Visa fullständig version : Vad är det med hotmailen?
Juliette
2006-06-25, 23:08
Så fort jag försöker logga in på min hotmail, så kommer jag inte in, men denna text visas: "Styrk din identitet för Hotmail genom att ange ditt lösenord på nytt." Händer om och om igen.
Var likadant igår, men då kom jag till slut in efter många försök.
Det är inte för att jag skriver fel lösen eller adress, för då skulle en annan text kommit upp.
Detta har bara varit i ett par dagar, har aldrig sett den texten förut, nån som har haft likadant eller vet vad det beror på??
Är bara så frustrerande att inte kunna läsa sin mail *grr*
Pudzianovski
2006-06-25, 23:10
Någon som kan ditt lösen?
Jag vet inte vad problemet är men testa att byta lösenord när du kommer in.
Juliette
2006-06-25, 23:13
Någon som kan ditt lösen?
Jag vet inte vad problemet är men om testa att byta lösenord när du kommer in.
Ingen som kan det, och ingen som borde kunna gissa sig till det heller, men man vet ju aldrig..
Lika bra att byta ändå. Om jag nu kommer in vill säga *grr*
Jag kommer in på din hotmail... Vilket lösenord vill du att jag ska byta till?
Pudzianovski
2006-06-25, 23:15
Antagligen bara tillfälligt strul med dears servrar. Men man vet aldrig.
Tillfälligt är det inte - jag har samma problem sedan snart ett år.
Lizard
Juliette
2006-06-25, 23:18
Jag kommer in på din hotmail... Vilket lösenord vill du att jag ska byta till?
Byt till "jarodthehacker" ;)
Har inte upplevt problemet (eller upplevt det som ett problem).
Meddelandet säger ju att den känner till att du varit inloggad tidigare, men inte är helt säker på att det fortfarande är du som sitter framför datorn.
Kan det vara så att du vart tidigare inloggad i Hotmail vid datorn och sen stängt Hotmail-fönstret eller att någon annan länk öppnats i det? Då kommer man normalt få en sådan inloggningsruta igen tror jag.
Möjligtvis kan det på nått sätt vara kopplat till annat man är inloggad på med sitt Windows Live ID, t ex Windows Live Messenger (tidigare MSN Messenger).
Det borde ju självklart gå att skriva in lösenordet och logga in som vanligt oavsett. Skumt att det inte alltid gör det för dig. Kan det vara någon tangent på tangetbordet som fungerar sporadiskt? Caps lock i rätt läge? Num lock aktiverat om du brukar skriva siffror på numpad? Handhavandefel?
Har inte upplevt problemet (eller upplevt det som ett problem).
Meddelandet säger ju att den känner till att du varit inloggad tidigare, men inte är helt säker på att det fortfarande är du som sitter framför datorn.
Kan det vara så att du vart tidigare inloggad i Hotmail vid datorn och sen stängt Hotmail-fönstret eller att någon annan länk öppnats i det? Då kommer man normalt få en sådan inloggningsruta igen tror jag.
Möjligtvis kan det på nått sätt vara kopplat till annat man är inloggad på med sitt Windows Live ID, t ex Windows Live Messenger (tidigare MSN Messenger).
Det borde ju självklart gå att skriva in lösenordet och logga in som vanligt oavsett. Skumt att det inte alltid gör det för dig. Kan det vara någon tangent på tangetbordet som fungerar sporadiskt? Caps lock i rätt läge? Num lock aktiverat om du brukar skriva siffror på numpad? Handhavandefel?
Om handhavandet eller det övriga du föreslog skulle vara orsaken skulle det väl vara otroligt att två personer har exakt samma problem? Lägg till min gf så är vi tre....
Lizard
Byt till "jarodthehacker" ;)
vaffan?? det är ju mitt password till ALLA mina domäner och mail!!! HAR DU HAXXAT MIN DATOR???? :MrT:
Pudzianovski
2006-06-25, 23:23
Har ni kollat msn:s hemsida? support? mailat o frågat?
Om 3 st har samma problem borde fler ha det och en lösning finnas inom räckhåll. :thumbup:
Bah, missade editen..
Kom på en sak precis efter jag postade.. Jag brukar oftast läsa hotmailen från Outlook 2003. Där rapporterar den ibland felaktigt lösenord när den automatiskt går in och uppdaterar (med ett lösen som annars fungerar).
Serverproblem av nån form ja.
Hah, missade edit igen. Det måste förstås inte vara serverproblem ändå. Det finns ju andra saker som kan strula.. Cookies, eller i mitt fall kan det ju lika gärna vara ett problem med Outlook 2003.
Nåja.. Ska försöka hitta nått vettigt att läsa om det.
Inga cookies kanske? Du kan få en gmailinvite istället ;)
http://mail.google.com/mail/a-3effe12bb7-699b1ed0c7-56f0ed8ce8
Juliette
2006-06-25, 23:39
Använde Safari, provade sen i Firefox, samma problem där. Inte via msn messenger. Har varit utloggad både från hotmailen och datorn sen jag var inne sist.
Vilket fall som helst behöver den väl bara be mig bekräfta lösenordet en gång och inte 10-20 gånger kan man tycka :furious:
Kom dock äntligen in nu *jippie*
Har inte mailat msns support eller kollat då jag bara haft detta några dar, sen har jag fått för mig att de kanske inte är så lysande snabba med svar (min fördom kanske bara :) )
vaffan?? det är ju mitt password till ALLA mina domäner och mail!!! HAR DU HAXXAT MIN DATOR???? :MrT:
Jupp :D Alla dina hemliga filer ligger på min hotmail nu.
Om handhavandet eller det övriga du föreslog skulle vara orsaken skulle det väl vara otroligt att två personer har exakt samma problem? Lägg till min gf så är vi tre....
Lizard
Stämmer kanske (Jag vet t ex inte om du och din flickvän använder samma dator och tangentbord). Jag borde ha uttryckt mig tydligare, jag menade på att det inte är säkert att det är ett serverproblem. Jag drog ner några andra anledningar som inte är så komplicerade, som kanske skulle kunna hjälpa.
ps. Du inte svarat i tråden innan jag börjat skriva, så visste inte att det var flera som hade problem. ds.
Juliette
2006-06-26, 05:29
Nej, var både utloggad från hotmail samt från datorn sen jag var inne sist.
Använder inte något av dessa, försöker logga in på min webläsare.
Kan det vara någon tangent på tangetbordet som fungerar sporadiskt? Caps lock i rätt läge? Num lock aktiverat om du brukar skriva siffror på numpad?
Nej, som jag skrev i första inlägget, problemet är inte fel lösen eller adress, då kommer dessutom en annan text..
Har fortfarande samma problem nu på morgonen *cry*
Får väl kontakta msn och kolla varför det "hakar upp sig" hela tiden. Ska oxå prova starta om datorn först och se om det hjälper.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.