handdator

Visa fullständig version : Muskelokning vid lagt protein intag?

skyler
2006-06-26, 07:45
Hej!
Jag har lite fragor angaende muskelokning trots ett ganska lagt protein intag. Hur ar det egentligen? Hur manga gram ar essentiellt for en bra muskelokning ( for en man) vid styrketraning ca. 4 ggr. per vecka. Vad jag forstar ater/dricker manga sa mkt som 400g protein per dag. Lat saga att en person som tranar 4ggr per vecka ater endast 60-80g protein per dag. Kommer denna person sluta bygga muskler da?

Om man har svart att tillgodose sitt behov av protein, har ni nagra tips pa hur man kan komma tillratta med det forrutom det mest sjalvklara, att ata mer protein givetvis. Anledningen till att jag fragar ar att jag och nagra vanner ar ute och reser. De tranar en hel del och med en valdigt..valdigt begransad ekonomi sa blir det mest en massa pasta, mackor och grot. Vi forsoker att alltid ha keso och agg hemma men det kanske finns nagot annat man kan inforskaffa. Och sag inte tonfisk for det har vi redan foratit oss pa*spy* Och kvarg kostar ca 40-50 kr for 250g. Protein pulver ar ungefar bubbelt sa dyrt som hemma.:furious: Ja, ni fortstar problemet
Tacksam for svar!

pragmatist
2006-06-26, 08:30
Tja, proteinbalansen beror dels på proteinintaget och dels energiintaget, oberoende av varandra. D.v.s. i princip borde man kunna ligga på positiv proteinbalans genom kraftig överätning så länge kroppen får ett minimum av essentiella aminosyror. Men det är klart, kraftig överätning har ju en del andra problem. :)

nutz
2006-06-26, 14:46
Tränar dom ens?