Visa fullständig version : Var ni fulla igår ?
Bronkitkorv
2006-06-24, 14:46
Nå, var ni det och isåfall varför. Det var väl inte optimalt va ?
Själv var jag spiknykter men däremot var frugan lite full och jobbig.
Så istället för att vara bakis idag så ska jag snart ut och jogga i nån timma...
Litegrann. Varför? Jag blev sugen, och det är alltid fint med några kalla när grillen är igång.
Inte det minsta full. Träffade inte på någon annan som var full heller, det var på det hela mycket trevligt.
Har redan varit ute och joggat idag. :)
Ryska_raketen
2006-06-24, 14:48
Som ett ägg.
Full? Nej. Salongsberusad? Ja.
Varför? Nubbe och snapsvisor är en del av midsommar. Att nubbeglaset däremot blev påfyllt hela tiden är inte mitt fel :Virro
tossefar
2006-06-24, 14:49
Nepp, jag får inte dricka!
Bronkitkorv
Vad snabbt ni svarade :)
Glöm inte att rösta nu...
King Grub
Nej för bövelen. Och hör sedan.
Nej jag har inte druckit någon alkohol på 2 år, skönt nu fick jag skryta lite:)
Fatalist
2006-06-24, 14:50
Ja, men det innebär inte att jag misskötte mig. Inte bakis, jag äter optimalt.
Lasse Kongo
2006-06-24, 14:52
Tyvärr inte, men det ska jag ta igen med råge!
Jag var full i morse med. Jävligt trevlig kväll/natt på öland faktiskt!
Jo lite full blev man nog
Syrran fyllde 40år och det börjades hinkas öl vid 15:00
brottningsturnering bland männen på gräsmattan i bar överkropp
och blåställ
Jag skulle tyvärr jobba idag så jag fick ge mig vid 00:00 och dom andra
fick fortsätta utan Garnax
Nej var så nykter man kan bli
internethjälten
2006-06-24, 15:01
Klart man var full, var ju midsommarafton och
då ska man grilla och supa -svensk tradition ;)
Tricklev
2006-06-24, 15:03
Nej, men alla andra i omgivningen va.
Ne, men hade fett kul ändå och kalas bra träningspass idag :)
Som ett ägg.+1
Dessutom rökte jag tre cigaretter. :smokin:
+1
Dessutom rökte jag tre cigaretter. :smokin:
Halsbloss eller bara "smaka" ?
Det blev ett par Pepsi MAX på krogen...
Halsbloss eller bara "smaka" ?Riktiga halsbloss så klart. Man blir väldigt cool av snaps, noterade jag.
hahavaffan
2006-06-24, 15:10
Som en alika.
Dissector
2006-06-24, 15:11
Nopes. Satt hemma hela kvällen och tittade på TV och spelade Battlefield: Desert Combat!
Riktiga halsbloss så klart. Man blir väldigt cool av snaps, noterade jag.
Ah. Sluta med det, omedelbums :D
Vadå? Man blir väl cool av all alkohol? :MrT:
Kaboffastar
2006-06-24, 15:31
Lite.
jag höll mig i skinnet tills jag kom hem, då tog jag fram en wirre i min ensamhet och jammade loss
grisbil3n
2006-06-24, 15:43
Nej, men lite alkohol slank ner.
Blev full som fan, var full imorse oxå. Kommer inte ihåg hur kvällen avslutades, hur jag kom hem, om jag försökte cykla (vilket kan förklara en ömmande armbåge) eller om jag ledde den hem. Det var en kul fest men inte coolt att jag blev så full. *slap* på mig.
Vesseldahl
2006-06-24, 16:39
Helnykter
Nyktrare har jag inte varit på länge. Satt på mitt jävla sommarställe femton mil ut i skogen och hade tråkigt. Jävla fan.
(ursäkta språket men är förbannad för fotbollsfanskapet)
wintersnowdrift
2006-06-24, 17:51
Nä, det var jag inte. Hade kanske kunnat bli dock om jag inte hejdat mig avsiktligt. Skulle kunna tänka mig att shotta snaps oftare än jul och midsommar - Kravmärkt "Tällbergs Festbrännvin" med smak av nypon, pomerans och ingefära var riktigt gott.
//Kristin
Full igår vid middag till i morse nån gång.
Riktigt lyckad och skön kväll vid falkenbergs kust.
God mat, fint väder, goda vänner och vackra töser :)
Bronkitkorv
2006-06-24, 18:15
Jag önskar att jag hade vart full igår men det är bara för mej att inse att mina fylledagar är över... kanske för alltid.. Men jag är ingen jävla nykterist för det, vill jag så kan jag bli full när som helst ta mej fan.
I år har jag varit redigt full ...hm... EN gång. Åh andra sidan så var jag mer eller mindre full 3-4dagar i veckan för 6år sen.
Me_Myself
2006-06-24, 18:16
Det blev bara en cider och det var ett halvår sen jag fick i mig alkohol senast. Skönt att må bra dagen efter tycker jag :)
Jag bongade 4 halvliters gravendal päroncider och drack 1 därtill.
Smått berusad alltså.
Ottenbaum
2006-06-24, 18:22
Nåt så otäckt full, ramlade och svinade mig :( Men så var det en korvfest jag var på så då kan man bära sig illa åt. Värsta bakfyllan på länge idag dock.
nordland
2006-06-24, 18:29
japps... Full som fan. Dagen börjades med en öl klockan 10:00, sedan rullade det på. Grilla, öla, spela kubb, bada och gå ut...
Longshot
2006-06-24, 18:31
Nope. Drack väldigt lite
Självklart, vad ska man annars göra på midsommarafton?
Självklart, vad ska man annars göra på midsommarafton?
Sätta en blomsterkrans på skallen och ranta runt en stor fallossymbol och låtsas att man är en groda (utan öron och svans)?
Sätta en blomsterkrans på skallen och ranta runt en stor fallossymbol och låtsas att man är en groda (utan öron och svans)?
Fast man måste supa sig redlös ändå.
så full man kan bli på en 1/2 lapin..:D
Inte ett dugg onykter. Körde polarna hem på kvällen efter en ganska misslyckad midsommar får jag säga.
Däremot så är jag inte ett dugg nykter just nu eftyer att polarna lurat ut mig o se på fotbollen på puben.
Är hemma och mellanlandar och skall steka mig lite kött nu och sen skall man ut igen...
Arnesson
2006-06-24, 19:09
Japp, o idag har jag ätit korv med bröd, hamburgare med bröd, pizza och godis.
Men inte grinar jag, för trevligt och gott var det :)
Sheogorath
2006-06-24, 19:13
Jag var rätt bra dragen igår men jag har tagit det lugnt idag, ätit, druckit och vilat bra, så träningen på måndag kommer gå finemang.
Sheogorath
2006-06-24, 19:14
Japp, o idag har jag ätit korv med bröd, hamburgare med bröd, pizza och godis.
Men inte grinar jag, för trevligt och gott var det :)
Kompensation och uppladdning :thumbup:.
Nee blev faktiskt tidig sänggång och tidig tennis imorse!
Nä det blev två öl vid fyra tiden.
Var rätt så tankad och upplevde den mest absurda midsommarafton jag någonsin vart med om. Början på kvällen såg ut såhär:
Vi drar till en snubbe och där finns den konstigaste blandningen av människor jag sett; 2 st extrempunkare, 1 riktigt fet nörd, en kille som maniskt glor på sin köttbit och äter den halvrå med händerna, en kille som har någon sjukdom så han ser konstig ut. Han heter Johan men vill helst bli kallad för virus. Sen så är en kille naken i vardagsrummet och kastar sig på alla och dansar hej vilt.
Allt detta sker till en evig repeat av den här låten:
http://dojo.fi/~rancid/loituma__.swf
Detta är bara början :S
Var rätt så tankad och upplevde den mest absurda midsommarafton jag någonsin vart med om. Början på kvällen såg ut såhär:
Vi drar till en snubbe och där finns den konstigaste blandningen av människor jag sett; 2 st extrempunkare, 1 riktigt fet nörd, en kille som maniskt glor på sin köttbit och äter den halvrå med händerna, en kille som har någon sjukdom så han ser konstig ut. Han heter Johan men vill helst bli kallad för virus. Sen så är en kille naken i vardagsrummet och kastar sig på alla och dansar hej vilt.
Allt detta sker till en evig repeat av den här låten:
http://dojo.fi/~rancid/loituma__.swf
Detta är bara början :S
Vars e brudarna? :D
Vars e brudarna? :D
:) Dem var det dåligt med på förfesten. Desto fler på smögenbryggan.
bluelight
2006-06-24, 20:22
Självfallet, badade i en park med!
Blev en sjuttis på förfesten så var i rätt bra form, lite för bra kanske med tanke på att jag hoppat på kryckor hela dagen idag :(
Nej, jag drack en proteindrink. Det var optimalt. :thumbup:
hobbitar
2006-06-24, 20:38
Inte full igår men just nu är jag full!!
Styrkebyggare
2006-06-24, 21:09
Blev en hel del faktiskt - 4-5 groggar, en flaska rosé och några öl. Trevlig fest och trevliga människor.
Lyckligtvis var jag skärpt nog att dra i mig en liter vatten och två teskedar salt innan sängåendet, varför jag i stort sett knappt varit bakis alls idag...
Bara salongsberusad.
Några kalla till när man står vid grillen aldrig fel, eller nubbe till sillen.
Apfull på ölandscampingen.. Helt underbart !
Drack ett par folköl till maten, jag körde.
shadowfire
2006-06-25, 00:43
hade ingen o fira midsommar med i år heller.. spiknykter även denna helg.
Ah. Sluta med det, omedelbums :D
Vadå? Man blir väl cool av all alkohol? :MrT:Jag har slutat nu, lovar. *innocent*
Man blir coolare av snaps än av cider, som annars är mitt förstahandsval. Efter några snapsar kände jag genast ett behov av halsbloss, skinnjacka och moppe.
Självklart var jag full igår. Kul annars liksom.
perkele..
är fortfarande full när jag går upp idag.
Tylösand var helt grymt kul :)
mangemani
2006-06-25, 09:31
nah,kul utan sprit,billigt,hälsosamt och bra:thumbup:
Blir aldrig full... bara "överförfriskad" :) ;)
...och vad är det för alternativ. Inget som säger "Ja, jag var as kalas nitad och njöt av varje sekund"? :)
Full var jag hur som helst... och strul blev det i vanlig ordning också. Allt som det ska va alltså
Tänkte börja dricka nu, om det är ok för herrskapet?
Var nykter i går och i förrgår och dagen innan och dagen innan det och dagen innan den också...
Har inte varit full på 2 år och har knappt druckit nån alkohol på ett halv år, orkar inte vara bakfull.
Tänkte börja dricka nu, om det är ok för herrskapet?
Ja det är söndag så det är bara att börja dricka, man är ingen riktig man om man inte är bakis på måndagen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.