Visa fullständig version : Träna ansiktsmuskler
Ottenbaum
2006-06-25, 00:59
Satt och tänkte på om det är möjligt att t.ex. (hur vetefan) träna sig till större och synligare ansiktsmuskler. T.ex. träna ögonbrynen så det blev jättestora, eller käkmuskler. Inte för att jag tänkt göra det, men jag är nyfiken.
Tänk er att köra marklyft med ögonbrynen, det vore väl nåt :D
Då får du nog fan ha grekiskt/albansk påbrå för att lyckas.
Cerberus
2006-06-25, 01:01
Borde ju fan gå i teorin.
Det e inga muskler i kuken va? Den skulle behöva tränas som fan tycker jag :(
Borde ju fan gå i teorin.
Det e inga muskler i kuken va? Den skulle behöva tränas som fan tycker jag :(
Den kallas för the lovemuscle men det är en svällkropp.
Dissector
2006-06-25, 02:04
Satt och tänkte på om det är möjligt att t.ex. (hur vetefan) träna sig till större och synligare ansiktsmuskler. T.ex. träna ögonbrynen så det blev jättestora, eller käkmuskler. Inte för att jag tänkt göra det, men jag är nyfiken.
Stoppa en gripper i munnen och bit några gånger.
Deadlift
2006-06-25, 03:55
Jag får pump i käkmusklerna varenda gång jag tränar*flex* Jag biter ihop käften som en gammal grävling så fort jag får tar i lite grann:devil:
Käkmusklerna är nog det enklaste, kolla in nästa tjackpundare du ser på stan. De brukar vara rätt välbyggda i ansiktet.
OT: Det närmsta en penismuskel vi kan komma är PC-muskeln. (Googla och ni skall finna.)
King Grub
2006-06-25, 07:26
http://www.wrigley.de/images/blockvisuals/pic_1316_med_neu.jpg
userfriendly
2006-06-25, 07:37
http://www.wrigley.de/images/blockvisuals/pic_1316_med_neu.jpg
tänkte precis säga det ;)
tugga mkt tugggummi så ska du känna att du har träningsverk i käkarna sen!
BigForre
2006-06-25, 08:22
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72850
*flex*
Ottenbaum
2006-06-25, 21:16
Som sagt, jag försöker ju inte uppnå starkare ansiktsmuskler. Men jag är lite nyfiken på om jag skulle t.ex. konstant tugga tuggummi (eller uföra den optimalaste träningen för käke) om jag då skulle få större synligare käkmuskler.
När jag hade haft ansiktsförlamning rekommenderade de att jag skulle vissla för att träna upp musklerna igen, så att det blev jämnt på båda sidor. :D
Käkmusklerna är nog det enklaste, kolla in nästa tjackpundare du ser på stan. De brukar vara rätt välbyggda i ansiktet.
OT: Det närmsta en penismuskel vi kan komma är PC-muskeln. (Googla och ni skall finna.)
Sluta tjata om penisar nu Nina. *slap*
Snart kommer Bolio och proklamerar penis-envy. Och då är det slut på det roliga. :D
rememberence
2006-06-25, 22:56
kan man inte tugga på gummi, typ 3x8 reps? :D
Jag har tuggat en jävla massa tuggummi i mina dar, men jag har inte märkt att jag har blivit grovare i ansiktet. Kanske ska man köra tyngre? Eller är det rörelselängden det hänger på? Är skaderisken högre om man kör chin to the chest?
haha rätt soft och träna näsan och öronen ;>
aja nu måste man sova, pusspuss era klenisar
Emil_Larsson
2007-08-02, 11:52
Bump:
Jag har träningsvärk i kinderna nu efter att ha tuggat segt godis :D
haha vilken idé, jag har också tänk på detta lite om man skulle kunna upnå större käkmuskler och jag tror jag har rekordet i att röra ögonbrynen upp och ner på snabbast tid!
Krille 87
2007-08-02, 14:02
Jag brukar köra facials.
:laugh: :D
X-ecuter
2007-08-02, 16:04
kan man inte tugga på gummi, typ 3x8 reps? :D
Med ett stadigt kcal+ så borde väl det funka :confused:
Det gäller nog att jobba med vinklar.
Botox is the shit säger jag. :thumbup:
Botox is the shit säger jag. :thumbup:
Hmm men grejen är ju då att du inte kan flina direkt :)
Nitrometan
2007-08-02, 17:44
Hahahaha!!!
Skön tråd. Kommer att tänka på "tugga-tugga"-avataren...
X-Change
2007-08-02, 18:10
kan man inte tugga på gummi, typ 3x8 reps? Svar ja! Bara du inte kör till failure i varje set. Jag skulle rekommendera en nybörjare att under proffesionell övervakan, efter en grundlig 5-10 minuters uppvärmning på motionscykel att starta med ett V6 (helst pepparmint). Tänk på att det är viktigt att få med hela rörelsebanan för att stimulera käkmuskelaturen maximalt. När du behärskar detta kan du börja jobba med vinklar lite smått. Träna gärna framför en spegel med munnen öppen. När du på en kontrollerat sätt klarar 3+8 reps på V6-an är det dags att öka tuggmotståndet. Jag rekommenderar då Extras tuggummi med lakris-smak, som för de flesta kan vara en svår nöt att knäcka. Träningsupplägget är det samma. Grundreceptet är enkelt, ät rätt, träna och sov (minst 12h/natt) och använd ALDRIG några ansiktsuttryck, vilket bara kommer leda till överträning och hämna din utveckling.
Följer du detta upplägg under 10 dagar samt äter kosttillskott "Jawbreaker hardcore extreem fuel XX-FX", kommer du att få ett snyggare ansikte, bli populär bland kvinnorna.
Mike, 32. Denver
- "Jag har alltid varit överviktig, men sen jag började med MBC (Maximum-Bubblegum-Chewing), har jag tappat 200 kg. Och inte nog med det. Nu misstar kvinnorna mig för brad pitt. MBC har gjort mig lycklig.
Vill du höra fler bärätta om MCD-mirakeleffekter surfa då in på min hemsida.
www.chew-to-ya-drop.com eller via min affärspartners hemsida www.penisenlargement.com
Sincerly
Steve. Jr McThomson
Nu kom jag ihåg varför jag saknar X-Changes träningsdagbok... :laugh: :D
Hahahaha!!!
Skön tråd. Kommer att tänka på "tugga-tugga"-avataren...
Ja! Vi borde fråga Palumbo om råd!
Nitrometan
2007-08-03, 08:48
Ja! Vi borde fråga Palumbo om råd!
Japp-japp. Här visar en av sina ansiktövningar samtidigt som han viftar i cable-crossen.
http://i.b5z.net/i/u/230085/i/Dave_Palumbo_Bodybuilder_7_ezr.jpg
Chris-Dawg
2007-08-14, 09:34
Jag hörde att Arnie brukade tugga på en bit rågummi för att träna upp käkmuskler mm.
Jag hörde att Arnie brukade tugga på en bit rågummi för att träna upp käkmuskler mm.
Jag har hört att han tuggade på hundleksaker för att träna upp käkmuskeln.
Men det är väl dåligt att börja tugga på sega gummibitar, spänningar osv? Tror inte direkt att en tandläkare skulle jubla över en sådan ideé.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.