Visa fullständig version : Vad menas med rep?
Eftersom jag ska börja träna hårdare en vad jag brukar göra så måste jag börja med att fråga en fråga som ni kommer antagligen att skratta åt men men.
Vad är reps menas det så här till ex.
6*6 är det 6 reps?
eller är 6*3 är det 3 reps?
Men spelar det inte någon roll ifall ja gör till exempel så här
10 * 6 är det då 6. Men blir inte musklerna med uthålliga?
Jag förstår inte.. -.-
En sak till!!
Kan man träna när man e 15 och har långt kvar att växa?:whipped:
hej,
En rep är en repetition. Om man skriver 6*6 så menar man att man ska göra 6 repetitioner 6 gånger. Du väljer alltså en vikt som du klarar av att göra 6 repetitioner med, sedan vilar du tills du är redo att göra 6 repetitioner till. Så gör du alltså i 6 set.
Det är inga problem att träna när du är 15. Se till att du får ordentlig instruktion bara så du inte utför övningar felaktigt och skadar dig.
Jag brukar köra typ
6*3 i reps.
Är det smart får man större muskler eller hur är det med det?
Jag brukar köra typ
6*3 i reps.
Det är väldigt svårt att avgöra om du får större muskler eller inte med så knapphändig information.
Om du vill ha ett bra program som du kan vara säker på att öka i muskelmassa skulle jag titta närmare på Z_bumbis nybörjarprogram i best of delen. Det är väldigt bra.
Skriv ut det och be nån instruktör visa dig övningarna. Tänk också på att resultaten inte visar sig om du inte äter ordentligt.
PepperKeenan
2006-06-27, 01:14
Jag brukar köra typ
6*3 i reps.
Du är nybörjare och kör 6*3. Inte nog med det så skall du börja träna hårdare. Känns som om du tränar rätt hårt redan för din ålder och kunskap.
Var noggran med utförandet av rörelser så du inte blir för viktkåt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.