handdator

Visa fullständig version : Därför är Zlatan dålig

Skrollovicz
2006-06-24, 19:10
Har ingen sett hur deffad han är? Jag tror hans negativa formkurva är resultatet av för lite energi... man kan inte prestera 90 minuter match efter match när man har så låg bf och tomma glykogendepåer.. Koncentrationssvårigheter kan väl också uppstå vid så lite underhudsfett. Han borde släppa på fåfängan om han vill bli en världsstjärna. Titta på Ronaldo, rund och go och framgångsrik. :D

Sebbe_H
2006-06-24, 19:12
Peter Crouch? Tro fan att det går. Zlatan är bara röten ändå.

Longshot
2006-06-24, 19:14
Om man ska göra en seriös analys så är han kass för han är skadad och sliten. Synd att det händer under ett VM-slutspel för en så begåvad spelare som Zlatan :(

Absinteh
2006-06-24, 19:14
och inga kolhydrater verkar de ta efter matcherna..iaf inte på bänken *rolleyes*

Wikner
2006-06-24, 19:16
Har får ju inge bollar av mittfältet, och dem han får blir väl hysfasde chanser...han och henke är inte lika bra i landslaget för de spelar inte med ett lika bra lag som i sina klubblag

keffat_liv
2006-06-24, 19:16
Om man ska göra en seriös analys så är han kass för han är skadad och sliten. Synd att det händer under ett VM-slutspel för en så begåvad spelare som Zlatan :(

zlatan har aldrig varit bra i landslaget.

JustinCredible
2006-06-24, 19:20
Ronaldo väger 90,5 kg*flex*

Lasse Kongo
2006-06-24, 19:21

Sant.

Longshot
2006-06-24, 19:26

Jo. (sen kan diskussionen nog hålla på i fem år)

Avesta
2006-06-24, 19:36
Ibrahimovic 4 Life :hbang:

formula4shape
2006-06-24, 19:38

Utan honom hade vi ju knappast kommit förbi kvalet.

Sen kan man ju dra upp historien om när Hedman slog en långboll på träning mot Zlatan som inte sprang på bollen utan stannade upp;

- Hedman; Behöver man inte springa i Jeventus?

- Zlatan; I Jeventus får man bollen på fötterna.

Dvs han har ju inte direkt någon lätt uppgift med Sveriges "världsklassiga" uppspel och frampassningar + att alltid vara extra hårt bevakad är inte helt lätt. Blame someone else..

Lasse Kongo
2006-06-24, 19:44
Utan honom hade vi ju knappast kommit förbi kvalet.

Sen kan man ju dra upp historien om när Hedman slog en långboll på träning mot Zlatan som inte sprang på bollen utan stannade upp;

- Hedman; Behöver man inte springa i Jeventus?

- Zlatan; I Jeventus får man bollen på fötterna.

Dvs han har ju inte direkt någon lätt uppgift med Sveriges "världsklassiga" uppspel och frampassningar + att alltid vara extra hårt bevakad är inte helt lätt. Blame someone else..

Men nu spelar han för landslaget, inte för Juventus eller hur?

Skrollovicz
2006-06-24, 19:45
ja vadå då?

Lasse Kongo
2006-06-24, 19:46
ja vadå då?

Då får man kanske röra på sig när man nu inte får bollen serverad på fötterna?

Gabber
2006-06-24, 19:49
Jag har aldrig tyckt om Zlatan, mest för att han showar för mycket. Men att skylla förlusten på honom idag är ju helt åt helvete.

Hela laget spelade dåligt men sen spealde även Tyskland bra.

Ska ni inte skylla på vädret oxå för att vi förlorade?

Avesta
2006-06-24, 19:50
Då får man kanske röra på sig när man nu inte får bollen serverad på fötterna?
nä han rörde sig inte alls när alla andra sprang ihjäl sig*bs*

Tigerkotten
2006-06-24, 19:51
Går ju lika gärna gnälla på Henke i detta VM, han gjorde inte mycket bra heller. Det var också Zlatan som gjorde framspelning till Henke när han fick straff. Han kom också till ett avslut bra, Henke gjorde inte bra ifrån sig när han fick läget. Men sedan gör ju Henke bra jobb i defensiven.

Men Sverige saknar spelar som springer i djupled mera, alldeles för stillastående anfall.

Snake
2006-06-24, 20:00
Jag älskar alla självutnämda fotbollsexperter.

STFUUUUUUUUUUUUUU

formula4shape
2006-06-24, 20:03

Du förstod inte poängen.

Någonsin hört:

-"Man blir som man umgås"?

Lasse Kongo
2006-06-24, 20:07
Du förstod inte poängen.

Någonsin hört:

-"Man blir som man umgås"?

Självklart blir inte en forward bättre än vad resten av laget är, eftersom en forward inte gärna kan slå passningar till sig själv :D

Men nu slutar vi diskutera fotbollen så Snake blir lugn *kissass*

Tigerkotten
2006-06-24, 20:12
Får ju inse att i Juventus har Zlatan blivit mera en framspelare, i Sverige så går spelarna inte i djupet lika lätt skulle jag säga.

Menar Henke och Zlatan påminner en del om varandra i sättet och spela, Henke är också väldigt smart och spelar smart. Men dock brukar han löpa mera vilket jag iaf saknade mycket i VM.

O självklart är jag expert, jag borde t.om vara förbundskapten! :)

formula4shape
2006-06-24, 20:13
Självklart blir inte en forward bättre än vad resten av laget är, eftersom en forward inte gärna kan slå passningar till sig själv :D

Men nu slutar vi diskutera fotbollen så Snake blir lugn *kissass*

Ja vi var ju sämst och har åkt ur så vi tar upp det igen om 4 år när vi ska till Sydafrika! (Snaken kanske har lugnat sig då ;) )

High1ander
2006-06-24, 21:12
Stör mig bara på en sak i svenska spelet, inte så mycket på att Zlatan verka lite divig idag, verka som hela laget la av efter Lucics utvisning, så kan knappast skylla på honom. Men som sagt, det jag störde mig mest på är/var antalet skott, svenskar testar aldrig skott...

Lizard
2006-06-24, 21:12
Zlatan har gått upp 13 kilo sedan han flyttade till Juventus:

"Jag är mycket starkare nu. Jag vägde 82 kilo, nu är det 95"

Italiensk fotboll har nog fått lite av den italienska cykel-smittan...
Bra jobbat på ett år. Dessutom kan den uppmärksamme konstatera att Zlatan alltså inte gått ned i vikt utan upp. Teorin faller därmed.
Den motsatta; de muskelökningar och de åtgärder man får anta att han, och klubben, vidtagit till att en vältränad idrottsman får nästan femton kilo mer muskler under ett enda år, kan ha menligt inverkat på Zlatans tillkortakommanden vore kanske på sin plats att diskutera?

Lizard

Trance
2006-06-24, 21:17
Det är väl ett hyfsat gammalt citat?

bear.flowertwig
2006-06-24, 22:38
Såg honom på krogen strax före vm. På nära håll. Inga 95 kg där inte.

Synd att Sverige är så svajjiga. Inte mycket att diskutera att Tyskland är det bättre laget, värda att gå vidare.

Kwon
2006-06-24, 22:44

NÄRA håll? Care to elaborate? :D

hammer95
2006-06-24, 22:44
Zlatan 95*flex* Stämmer nog dock ej...
Och ja de får i sig kolydrater direkt efter matcherna i froma av Vitargo-kolhydraten ... Men det ser man inte i flaskorna...

bear.flowertwig
2006-06-24, 22:46
NÄRA håll? Care to elaborate? :D

Det var min kvinnliga vän han var fysisk med, inte mig ;)

hammer95
2006-06-24, 22:47

Synd att Sverige är så svajjiga. Inte mycket att diskutera att Tyskland är det bättre laget, värda att gå vidare.
Jag skulle tippa 83kg...

Kwon
2006-06-24, 22:48
Det var min kvinnliga vän han var fysisk med, inte mig ;)

Ah, got worried there bro! :D :thumbup:

shadowfire
2006-06-25, 00:30
Jag älskar alla självutnämda fotbollsexperter.

STFUUUUUUUUUUUUUU
+1
iofs sög zlatan även detta uppträdande offentligt.

Spritza
2006-06-25, 01:06
Ni kan ju inte förlita er på Zlatan helt och hållet, vad hände med de andra spelarna? Var är deras pass och skott? Defensiven var riktigt dålig idag då tyskland tog hem segern.