handdator

Visa fullständig version : Nej nu jävlar!

Strongman
2006-06-25, 19:00
Nej nu jävlar, vad fan är det med mig?

Har ingen som helst motivation! Och när jag väl har det så varar den i 1 vecka MAX!

Har i ca 1 år nu försökt gå upp MYCKET i vikt, har inte hänt ett skit.

Var på "topp" någon vecka tidigt i januari i år då gick jag upp 2kg väldigt fort.

Nu har jag gått ner i vikt igen, har ingen motivation alls kvar, senaste gången jag tränade, senaste gången jag ens gjort en armhävning var i början på året.

Har inte orkat / vågat gå till gymmet pga jag knappast kommer kunna lyfta nåra vikter, och har aldrig gymmat innan så..

Har försökt dra mig till gymmet sedan i dec förra året, inget har hänt än.

Idag käkade jag godis som frukost och sitter nu med en jävla huvudvärk.

Hur fan ska jag kunna få viljan tillbaka, och ha kvar den?

Någon mer än jag som har samma problem?

Sammanfattningsvis kan man säga så här

^
|

= Dåligt självförtroende.

EDIT: Kollade på någon sida för ett tag sedan och har för mig att min bmi hamnade på 18,x = underviktig. Tänk om jag vägt 10kg mer..

Tigerkotten
2006-06-25, 19:04
Kanske kan börja med ett nytt roligt träningschema? Tyckte att DC var jäkligt kul att träna varje gång, då man har vissa övningar som man gillar extra mycket. Sedan pushar man sig själv mera genom att man ska öka genom programmet osv.

bulk fiction
2006-06-25, 19:10
du kan ju alltid testa köra korta tunga pass och bomba med basövningar, brukar jag tycka är kul och motiverande ibland. sen efterhand dryga ut passen.

DaCvI
2006-06-25, 19:22
Nej nu jävlar, vad fan är det med mig?

Har ingen som helst motivation! Och när jag väl har det så varar den i 1 vecka MAX!

Har i ca 1 år nu försökt gå upp MYCKET i vikt, har inte hänt ett skit.

Var på "topp" någon vecka tidigt i januari i år då gick jag upp 2kg väldigt fort.

Nu har jag gått ner i vikt igen, har ingen motivation alls kvar, senaste gången jag tränade, senaste gången jag ens gjort en armhävning var i början på året.

Har inte orkat / vågat gå till gymmet pga jag knappast kommer kunna lyfta nåra vikter, och har aldrig gymmat innan så..

Har försökt dra mig till gymmet sedan i dec förra året, inget har hänt än.

Idag käkade jag godis som frukost och sitter nu med en jävla huvudvärk.

Hur fan ska jag kunna få viljan tillbaka, och ha kvar den?

Någon mer än jag som har samma problem?

Sammanfattningsvis kan man säga så här

^
|

= Dåligt självförtroende.

EDIT: Kollade på någon sida för ett tag sedan och har för mig att min bmi hamnade på 18,x = underviktig. Tänk om jag vägt 10kg mer..

Kanske inte gymmet är något för dig?

Baha
2006-06-25, 19:38
Tänkte säga detsamma, finns annat man kan göra än lyfta skrot, jag har ofta lagt av i långa perioder, sen får man nåt ryck o kör igen.

Har du ingen motivation att träna så vill du väl helt enkelt imnte det, gör ngt annat, kommer motivatioen så gör den det med tiden.(alternativt kolla i zoloft tråden för att se om du behöver sånt)

Strongman
2006-06-25, 20:12
Tänkte säga detsamma, finns annat man kan göra än lyfta skrot, jag har ofta lagt av i långa perioder, sen får man nåt ryck o kör igen.

Har du ingen motivation att träna så vill du väl helt enkelt imnte det, gör ngt annat, kommer motivatioen så gör den det med tiden.(alternativt kolla i zoloft tråden för att se om du behöver sånt)

Alltså, jag har varit aktiv hela mitt liv genom lite olika sporter, senast hockeyn, fast den lade jag av med i samma veva som jag degade ner i soffan kan man säga.

När jag väl har degat ner mig så är jag svår att få upp ungefär...

Saken är den att jag aldrig har gymmat tidigare och är lite orolig över hur det "ska gå till" , hur man gör osv, hur klen jag kommer vara, om man säger så.

När jag gymmar kommer jag självklart göra det tillsammans med polare som kan hjälpa mig osv, men ändå...

Tigerkotten
2006-06-25, 20:17
Men nu får du seriöst ge dig lite, sak samma om du tar skit vikter? Tävlar du eller? Hur ska du höja vikterna har du tänkt om du inte kommer att träna? Få arslet ur vagnen o sätt fart! Hur man gör finns det länkar till övningssidor på detta forum. Sedan kan du alltid fråga mera om det e annat du undrar över.

Går bra att träna själv också, föredrar det själv.

bluelight
2006-06-25, 20:21
Ingen bryr sig om du tar låga vikter, det man skrattar åt på gymmet är väl dom som lastar jättemycket i böjen och för 1/4-böjar. Det är väl bara kul att folk börjar träna.

Strongman
2006-06-25, 20:21
Men nu får du seriöst ge dig lite, sak samma om du tar skit vikter? Tävlar du eller? Hur ska du höja vikterna har du tänkt om du inte kommer att träna? Få arslet ur vagnen o sätt fart! Hur man gör finns det länkar till övningssidor på detta forum. Sedan kan du alltid fråga mera om det e annat du undrar över.

Går bra att träna själv också, föredrar det själv.

Kanske det, men man vill ju inte snubbla runt på ett par vikter och se ut som en riktig idiot.

Och drömmen är väl inte direkt att man sitter och mesar med ett par 5kg hantlar så kommer nån fram och frågar om man är klar med handtrallan elr annan jobbig kommentar.

Men aja, får väl försöka hänga på några kompisar dit snart då..

Är det bäst att börja med "maskinerna" (inte för jag vet hur dom funkar eller ser ut överhuvudtaget men det verkar som om alla "nya" använder dom)

Tigerkotten
2006-06-25, 20:29
Du kan ju ladda ner ett par träningsvideos och spana hur det ser ut där också, jag tycker du ska försöka köra fritt så mycket som möjligt. Kan ju kompletera med maskiner sedan :)

Du får helt enkelt försöka sluta bry dig så mycket vad alla andra kanske tycker, om någon undrar vad du pysslar med så skitsamma. Alla börjar på olika nivåer, samt att man har olika förutsättningar.

Strongman
2006-06-25, 20:32
Du kan ju ladda ner ett par träningsvideos och spana hur det ser ut där också, jag tycker du ska försöka köra fritt så mycket som möjligt. Kan ju kompletera med maskiner sedan :)

Du får helt enkelt försöka sluta bry dig så mycket vad alla andra kanske tycker, om någon undrar vad du pysslar med så skitsamma. Alla börjar på olika nivåer, samt att man har olika förutsättningar.

Träningsvideor?

"Jimmys bootcamp" - HAHA! :D

Ok, känns som om det skulle ge mycket mer att köra med stänger osv än maskinerna också..

Och detdär med att skita i vad andra tycker har jag väldigt svårt för, jag har väldigt lätt för att ge folk skit, men om jag får nåt själv så.. :)

Undrar hela tiden vad folk tycker om mig, om jag möter några när jag ska gå någonstans till centrum känns det alltid som om dom kollar på mig och skrattar, snackar skit om mig osv, känns förjävligt.

J.Saarela
2006-06-25, 20:33
Kanske det, men man vill ju inte snubbla runt på ett par vikter och se ut som en riktig idiot.

Och drömmen är väl inte direkt att man sitter och mesar med ett par 5kg hantlar så kommer nån fram och frågar om man är klar med handtrallan elr annan jobbig kommentar.

Men aja, får väl försöka hänga på några kompisar dit snart då..

Är det bäst att börja med "maskinerna" (inte för jag vet hur dom funkar eller ser ut överhuvudtaget men det verkar som om alla "nya" använder dom)

Men på allvar,är du bög lr vad??? sluta upp med fånerierna,tänk om jag är klen lr gör bort mig bla bla tror du att alla är supergrova på gymmet.Du lär knappast vara den enda nybörjaren och det har vi alla varit.Ner och träna lr så skiter du i det! Lycka till iaf

Tigerkotten
2006-06-25, 20:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=25474

Kan ju börja försöka leta upp o spana igenom

Ronnie Coleman - The Unbelievable
Ronnie.Coleman.-.The.Cost.of.Redemption
Pumping Iron - Arnold Schwarzenegger

bulk fiction
2006-06-25, 20:40
ni gymmade alltså aldrig med hockeylaget? låter konstigt. eftersom du hållit på med olika sporter kommer du säkert inte vara klenast på gymmet.

polaren
2006-06-25, 20:43
Ingen bryr sig om du skulle vara svag, och att någon skulle komma fram och fråga "är du klar med handtrallan" när du curlar med 5kg's hantlarna ser jag som väldigt långsökt (hur kom du fram till det? har det hänt eller?).

Upp med självförtroendet! Lär dig att vara nöjd med dig själv :) Vill du upp i vikt så är det bara att sätta igång och äta! Räkna kalorierna över allt du äter i en vecka, så ser du hur många mål extra du måste klämma in.
Jag brukar äta tills jag är mätt, sen nån portion till. Det funkar rätt bra (är tjock och porös iaf).

Men iofs, vill du inte styrketräna så gör inte det! Man ska inte känna sig tvingad att göra något man inte vill.

Strongman
2006-06-25, 20:44
ni gymmade alltså aldrig med hockeylaget? låter konstigt. eftersom du hållit på med olika sporter kommer du säkert inte vara klenast på gymmet.

Är bara 15, 16 senare i år.

Och har aldrig blivit stor, stark pga jag knappt ätit tillräckligt.

Och så har jag fått morsans "drag" Om jag fått farsans hade jag varit stort som ett hus nu, det ser man på min brorsa, han är mycket "grovare" än mig, ser klrat och tydligt att han ärft det från farsan..

EDIT: såg det tidigare inlägget nu, nä det har inte hänt men läste om någon på forumet som råkat ut för det :(

Tigerkotten
2006-06-25, 20:45
Skitsamma hur du ser ut nu, du är i en bra ålder för att växa fort. Så sätt igång och gör något åt det.

Se till att du tänker hur du ska försöka lägga upp dagen och se till att du äter ordentligt!

Mehdi
2006-06-25, 20:46
Jag vet inte hur många träningsuppehåll jag haft de senaste åren. Alltifrån veckor till månader, viktnedgång från ett par kg till -10kg. Inte nog med att man själv mår illa pga att man tappat så mycket, utan man oroar sig för vad andra kommer tycka och tänka om en. Bara där, tänkande, kostar dig ett par extra viktkakor på skivstången som du måste arbeta för.
Största problemet jag anser att jag haft efter upphåll är orkan att ta sig ner till gymmet. Typ 'vafan, jag kör benpasset imorgon istället. har laddat så dåligt inför det... dessutom är det inte hela världen, bara en dag som skiljer... hm, rätt intressanta trådar på kolo idag också'. Samma sak med kosten och sömnen. Man hittar ursäkter och undandflykter för att underlätta vardagen... för, visst fan är det bekvämt o crapa i allt.
Mitt råd skulle vara något i stil med att sänka kraven, målen och syften. Bedöva dig själv en kort period och se till att enbart att du tar dig ner till gymmet bara. Skit i om passen är värdelösa och icke-givande enligt något ideal. Gå ner, tafsa lite på stänger, snacka crap och gå hem igen. När det väl sitter i ryggmärgen att du självmant tar dig ner till gymmet utan att tänka på det kan du börja fundera på att träna lite strukturerat, lägga upp småmål och sätta pressa på dig själv. Vidare kommer kosten och vilan.
Bygg på rutiner allt eftersom. Smaska inte på med optimal träningsupplägg, kost, vila, uppvärmning etc. Va realistisk och ta det varsamt, du är inte mer än människa.

Baby steps...

J.Saarela
2006-06-25, 20:46
[QUOTE=Strongman]Är bara 15, 16 senare i år.

Du verkar även korkad:( snälla pojk jag har aldrig blivit stor? är det många 15 åringar som är stora? Ne exakt så ner på gymmet å kämpa!

Strongman
2006-06-25, 20:53
Korkad o korkad, visst vissa är stora av naturen men sedan växer man ikapp dom, det jag menar är att man SER att jag är smalare än andra, mina armar är ju inte direkt dom biffigaste. =)

bulk fiction
2006-06-25, 20:55
Är bara 15, 16 senare i år.

Och så har jag fått morsans "drag" Om jag fått farsans hade jag varit stort som ett hus nu, det ser man på min brorsa, han är mycket "grovare" än mig, ser klrat och tydligt att han ärft det från farsan..

EDIT: såg det tidigare inlägget nu, nä det har inte hänt men läste om någon på forumet som råkat ut för det :(

Kanske hade haft "farsans drag" om du käkat ordentligt, är nämligen extremt viktigt att äta ordentligt, i din ålder kommer du att öka rejält i kroppsvikt. men än är det inte försent, det är ju i din ålder dom flesta börjar köra.

Linnet
2006-06-25, 21:06
Vi har alla olika startpunkter på gymmet, när jag började tog jag mäktiga 22,5 kilo, i bänk i dagsläget rör det sig om ca 122,5 kilo. Kan säga att jag fick mer positiv uppmärksamhet när jag började.. Bara personer med extremt låg självkänsla ser ner på en nybörjare! däremot är det många som vill hjälpa till och ge tips.. ta åt dig dessa på ett positivt sätt. Sen är det så att alla inte tycker gymmet är kul utan föredrar andra träningsformer och det är ju precis lika bra det. Men du kommer ju inte komma någonstans eller tycka att det är kul om du går in i det hela med negativ attityd. Kan även säga att min kompis utklassade mig i styrka när vi började, men nu är han mycket klenare trots att han har väldigt lätt att bygga på sig, man blir inte stark genom anlag utan genom att träna!

Garnax
2006-06-25, 21:37
Så du är totalt missnöjd med dina prestationer eller snarare avsaknad av prestationer på gymmet och resultaten du inte får pga det?

Ju längre tiden går ju mer missnöjd blir du?

Men du gör ju inget, du går ju inte till gymmet hur tror du något ska kunna bli bättre? Du vet att du bara kommer sjunka djupare och så länge du vet det så har du accepterat det och VILL det annars skulle du agera...

Så du förtjänar helt enkelt dina känslor då du inte gör något åt dom.
Du är som en överviktig dåre på 110kg så mår illa över sin vikt
men fortsätter äta och bli än tjockare istället för att gå ner i vikt
och bli glad igen...

Så så länge du inte har något motivation är du rätt nöjd med det som händer din kropp, om du inte var nöjd med det så borde motivationen
komma från just det.

Strongman
2006-06-25, 21:46
Är INTE nöjd med kroppen.

Och jag gillar att träna, bara att jag måste komma in i "stimmet" När jag faller så faller jag tungt.

Har aldrig gymmat, men precis innan jag slutade med hockeyn så lyfte vi lite vikter på kärringvis.

Dvs, väldigt lätta gånger fast många gånger istället.

Bicepscurl, benböj, och oseriös bänkpress på någon "step-up" pall med riktigt låga vikter..