Visa fullständig version : På tok för lite kolhydrat
Radiohead
2006-06-25, 10:06
Protein i all ära vid styrketräning. Men är det inte så att om man får i sig på tog för lite kolhydrat så blir styrketräningen mer eller mindre meningslös?
Protein i all ära vid styrketräning. Men är det inte så att om man får i sig på tog för lite kolhydrat så blir styrketräningen mer eller mindre meningslös?
meningslös blir det inte men du kommer vara mycket svagare och tröttnar snabbt. Körde en tid ketodiet och styrketränade samtidigt för att bygga, det gick men inte alls i samma takt som med kolisar men visst går det.
Radiohead
2006-06-25, 13:09
kan det verkligen stämma? ja menar om det inte finns tillräckligt med energi för att bygga så används väl energin till återhämtning men ej mer?
Finns energi i protein och fett med, tydligen skall fett inte vara lika optimalt som kolhydrater, men funkar gör det ju ändå som energikälla
Radiohead
2006-06-25, 13:14
då får man äta protein som fasen för att få i sig det man missar om man inte äter kolisar:D
tinkerbell
2006-06-25, 13:15
Har för mig att en del av den protein du stoppar in dig vid ett lågt intag av kolhydrater oxideras till just kolhydrater, rätta mig om jag har fel.
Radiohead
2006-06-25, 13:15
anledningen att jag frågar är att min sambo fått för sig att (nästan) sluta äta pasta, ris, gryn och bröd för att äta frukt istället, som kolhydratkälla. (nej hon är ej nöjd med sin kropp precis som alla andra tjejer:S)
King Grub
2006-06-25, 13:18
Har för mig att en del av den protein du stoppar in dig vid ett lågt intag av kolhydrater oxideras till just kolhydrater, rätta mig om jag har fel.
Större delen av allt protein du äter oxiderar ALLTID till kolhydrat.
King Grub
2006-06-25, 13:18
anledningen att jag frågar är att min sambo fått för sig att (nästan) sluta äta pasta, ris, gryn och bröd för att äta frukt istället, som kolhydratkälla. (nej hon är ej nöjd med sin kropp precis som alla andra tjejer:S)
Vilken tanke har hon bakom det? Vilken negativ effekt tror hon att stärkelse har?
Cerberus
2006-06-25, 13:21
om man inte "fuskar" förstås...väl?
Radiohead
2006-06-25, 13:22
Vilken tanke har hon bakom det? Vilken negativ effekt tror hon att stärkelse har?
Frågan är om hon har någon tanke överhuvudtaget. Har försökt förklara lite basic näringslära men det går in genom ena örat och ut genom samma.
Grundtanken är väl för henne att gå ner i fettvikt, tror att hon även kommer förlora en hel del muskler (den lilla mängd hon har).*rolleyes*
King Grub
2006-06-25, 13:22
om man inte "fuskar" förstås...väl?
att ersätta pasta ris etc med grönsaker/frukt tror jag annars är en optimal ide om man e lite späckig och ser till att äta tillräckligt:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.