Visa fullständig version : Who's da man
Zlatan?
Nu är VM över, för Sveriges del. *grr* :( *cry*. Men vilken Svensk tycker ni var bäst/viktigast så länge det varade?
Poll kommer.
Ryska_raketen
2006-06-24, 20:22
Isaksson,Allbäck och Ljungberg.
Tror jag fick med alla som varit med på plan där.
Min röst går till Ljungberg. :bow:
edgen_ÖSD
2006-06-24, 20:26
Isaksson, Allbäck
Inte fan var det Mellberg iaf. Bollrädd back, SKITBRA!! HA HA HA!
Lasse Kongo
2006-06-24, 20:28
Amen
Förlåt jag menar Allbäck!
Ljungberg, enda personen som verkligen kan spela fotboll i landslaget. Isaksson har varit riktigt bra i målet. Resten, usla.
Ljungberg, enda personen som verkligen kan spela fotboll i landslaget. Isaksson har varit riktigt bra i målet. Resten, usla.
Haha. Du sammanfattade Sveriges prestation nästan EXAKT som jag hade gjort! :thumbup:
Karl_alfred
2006-06-24, 20:31
Isaksson? Hade vi haft en annan målis mot England hade vi förmodligen inte mött Tyskland idag. Däremot var han bra i dagens match.
mystic[-_-]
2006-06-24, 20:32
Alvbåge! Han har inte spelat så han har inte gjort något fel. *slap*
Isaksson? Hade vi haft en annan målis mot England hade vi förmodligen inte mött Tyskland idag. Däremot var han bra i dagens match.
I agree.
Isak, Ljungberg, Allbäck och man får inte glömma Linderoth.
Tigerkotten
2006-06-24, 20:40
Ljungberg utan tvekan, han ville saker och ting. Dom flesta verkade mest vänta på andra ska göra saker och ting.
Tycker Lucic, Isaksson, Linderoth har skött sig bra med.
Elmander kan jag inte välja då han har spelat för kort period.
Enormt "bra" av Lucic att inte få utbrott å slå ihjäl domaren vid andra gula kortet tycker jag. Jag har ett sjukt tålamod å kan nästan alltid hålla mig lugn, men i ett sånt läge vettifan alltså.. gult kort för ingenting, å sen står domarn å hånflinar honom rätt i ansiktet.. fyfan, antingen flippat eller beställt ett mord.
Fattar inte hur det inte kan bli mer om det? Bara jag som tyckte att det inte ens borde varit frispark?
Domaren borde inte ha försatt sig i den situationen, utan blåst frispark i första läget när ett par tyska spelare inte hann med Ljungberg...
Tycker Isaksson gör en bra insats.
bluelight
2006-06-24, 20:55
Allbäck. Zlatan sög faktiskt.
High1ander
2006-06-24, 21:06
Isaksson, Shaaban, Allbäck och förvåndsvärt bra i landslaget var Ljungberg.
Varför så många röster på Isaksson? Han gjorde några fina räddningar idag men 1-0 målet tycker jag han tabbade sig på. Englandsmatchen klantade han sig i också.
Albäck säger Snake.
Isaksson, Ljungberg och Allbäck
Matte_Maiden
2006-06-24, 21:13
Petter ffs!
Haha, när han gick in på planen satt alla vi hemma och typ "w00t?". Samtalsämnet sedan var huruvida han var lik en loddis här i Järna samt om han lirar ettan eller i någon bakgårdsliga i Norge. Så, hur ligger det till? =)
Karl_alfred
2006-06-24, 21:13
Varför så många röster på Isaksson? Han gjorde några fina räddningar idag men 1-0 målet tycker jag han tabbade sig på. Englandsmatchen klantade han sig i också.
Albäck säger Snake.
Folk utan någon som helst analysförmåga kring sport. De hörde väll på tv idag att han gjorde ett par bra ingripanden.
Hur kan någon rösta på Shaaban, visst skötte han sig men behövdes inte mycket kvalificerat arbete mot TT. Det är ju nästan som att rösta på en avbytare.
Folk som stod ut har ju varit enligt mig:
Allbäck
Allbäck har var bra men ingen superstjärna. Dock ett fint mål och skapade en del chanser. Var inte inne så mycket dock.
Mellberg
Lucic
Båda mittbackarna tycker jag har varit bra i perioder, ibland riktigt bra med många felfria brytningar. Tyvärr har båda gjort misstag och inte hållt sin tidigare jämna nivå.
Källström
Dålig i denna matchen. Duktig mot sämre lag men orkade inte med att springa hela matcherna mot bättre lag.
Ljungberg
Sprungit och försökt mest i Svenska laget offensivt och också skapat mycket. Bäst enligt mig.
Isaksson
Grym i denna matchen, lite klantig mot england. Skulle han varit lika bra hela tiden som i denna matchen så skulle han varit bäst.
High1ander
2006-06-24, 21:15
Albäck säger Snake.
Första målet hade han kanske kunnat ta. Men han fortsatta kämpa och behålla skärpan resten av matchen, något man inte kan anklaga resten av försvaret för. Han gjorde sjukt många kvalificerade räddningar. Min favorit innan var Shaban. Men med matchbilden och skotten, så hade inte Shaban "nått" hälften av skotten, så Isakssons längd rädda honom idag, och Sverige från total förudmjukelse.
Ljungberg är klar etta. Lucic gjorde en stabil turnering och Isaksson var helt ok.
Ok att gårdagens match aldrig blev spännande men jag skulle inte kalla hela VM för ett fiasko. Hur realistiskt var egentligen snacket om att vi skulle gå långt? Det var starkt att ta sig vidare från gruppen. Tråkigt bara att Sverige aldrig kom igång igår.
Han heter faktiskt Markus AllbAck!!! :)
paddanboy
2006-06-25, 09:38
Isaksson troligen.
Man skall ha förväntningar på Zlatan om än media blåst upp honom. Fy fan att VM är över!
Isaksson troligen.
Man skall ha förväntningar på Zlatan om än media blåst upp honom. Fy fan att VM är över!
för sverige ja. men det va det redan mot england. Sverigfe vinner INTE över tyskland på tysk mark i ett VM. det finns inte helt enkelt.
Enormt "bra" av Lucic att inte få utbrott å slå ihjäl domaren vid andra gula kortet tycker jag. Jag har ett sjukt tålamod å kan nästan alltid hålla mig lugn, men i ett sånt läge vettifan alltså.. gult kort för ingenting, å sen står domarn å hånflinar honom rätt i ansiktet.. fyfan, antingen flippat eller beställt ett mord.
Fattar inte hur det inte kan bli mer om det? Bara jag som tyckte att det inte ens borde varit frispark?
Håller med alltså. Satt nästan och väntade på att Lucic skulle ge han en dansk skalle där när han stod och flinade. *grr*
Kebab-Arne
2006-06-25, 10:31
"Roligast" för Sveriges del är att vårt enormt högkvalitativa anfall verkar vara det som strulat mest. Varken Zlatan eller Henrik Larsson var på den nivån man kan förvänta sig. Istället blir det Allbäck som blir den bästa av dem tre. Vem trodde han skulle få speltid innan VM?
Jag röstade på Linderoth, mest för det var kul att se han stå och skrika igår.
Karl_alfred
2006-06-25, 12:52
"Roligast" för Sveriges del är att vårt enormt högkvalitativa anfall verkar vara det som strulat mest. Varken Zlatan eller Henrik Larsson var på den nivån man kan förvänta sig. Istället blir det Allbäck som blir den bästa av dem tre. Vem trodde han skulle få speltid innan VM?
Jag röstade på Linderoth, mest för det var kul att se han stå och skrika igår.
Det var inte försvaret som agerade värdelöst inledande 12 minutrana mot Tyskland? :)
Petter ffs!
Haha, när han gick in på planen satt alla vi hemma och typ "w00t?". Samtalsämnet sedan var huruvida han var lik en loddis här i Järna samt om han lirar ettan eller i någon bakgårdsliga i Norge. Så, hur ligger det till? =)
Hehe, han petter var ju stabil, såg ut som en ur-svensk. Aldrig hört talas om han innan...
Ljungberg, helt klart. Spelade bra alla matcher.
Isaksson var ju bara bra mot Tyskland. Släppte in 2 mål han borde ha tagit mot England.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.