Visa fullständig version : Grönsaker innan läggdags
Skrollovicz
2006-06-24, 19:04
Man hör ju att för mkt kolhydrater innan läggdags sänker hormonnivåerna i kroppen.
Hur är det med grönsaker?
Det mättar ju bra, men vad händer om man äter väldigt mycket grönsaker innan sängen? Sänks testosteronet då?
King Grub
2006-06-24, 19:08
Vilka frågor. Ät och sov.
Skrollovicz
2006-06-24, 19:20
Vilka frågor. Ät och sov.
Är det ett ja eller nej?
King Grub
2006-06-24, 19:25
Ja, det är ett ja eller nej.
Bekymra dig inte om hur många gram grönsaker du "kan" äta vid tillfälle X. Det är så man blir mållös. Jag vet inte vad som händer om du äter 600 gram broccoli i stället för 450 gram. Det kommer inte att spela någon roll.
Att någon äter för mycket grönsaker lär vara sällsynt. Lägg energin det tar att grubbla på hormonnivåer av grönsaksintag på något mer givande.
Ja, det är ett ja eller nej.
Bekymra dig inte om hur många gram grönsaker du "kan" äta vid tillfälle X. Det är så man blir mållös. Jag vet inte vad som händer om du äter 600 gram broccoli i stället för 450 gram. Det kommer inte att spela någon roll.
Att någon äter för mycket grönsaker lär vara sällsynt. Lägg energin det tar att grubbla på hormonnivåer av grönsaksintag på något mer givande.
tat lite lungt grub,grabben undra ju bara.
King Grub
2006-06-24, 19:48
Det är det som är oroande och lite sorgligt. :(
Det gäller många - om energin som läggs på pysslande med oändliga smådetaljer som inte har någon som helst praktisk effekt på resultaten i stället skulle läggas på "keep it simple" - träna hårt, ät tillräckligt och någorlunda blandat och regelbundet, och vila tillräckligt - skulle antagligen träningsresultaten bli bättre och personen må bättre.
Detaljer i alla ära; att diskutera saker av akademiskt intresse är roligt, men när man skall applicera teorin i praktiken, gör man sig en tjänst, både psykiskt och fysiskt, om man sållar bort dom mest triviala detaljerna.
Det är verkligen i all välmening jag ifrågasätter sådana här grubblerier, inte för att jävlas.
BigForre
2006-06-24, 19:57
Det gäller många - om energin som läggs på pysslande med oändliga smådetaljer som inte har någon som helst praktisk effekt på resultaten i stället skulle läggas på "keep it simple" - träna hårt, ät tillräckligt och någorlunda blandat och regelbundet, och vila tillräckligt - skulle antagligen träningsresultaten bli bättre och personen må bättre.
Detaljer i alla ära; att diskutera saker av akademiskt intresse är roligt, men när man skall applicera teorin i praktiken, gör man sig en tjänst, både psykiskt och fysiskt, om man sållar bort dom mest triviala detaljerna.
Det är verkligen i all välmening jag ifrågasätter sådana här grubblerier, inte för att jävlas.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: ...det bästa jag hört dig säga tror jag...(inte att du brukar säger dåliga saker, du säger mycket bra saker, men det här ville jag krama dig för)
Scratch89
2006-06-24, 22:37
Håller med, även fast jag vet att det brukar vara jag som ställer dumma detaljfrågor.
Att tro att alla muskler ryker bara för att man är ute och går morgonpromenader på över två timmar eller att man måste näringstima varenda gram protein för att kunna växa är inte bra för psyket efter ett tag. Det är väl därför jag lugnat ner mig... :)
Stämmer, men jag tycker personligen ändå inte att det är för mycket begärt att du (som är något av en expert på ämnet :D ) svarar på frågan om det enligt dig är pos/neg att slänga i sig massa grönsaker sent på kvällen istället för tex en proteinshake.
Även om keep it simple är ett bra koncept är det ju trotsallt dom små sakerna som gör skillnad i det långa loppet :thumbup:
Även om keep it simple är ett bra koncept är det ju trotsallt dom små sakerna som gör skillnad i det långa loppet :thumbup:
De små sakerna gör skillnad när man har gjort allt annat rätt i ett antal år, något man inte kan säga att majoriteten som tränar har gjort.
Om någon lägger upp kostregistrering och en träningsdagbok för det senaste året så finns det en möjlighet att svara på om det är något som har en betydelse, iofs kräver det att någon har tillräckligt med tid/ork för att läsa igenom det hela vilket i alla fall inte jag gör utan att få betalt.
Tack! Det inlägget behövdes verkligen. Bra att just du skriver det också, eftersom folk lyssnar mer på dig än på andra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.