Visa fullständig version : The Smiths vs Nirvana
Rock'nRoll
2006-06-25, 23:52
Jag och en kompis hade en riktigt lång diskusion idag om vilket av dessa band som är bäst. Hon höll stenhårt på Nirvana och vägrade verkligen inse att hon hade fel. Alla vet ju att den sämsta Smiths låten är bättre än den bästa Nirvana låten (nästan i alla fall).
Vilket av dessa band anser du vara bäst?
tossefar
2006-06-25, 23:59
Båda alternativen är hemskt överskattade. Måste jag välja blir det Smiths, där finns i a f lite nyans.
Har aldrig fastnat för The Smiths, men jag lyssnade intensivt på Nirvana. Jag kan inte säga att jag gör en rättvis bedömning, då jag nog aldrig gett The Smiths en ärlig chans.
Jag tycker alltså att Nirvana är bättre.
Rock'nRoll
2006-06-26, 00:03
Båda alternativen är hemskt överskattade. Måste jag välja blir det Smiths, där finns i a f lite nyans.
Nirvana är oerhört överskattade alla band som Nirvana inspirerades av är sjukt mycket bättre. Smiths däremot.. Smiths är närmast underskattade.
Nirvana, helt klart!
Ett av mina favoritband som tonåring.
grisbil3n
2006-06-26, 05:29
The Smiths känns gubbiga av någon anledning och det är jävligt bra i min bok så jag röstar på dom *flex*
Nirvana!! Kurt Cobain :love:
Nirvana!!
Mitt Favoband sen jag var liten. Lite kul men när vi hade småstjärnorna när jag gick i 4an så mimade jag till Rape me!:D
Jag som cobain var ju helt oslagbar!
Nirvana!!
Mitt Favoband sen jag var liten. Lite kul men när vi hade småstjärnorna när jag gick i 4an så mimade jag till Rape me!:D
Jag som cobain var ju helt oslagbar!
Jag hade ändå en liten estetfjortisperiod då jag såg ut som cobain :D fan vahet jag va :naughty:
Men... The Smiths? The Smiths och Nirvana i samma mening? Få se nu, det ena bandet är EXTREMT överhypat av fulonnande prettogheys och andra metropojkar och fnissmödisar, det andra är ful och smutsig grunge-ångest. Ho hum, svårt val.
Rock'nRoll
2006-06-26, 09:26
Men... The Smiths? The Smiths och Nirvana i samma mening? Få se nu, det ena bandet är EXTREMT överhypat av fulonnande prettogheys och andra metropojkar och fnissmödisar, det andra är ful och smutsig grunge-ångest. Ho hum, svårt val.
Men va fan då!
hobbitar
2006-06-26, 09:28
Jag vet inte ens vilka the smiths är? Har aldrig hört en låt av dom så Nirvana måste vara bäst
Jag vet inte ens vilka the smiths är? Har aldrig hört en låt av dom så Nirvana måste vara bäst
Jo det tror jag du har. En 2-3 (4?) låtar smutsade ner allas radioatmosfär under 1-2 år för ett par år sedan nu.
+1
work_hunter
2006-06-26, 10:33
Jo det tror jag du har. En 2-3 (4?) låtar smutsade ner allas radioatmosfär under 1-2 år för ett par år sedan nu.
Av The Smiths? Menar du inte av Morrissey som soloartist? The Smiths senaste studioalbum släpptes 1987.
AngelLove
2006-06-26, 10:35
Kurt Cobain.... *flex* :hbang: :bow:
Sheogorath
2006-06-26, 10:37
Vad fan är The Smiths förresten? *popcorn*
hobbitar
2006-06-26, 10:53
Nej det tror jag aldrig jag har gjort, nämn några låtar som dom gjort?
Jag har för övrigt aldrig hört talas om någon Morrissey heller, vem är det?
Världens bästa band och ett av världens sämsta. Lätt val.
Rock'nRoll
2006-06-26, 10:59
Lallle vet vad det handlar om..
work_hunter
2006-06-26, 12:44
Världens bästa band
Håller med. Strangeways, Here We Come är också världens bästa album.
A Rush and a Push and the Land Is Ours :bow:
Världens bästa låt hittar vi på Smiths album Meat is Murder, jag talar såklart om låten Nowhere Fast. :)
The Smiths *flex*
Nirvana är nog det mest överskattade bandet någonssin...
The Smiths ??
aldrig hört talas om..
Är ju lite lustigt att jämföra dem eftersom att de är av helt olika typ
Jag gillar the smiths faktiskt .. lite uppfriskande med glatt sound och halvhemska texter :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.