handdator

Visa fullständig version : Stora ben?

Tomten
2002-12-19, 08:59
Är lite fundersam, försöker fundera ut vilka av mina muskler som växer mest :P

Har tränat i 15 månader nu, och mina ben är 66cm, anses det som en bra för den korta tid jag tränat? är 179cm lång. Har ingen aning hur grova ben jag hade när jag började, gissar på under 60cm(??)

Är inte direkt fet, även om jag har lite "extra" på magen, tror inte mkt har satt sig på benen eller på övriga delar av kroppen.

Väger 92kilo, kring 74 när jag började träna.

Får nästan känslan att mina ben är den enda muskelgrupp som verkligen växer :blah:

Gurra_1982
2002-12-19, 11:39
De e klart en hel del fett om du gått upp från 74 till 92 på 15 månader. Såvida du inte tar några steroider. Jag skulle tippa på att det till mestadels är fett.

Tomten
2002-12-19, 11:43
Skulle kanske gissa på tolv kilo.

Har svårt att tro att jag inte skulle vara hyffsat deffad om jag gick ner tolv kilo.

Det jag försökte poängtera är väl att mkt av fettet sitter på magen, eller ser då ut att göra det. :D

6 kilo muskler på 15 månader, första träningsåret, tror jag inte är en omöjlighet. Speciellt då jag hade så väldigt lite när jag började träna ;)

Gurra_1982
2002-12-19, 12:00
nej det är absolut int en omöjlighet. men däremot 18 kg du gått upp blir nog svårt utan steroider. Jag har själv en stor utveckling av benen då jag tränar så det är nog inte heller så dumt tänkt.

spinkoo
2002-12-19, 15:44
Originally posted by Gurra_1982
De e klart en hel del fett om du gått upp från 74 till 92 på 15 månader. Såvida du inte tar några steroider. Jag skulle tippa på att det till mestadels är fett.

Du har fel...:blah:

~60------> 77?

Inga steriodier...började på gym i februari, innan dess en månads hemma träning och två månaders inkörning på ett annat gym. 55 innan all träning alls. Jag har en teori om att jag åt för lite när jag var "ung" och att kroppen återhämtar sig nu. Tror de händer de flesta....:)

Givetvis en del fett men inte nämnvärt:eek:

Gurra_1982
2002-12-19, 16:54
~60------> 77?

nu får du nog förklara dig vad står de siffrorna för?

Jag har då en annan teori för dig det är att ditt förbränningssystem inte fungerar lika bra som när du var ung. Äter du mer än för vad du gör av med går du upp i vikt!Givetvis har du oxå gått upp en del muskler men om du nu väger 77 eller vad det ovan står för har du nog säkerligen gått upp massvis i fett. Från 55 till 77 sedan februari. Om det vore muskler skulle det ioförsig kunna vara ett världsrekord! Kontakta Guiness boken vet ja.:thumbup:

spinkoo
2002-12-19, 17:11
Jag sa inte att jag vägde 55 i februari för det första. ~60 betyder att jag vägde kring 60 kilo, 59-61 kilo nånstans. NEJ jag har samma form (defintion) som när jag började för jag var rackans slät!! Alltså inte MASSA fett som du säger...

60--->77? betyder att från februari så gick jag från ungefär 60 och nu väger jag ungefär 77 (tror jag) ska väga mig idag..;D

Jag äter mycket och det är därför jag lyckast gå upp. Jag e fortfarande ung ska du veta, även om man börjar bli småsenil såhär på sena 17år s kanten:thumbup:

*ringde guiness...dem skrattade åt mig tyvärr:em:

Tomten
2002-12-19, 17:22
O jag har fortfarande inte ens varit nära att få svar på min fråga :D

Gurra_1982
2002-12-19, 17:26
KUl för dig kan du inte skicka en före och en efter bild då?

Om det du säger stämmer kan du kanske ställa upp i Mr Olympia om ca 2-3 år. Fantastiskt!

spinkoo
2002-12-19, 17:28
Originally posted by Tomten

Har tränat i 15 månader nu, och mina ben är 66cm, anses det som en bra för den korta tid jag tränat? är 179cm lång. Har ingen aning hur grova ben jag hade när jag började, gissar på under 60cm(??)

Det är riktigt bra:hbang: ~60cm------>66cm är grymma grejer!!!

spinkoo
2002-12-19, 17:29
KUl för dig kan du inte skicka en före och en efter bild då?

Om det du säger stämmer kan du kanske ställa upp i Mr Olympia om ca 2-3 år. Fantastiskt!

Till mig???

Jag tror knappast att jag kommer gå upp i samma takt i framtiden, men det känns kul att du stöttar mig:loveyou:

matrix
2002-12-19, 17:46
E väl inte så konstigt att man ökar mycket de första åren man tränar. Själv har jag ökat från ca 58 kg till 73 kg på drygt ett år. Och då har jag knappt tränat under sommaren och stora delar av hösten.

Gurra_1982
2002-12-19, 17:47
Här på forumet kanske?

Det jag försöker få fram till dig är att det är ganska omöjligt att öka 17 kg muskler på så kort tid! Ja det går mycket fortare i början men så fort kan jag tala om för dig det går de inte! Arnold lade på sig ca 35 kg muskler under sina 12-13 år som BB han hade ju ett och annat otilåtet i kylskåpet. Om du nu gått upp ca 17 på ca 10 månader. Klarar du av honom med god marginal utan de förbjudna godsakerna på 12-13 år. Även om det inte går lika fort senare så kommer du iallafall klara det lätt! Du måste vara ett genetiskt under!

:bpump:

Niclaaas
2002-12-19, 17:54
ni kanske har lust att veta att allt man går upp inte är fett eller muskler. det mesta är vätska

spinkoo
2002-12-19, 18:03
Gurra vill du bli min coach till mr olympia. Aldrig har någon trott så höga tankar om mig, jag är rörd och vill gjärna ta del av mer expertis:loveyou: :loveyou: :loveyou:

MIGGE
2002-12-19, 18:14
Jag okade 13 kg ca o jag har vart slimmad hela tiden, inget fett alls. kankse ett halvt kilo som utgors av underhuds fett eller natt, men det syns iallfall inte. tar man i magen far man bara skinn!

sa det sa!:booty:

MIGGE
2002-12-19, 18:15
ajuste glomde saga hur lang tid det tog..

7 manader

spinkoo
2002-12-19, 18:16
Det blir hårt på olympia om några år:) Vi är ju ett helt gäng genetiska freaks som kommer ställas mot varran:cheers: :cheers:

Gurra_1982
2002-12-19, 23:12
Ser fram emot det ska sitta på första parkett

Niclaaas
2002-12-19, 23:14
Originally posted by Niclaaas
ni kanske har lust att veta att allt man går upp inte är fett eller muskler. det mesta är vätska

:blah:

spinkoo
2002-12-19, 23:17
Men gurra då, jag driver ju bara med dig...det var ju du som sa att jag skulle till olympia, inte jag.:p

Har jag nånsin påstått att detta är en normal takt att gå upp i vikt? Jag bara sa att du hade fel, för det hade du...tyvärr:( Det går att gå upp en herrans massa kilon, vilket du påstod att det inte gjorde.

Och du ska inte sitta på parketten din latmask, du ska ju vara min coath kompis:loveyou: :cheers:

Gurra_1982
2002-12-19, 23:36
Hum

Jag har aldrig sakt att det inte går att gå upp en massa kilon. :booty:
Det vi hela tiden diskuterat är om hur mycket av din ökning som varit muskler! Jag påstod att det lär ha varit en hel del fett inblandad i ökningen. Din kommentar:
Givetvis en del fett men inte nämnvärt

Bara för att hjälpa dig med minnet:thumbup:

spinkoo
2002-12-19, 23:40
Förlåt:em:

Jag menar att du har fel när du säger att det var mycket fett jag gick upp;)

Kan inte du prova att ringa guiness?? dem bara skrattar åt mig:cryout:

Ses på olympia, ville du inte bli min coath eller??:cryout:
Din lille ordmärkare där:rolleyes:

Gurra_1982
2002-12-19, 23:44
Ok för att avsluta tror jag det var en hel del muskler, mycket vatten och en hel del fett. Nu orkar jag inte diskutera de här mer :sleep:

Ringde guiness du kom med köp boken kommer någon gång i april!;)

spinkoo
2002-12-19, 23:48
mycket vatten

Där kom de magiska orden, grattis du har vunnit en staty av mig i äkta sand. Självmontering givetvis...

Tack för rekordet;)

Gurra_1982
2002-12-20, 00:04
Ähhhh

Vart lite sugen på att byta lite ord med dig igen:rolleyes:

NEJ jag har samma form (defintion) som när jag började för jag var rackans slät!!

Hum? Enligt vad jag har förståt gör vattnet att definitionen blir sämre. Jag kanske har hör fel. Förklara hur du då lyckats behålla samma slimmade form som förut.Skulle vara guld värt:cheers:

Jag har en teori om att jag åt för lite när jag var "ung" och att kroppen återhämtar sig nu.

Skulle du kunna utveckla teorin har aldrig hört talas om den. Vem vet du e redan med i Guiness och nästa år kanske oxå på nobellfesten!:hbang:

spinkoo
2002-12-20, 00:13
Får väl förklara vad jag menar då...:)

"Jag har en teori om att jag åt för lite när jag var "ung" och att kroppen återhämtar sig nu."

När jag var liten ca 12-16 år åt jag för lite mat. Jag åt jättelite och tränade ungefär 7 ggr i veckan (hockey, bandy, fotboll, löpning) Du ser hur extremt övertränad jag måste varit eller hur?!? Övertränad liten pojke, det kan även förklara min fruktansvärda svaghet i tex ben när jag kom till gymmet! NU har jag ätit MYCKET mat, tränat hårt, VILAT MYCKET!!!! Detta har gjort att min kropp vågar lägga på sig vikt för en gångs skull, eller hur?! Inte övertränad mer, den återhämtar sig!

Kanske var jag programmerad att väga 80 kilo egentlgen, men gav inte kroppen en chans?? Kanske var det så, kanske inte. Det lär vi aldrig få veta heller...

"NEJ jag har samma form (defintion) som när jag började för jag var rackans slät!!"

Jag hade NOLL muskler. OK NOLL!!!!!!!! Jag var som en pommes, smal men ändå fet?! Förstår du, fettlagret var tunnt men det fanns så lite muskler att jag inte så deffad ut ändån! Jag var slät!! Nu ser jag mer deffad ut än då, men så klart att musklerna har växt så att dem kan synas överhuvudtaget. Jag poåstår inte att jag inte gått upp i fett, men det är knappast övervägade delen
:thumbup:

Hitta några nya meningar nu som jag måste förklara:loveyou:

Gurra_1982
2002-12-20, 00:16
Jätte bra vi syns på olympia och nobellfesten hoppas det blir nå mer rekord:bow:

spinkoo
2002-12-20, 00:19
Ska jag utgå ifrån att du tror att jag ljuger?:blah:

spinkoo
2002-12-20, 00:34
Skit i det då:booty:

gasoliner
2002-12-20, 01:05
hur skulle man bära sig åt att öka utan att öka i vatten då musklerna består till ca 70% av just VATTEN?:smash:

kan ni nobelpristagare berätta det för oss som inte vet?...

teehoon
2002-12-20, 03:49
Lägger in min egen viktökning..
Från 63kg --> 80 (nu) på hm.. 14 månader.
Men du (gurra_1982) tror väl att jag oxå ljuger? :rolleyes:
Obs.. inte nån ökning i fett rent procentuellt sett heller.:em:

Lucipha
2002-12-20, 08:41
Spinkoo: När jag gick på gymnasiet vägde jag 65-70kg på mina 190cm innan jag började träna. Jag har problem med näringsupptaget/födoämnesallergi och har försökt finta problemen med olika dieter och tillskott med ganska bra resutat och det har även påverkat styrketräningen, så när jag väl har ökat i vikt så har det blivit flera kilon (som sedan sitter kvar) på någon vecka. Min senaste viktökning fick jag i sommras efter tre veckor i stockholm med mycket jobb och kungfu, men nästan ingen mat. När jag sedan kom hem och började äta ordentligt gick jag först tillbaka tilll min gamla vikt (85kg) och fortsatte öka till 90kg på sammanlagt en månad. Nu fem månader senare sitter kilona fortfarande kvar.

MVh Lucipha

Slartibartfast
2002-12-20, 09:22
Verlar vara lite känsligt ämne detta med ökningar. Vore ju tråkigt om vi skulle börja knäa varandra i skrevet över nåt sånt:cheers:

Gunnar dahlin på det nuförtiden fördärvade cyberpump.com hävdar ju stenhårt att man lätt kan gå upp över 10 kg på en månad och att bara en bråkdel av detta skulle vara fett. Hmm...

När jag gick i gymnasiet vägde jag ca 66 kg. När jag sen började ströträna gick jag upp till ca 70 och efter att ha börjat träna "på allvar:D " för två år sedan ligger jag nu på ca 91 kg. Jag använder inga tillskott och min kost är i princip "mycket av allt". Skulle va kul att veta vilka resultat jag skulle ha uppnått ifall jag varit strikt med kosten.

Angående benen. 66 cm är jävligt bra. Arnold hade dryga 70 cm när han var som bäst.:thumbup: http://digilander.libero.it/mrolympia/ga85.jpg

spinkoo
2002-12-20, 10:58
Ja men då så allihopa, vi är många som har ökat många kilon på kort tid utan dem proportionerna fett som gurra mumlar om.

Därför drog jag vill med skämtet "vi e många genetiska freaks..." riktat till gurra himselft eftersom han inte trodde på det...

Klart det mesta är vatten, jag har inte påstått annat...:muscle:

Örjan
2002-12-20, 14:52
Som jag postat flera gånger tidigare:

I övre tonåren, 18-19, gick jag upp runt 10kg, utan att bli direkt fet. Jag gjorde detta genom att supa och titta på Ricki Lake. Spelade mycket kort också, när energin tillät. Jag lyfte inte en hantel.

Jag tycker att tonåringar ofta glömmer att de hade vuxit även utan träning. Spinkoo tycks dock förstå att han hade ökat bara genom att vila och äta mer.

Därför är diskussionen om hur mycket man ökat som tonåring ointressant, menar jag. Hur ska man kunna vad man tränat sig till?

Allan har nämnt någon fixpunkt som man kan ta med i beräkningen som lösning på detta problem, men den använder inte en kotte. Det är dock vad jag hade läst på om, om jag var i er sits och tvunget ville veta av någon anledning. (Jag vet ingenting om det så gå på Allan eller sök, om ni undrar.)

Lord_X
2002-12-20, 15:00
Originally posted by Örjan
I övre tonåren, 18-19, gick jag upp runt 10kg, utan att bli direkt fet. Jag gjorde detta genom att supa och titta på Ricki Lake. Spelade mycket kort också, när energin tillät. Jag lyfte inte en hantel.
Jag tycker att tonåringar ofta glömmer att de hade vuxit även utan träning.
Vid 18-19 års ålder så har man ju växt färdigt. Iofs så har man ju fortfarande en hel del hormonöverskott kvar i den åldern, men det hjälper ju bara om man tränar.. väl?

Fartman
2002-12-20, 15:03
klokt talat Örjan! :thumbup:

z_bumbi
2002-12-20, 19:08
Lord_X: De flesta killar är inte färdigväxta i 18-19 års ålder som jag uppfattar det.
Många blir bredare över axlarna långt efter det t ex även utan träning.

matrix
2002-12-22, 12:03
Originally posted by Lord_X

Vid 18-19 års ålder så har man ju växt färdigt. Iofs så har man ju fortfarande en hel del hormonöverskott kvar i den åldern, men det hjälper ju bara om man tränar.. väl?
Lårbenen växer väl tills man är runt 21-22 år?