

Pez
2006-06-26, 08:54
Fullständigt Off Topic: Är du allvarlig? Jag trodde att det förblev på skämtstadiet?
Man vet aldrig. This time next year I might be a millionaire. ;)

grisbil3n
2006-06-26, 08:57
Stor ide att bli lack på en hantverkare som skall göra sitt jobb, och dessutom erbjuder sig komma dagen efter då det var folk hemma?

Skiter i om det inte är någon idé, medge att det inte är helt omöjligt att du också hade blivit upprörd? Sen om det är konsekvent eller inte spelar ingen roll. Halva grejen är att han plötsligt står där bredvid sängen..

Men ok det är väl mig det är fel på :P

Det finns två anledningar till att jag inte känner mig speciellt upprörd över nåt annat än att de effektivt sköt min mysiga sovmorgon i sank.
1. Jag inser att de bara gör sitt jobb och att dom antagligen aviserat sin ankomst denna vecka till den förra hyresgästen som i sin tur inte upplyst mig om det.
2. Jag var för fan nyvaken. :D

De hanterade det bra. Jag var inte naken. Alla är nöjda. :D

Jag hajar.

Tolkia
2006-06-26, 08:57
Man vet aldrig. This time next year I might be a millionaire. ;)
På mina pengar ... :D

On topic ÄR det störigare än man tror att få en planerad sovmorgon saboterad (man har ju oftast sett fram emot den för att man behöver deen ...); för mig brukar det vara någon telefonförsäljare, alternativt tandläkaren som skall ringa och boka tid för något barn till den som hade mitt telefonnummer tidigare (notera att jag har haft samma telefonnummer i åtta år och att detta fortfarande händer).

Pez
2006-06-26, 09:03
Skiter i om det inte är någon idé, medge att det inte är helt omöjligt att du också hade blivit upprörd? Sen om det är konsekvent eller inte spelar ingen roll. Halva grejen är att han plötsligt står där bredvid sängen..

Men ok det är väl mig det är fel på :P

Jag hajar.
Dom knackade/ringde ju på... men jag sover ungefär lika tungt som min humor är torr. I efterhand så inser jag att jag i sömnen hörde nån som ringde på och petade i brevlådan..

Men det är klart - det hade inte varit omotiverat att känna obehag inför det, men det beror nog på hur hantverkarn beter sig samt vad man är för slags person. Misstänker att en tjej kanske inte hade tagit lika lätt på det, eller så är det jag som övergeneraliserar.

Tolkia
2006-06-26, 09:06
Men det är klart - det hade inte varit omotiverat att känna obehag inför det, men det beror nog på hur hantverkarn beter sig samt vad man är för slags person. Misstänker att en tjej kanske inte hade tagit lika lätt på det, eller så är det jag som övergeneraliserar.
Jag tror att det beror mer på vem man är än vilket kön man tillhör. Jag har varit med om liknande, och det jag tycker är jobbigt är inte egentligen att de plötsligt står inne i min lägenhet (jag vill ju egentligen att de skall göra sitt jobb; jag tjänar ju på att det blir gjort) utan att jag (igen) klantat till det och glömt hela saken (Early Onset Alzheimer slår till igen ...).

Diana
2006-06-26, 13:57
:laugh:

Lagom o-objektiv tjej åsikt här nuu :D men jag hade blivit arg på gubben! för SER han att det ligger nån i sängen när han kommer in så smyger man väl som hantverkare(eller vad det nu var) ut ur lägenheten lite fint igen och bankar på dörren tills sömnfyllot därinne vaknat *screwy*

Inte fan ställer man sej vid sängen och ger den liggande chansen att dra liknande slutsatser som masterchief.. :D

He-man
2006-06-26, 16:08
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73285

Kan detta vara lösningen på mysteriet om vem det var som stod vid sängen? Läs JJ s post :laugh:

Nitrometan
2006-06-26, 18:33
Ett tips, han kommer imorgon igen. :D

mangs
2006-06-27, 09:07
:laugh:

Piranha
2006-06-27, 09:41
Pez har alldeles för nära till US-video för att sakna ett par nycklar.

Farligt sånt där.

Skall vi göra ett nytt försök på kaffet idag ? ( alt axlar 17:30 )

Pez
2006-06-27, 10:19
Pez har alldeles för nära till US-video för att sakna ett par nycklar.

Farligt sånt där.

Skall vi göra ett nytt försök på kaffet idag ? ( alt axlar 17:30 )
Om Pez inte hade jobbat 12-21 så hade det varit välkommet.

elan
2006-06-27, 11:38
Hur gick det nu då, kom de tillbaka idag?

tejpis
2006-06-27, 15:00
Första jag tänkte när jag såg tråden: "Stora tuttar i ansiktet...mmmmhmmmm...".

Yankeee
2006-06-27, 15:04

Det är onekligen trevligt när man får frukost på sängen av mamma.

jwzrd
2006-06-27, 15:05
Det är onekligen trevligt när man får frukost på sängen av mamma.

Men din mamma hade inte behövt krossa fönstret på balkongen :/

Yankeee
Men din mamma hade inte behövt krossa fönstret på balkongen :/

Jag ber om ursäkt å hennes vägnar :|

Yes
Jag tänkte också något åt det hållet... men, vissa gillar stora tuttar och andra gillar hantverkare i blåställ. :D

Pez
2006-06-27, 21:04
Hur gick det nu då, kom de tillbaka idag?
Du.. jag vet faktiskt inte. :Virro
Dom har ju uppenbarligen nycklar så dom kommer och går som dom vill.

:D

bear.flowertwig
2012-05-17, 22:49
Blev det nån klarhet i den här saken egentligen? Var det en bear från US Video, Yankees mamma, eller en kombo?

Nils.R
2012-05-18, 06:15
Blev det nån klarhet i den här saken egentligen? Var det en bear från US Video, Yankees mamma, eller en kombo?

Och ännu viktigare, var är de berömda t-shirtsen?

Piranha
2012-05-18, 08:39
Och ännu viktigare, var är de berömda t-shirtsen?

Existerar, cilia, ante, pez har iaf.