Control_61
2006-06-25, 19:44
Nu är det dags för 3 veckors hårdträning precis innan vilovecka. Det blir 8 pass i veckan med söndagen ledig, 4 gympass, 3 löppass, 1 spänstpass.
Det behövs alltså riktigt mycket och bra kost samt mycket vila.
Dagarna kommer se ut ungefär såhär (har ej uppskattat energimängd):
Frukost: 2 portioner gröt med mjölk och lingon. 2 äggvitor med kaviar. 1 macka med skinka/kalkon. Multivitamin tablett.
Förmiddagsfika: 2 bananer (Mass FX+banan efter träning)
Middag: Pasta/Ris/Potats och vanlig, bra husmanskost
Eftermiddag: Onaka(fil), Musli, Russin (Mass FX+banan efter träning)
Lunch vid kl.18.00: Pasta/Ris/Potats och vanlig, bra husmanskost
Kvällsmat: Omelett / Korv med bröd / ordentlig kvällsmat (ungefär som frukost) KESO inblandat. :)
Låter detta bra under en hårdträningsperiod?
Eftersom jag tränar och käkar så mycket, får jag även i mig väldigt mycket fibrer. Jag tror (ingen professionell åsikt) att detta har lett till att jag får bajsa väldigt ofta och löst. Tror ni det kan bero på överdrivet fiberintag?
Det behövs alltså riktigt mycket och bra kost samt mycket vila.
Dagarna kommer se ut ungefär såhär (har ej uppskattat energimängd):
Frukost: 2 portioner gröt med mjölk och lingon. 2 äggvitor med kaviar. 1 macka med skinka/kalkon. Multivitamin tablett.
Förmiddagsfika: 2 bananer (Mass FX+banan efter träning)
Middag: Pasta/Ris/Potats och vanlig, bra husmanskost
Eftermiddag: Onaka(fil), Musli, Russin (Mass FX+banan efter träning)
Lunch vid kl.18.00: Pasta/Ris/Potats och vanlig, bra husmanskost
Kvällsmat: Omelett / Korv med bröd / ordentlig kvällsmat (ungefär som frukost) KESO inblandat. :)
Låter detta bra under en hårdträningsperiod?
Eftersom jag tränar och käkar så mycket, får jag även i mig väldigt mycket fibrer. Jag tror (ingen professionell åsikt) att detta har lett till att jag får bajsa väldigt ofta och löst. Tror ni det kan bero på överdrivet fiberintag?