handdator

Visa fullständig version : Östrogenrelaterat fett och A2-receptorer

eurodance
2006-06-25, 23:30
Hej

Jag är en snart 24-årig kille som har tränat i ganska många år nu. Jag är ganska slank och deffad runt hela kroppen utom just kring häcken. Det har alltid varit mitt problemområde. Mina två bröder har inte alls samma problem. De har dessutom naturligt bredare axlar och mycket lättare att bygga muskler.

Allt pekar på att det är östrogen som har varit, eller fortfarande är, källan till mitt problem. (Denna misstanke stärks av att jag även har lite fett bakom bröstvårtorna som är svårt att få bort, och trots min ålder har jag fortfarande problem med finnar och pormaskar.)

Så vitt jag har kunnat läsa mig till handlar det om så kallat östrogenrelaterat fett som i sin tur har att göra med något som kallas A2-receptorer. Jag vet inte exakt vad detta är, men det är på tiden att få bort det.

Hur får man bukt med detta? Kan man riskfritt börja äta medicin som balanserar mina testosteron-/östrogennivåer? Och måste jag i så fall fortsätta äta detta resten av livet? Och råder detta i så fall bot på redan existerande fettdepåer? Fungerar sån där Yohimburn, dvs zonverkande salva? Bör jag söka läkarhjälp, och i så fall var?

Tacksam för all vägledning jag kan få.

Jarod
2006-06-25, 23:33
Posta bilder så blir det lättare...

eurodance
2006-06-26, 00:02
Har inga tyvärr. Men föreställ dig en hyffsat vältränad och deffad kropp där man ser musklernas konturer, magrutor etc, förutom runt häcken, där löpträningen inte alls haft effekt. Till och med celluliter! Har även tendens till "bitch tits", där små fettfickor finns bakom bröstvårtorna. Detta kan man dock "dölja" genom att nypa i bröstvårtorna så att de blir hårda. Då stramas alltihop upp litegrann.

pabb
2006-06-26, 00:37
Du tror nog att du är mer deffad än vad du egentligen är, som sagt, kommer bli mycket lättare att bedöma om du lägger upp bilder, men min gissning är att om du går ner 1-2 kg så kommer det se mycket bättre ut.

eurodance
2006-06-26, 01:00
ni får förstå att jag inte tänker lägga upp bilder på min arsle på nätet :P

Tolkia
2006-06-26, 07:31
Nu vet jag ju inte hur du egentligen ser ut, men det finns en ganska stor naturlig variation när det gäller var fettet lägger sig även bland killar. Män med "tendens till rumpa och lår" får visserligen inte lika mycket rumpa och lår som kvinnor med detsamma, men tillräckligt för att behöva byxor som är är längre i grenen än kompisarnas. Om det är till någon tröst brukar män med den kroppsformen få betydligt mindre "gubbmage" när de kommer upp i år (och vikt). På en hyfsat normalviktig kille med kläder som passar (varning för brallor som skär in i häcken) är det mycket sällan något man tänker på. Min farsa är ett exempel på detta, f.ö.

Tolkia
2006-06-26, 07:31
Edit: Plus att celluliter inte beror på östrogenöverskott.

Lizard
2006-06-26, 09:52
Men, halledudanemej då...
Du ser inte exakt ut som dina bröder och du har hittat "östrogenrelaterat" fett som orsaken. Visste du att du inte ser lika dan ut dag för dag, timme för timme och sekund för sekund heller. Tack vare vår hjärnas oförmåga till exakt minne så blir vi inte helt förbryllade av de här ständiga förändringarna utan vi känner igen både oss själva och andra trots att många år har gått ibland.

Hjärnan har dessutom andra egenskaper som inte alltid är helt positiva. Den kan få för sig saker och snöa in och fel- och övertolka. Ett exempel är Pavlov (http://evolution.massey.ac.nz/assign2/KD/finalpavlov.html) som gav hundar mat när det ringdes i en klocka och när klockan ringde så trodde hunden att "nu blir det mat". Jag tror att ditt "östrogenrelaterde" fett är din ringklocka som säger dig - jag är inte perfekt. Nu ska du få höra något som väldigt få har klart för sig; ingen annan är det heller.

Den som tränar intensivt, du vet så där så man gurglar ur halsen och biter med käkarna, får till slut ett speciellt utseende. Man ser på personen att den får en speciell "blick". Du känner igen det här hos många brottare, tyngdlyftare och andra kraftsportare. Det beror på att metabolismen förändras som en del i träningen och hormonbalansen tvingas till en mer manlig sammansättning. Genom att träna regelbundet, äta sammansatt och inse att du duger lika bra som någon annan så kommer dina problem att försvinna. Östrogenrelaterade eller ej.

Lizard

eurodance
2006-06-26, 12:40
Hej

Jo men jag har ju tränat ett par gånger i veckan under flera år nu. Har svårt att lägga på mig muskler också, trots att jag äter extremt bra och trycker i mig de bästa produkterna från AST och Eiselt. Måste vara något fel på hormonbalasen... så mycket olika saker som tyder på det.

Cerberus
2006-06-26, 13:07
Men, halledudanemej då...
Du ser inte exakt ut som dina bröder och du har hittat "östrogenrelaterat" fett som orsaken. Visste du att du inte ser lika dan ut dag för dag, timme för timme och sekund för sekund heller. Tack vare vår hjärnas oförmåga till exakt minne så blir vi inte helt förbryllade av de här ständiga förändringarna utan vi känner igen både oss själva och andra trots att många år har gått ibland.

Hjärnan har dessutom andra egenskaper som inte alltid är helt positiva. Den kan få för sig saker och snöa in och fel- och övertolka. Ett exempel är Pavlov (http://evolution.massey.ac.nz/assign2/KD/finalpavlov.html) som gav hundar mat när det ringdes i en klocka och när klockan ringde så trodde hunden att "nu blir det mat". Jag tror att ditt "östrogenrelaterde" fett är din ringklocka som säger dig - jag är inte perfekt. Nu ska du få höra något som väldigt få har klart för sig; ingen annan är det heller.

Den som tränar intensivt, du vet så där så man gurglar ur halsen och biter med käkarna, får till slut ett speciellt utseende. Man ser på personen att den får en speciell "blick". Du känner igen det här hos många brottare, tyngdlyftare och andra kraftsportare. Det beror på att metabolismen förändras som en del i träningen och hormonbalansen tvingas till en mer manlig sammansättning. Genom att träna regelbundet, äta sammansatt och inse att du duger lika bra som någon annan så kommer dina problem att försvinna. Östrogenrelaterade eller ej.

Lizard

Fan vad bra sagt Lizard!:thumbup: Stor kram på dig :)

Mycket intressant! var har du läst detta?

eurodance
2006-06-26, 16:51
Var det nån som hade testat Yohimburn eller liknande? Eller som kan svara på någon av mina övriga frågor?

watertouch
2006-06-26, 17:04
Sök tid hos en läkare på vårdcentralen o be att få ta lite blodprover.

NiXPhoenix
2006-06-26, 17:26
Sök tid hos en läkare på vårdcentralen o be att få ta lite blodprover.

Precis! Be dem dem kolla bland annat testosteronvärden för att se att de är normala. Jag gjorde det för ett antal år sedan när jag var rätt ny med tränandet och tyckte jag fick ut så lite av det... Läkaren skulle självklart förklara bort det, du ser vältränad ut, alla kan inte bli jättemuskulösa osv osv men prover tog dem i alla fall. Fick inget exakt resultat utan bara ett svar att testovärdena var normala... Hade en polare som också kollade sina testosteronvärden ungefär samtidigt, han fick ut resultatet på papper med förklaringar tror jag, se till att du också får det. Den killen var för övrigt byggd som en smed på den tiden. Själv har jag fått ut mycket mer av träningen sen jag började äta lite mer.

eurodance
2006-06-26, 20:15
Tack

kalle_banan
2006-06-26, 22:34
Var det nån som hade testat Yohimburn eller liknande? Eller som kan svara på någon av mina övriga frågor?
Utan att orka kolla in skiten förutsätter jag att det är yohimbe-örten det handlar om, och man blir typ pigg, som koffein ungefär, och man kan få råstånd också, så du kanske inte ska ta det när du gymmar, eller över huvud taget för det delen, koffein om ngt.
Men i runda slängar: Träna och ät, träna lite hårdare och ät som vanligt, sen ser du hård och fin ut ett tag framöver.:whipped:

michael
2006-06-27, 00:54
Sök läkarvård, ingen på kolo har befogenheter att skriva ut receptbelagda mediciner eller utföra operationer såsom fettsugning, borttagning av mjölkörtlarna och fettsuga runt bröstvårte-området.