handdator

Visa fullständig version : Vad är det mest romantiska ni gjort för någon ni håller kärt?

Fatalist
2006-06-24, 13:05
Eftersom jag inte är en stor romantiker är det min nyss skrivna lilla dikt som svar på ett långt mail från min tjej som är på en språkresa. Inte för cheesy, men samtidigt omtänksam. Tårarna där borta är garanterade :)

Jag är ju även en liten palt, så jag har hela livet framför mig etc etc osv

Så vad är det mest romantiska du gjort?

AlexGBG
2006-06-24, 13:15
skrivit en dikt åt en flicka för 5 år sen

samma flicka hade jag lovat att fixa käk åt när hon jobbade, så vi kunde äta nått gott när hon kom hem, hon slutade vid 22.. när hon kom hem så fanns det ingen mat, däremot en sovande pojkvän i soffan och 12 uppdruckna öl.

detta styrdes dock upp dagen efter.

när hon kom hem från jobbet så var ett varmt bad upptappat, massa levande ljus i badrummet, maten på g, massage fick hon i badet, sen skitgod mat, vin och så..

sen är jag väl inte vidare romantisk i övrigt.. min nuvarande tjej är nog inte lika noga med det känns det som...

High1ander
2006-06-24, 14:39
Det är inte jag som avgör om det jag gör är romantiskt, det är personen jag försöker vara romantisk mot.

Men har väl hänt att någon slemmig pretto-dikt har lämnat ens huvud...

Tricklev
2006-06-24, 15:04
Inte en arning faktiskt..:MrT:

Pingu
2006-06-24, 15:08
Ingen aning

mela
2006-06-24, 15:10
Höll mig vaken en gång? *rolleyes*

Nej men jag tycker att småsaker i vardagen är mer romantiskt än allt tillgjort. Typ ett sms "jag saknar dig" när man minst anar det.

hahavaffan
2006-06-24, 15:12
Höll mig vaken en gång? *rolleyes*Haha :D

Pellefant
2006-06-24, 15:12
Bakat bröd till frukosten när hon sov, det var inte menat som romantiskt, men hon sade flera gånger att hon tyckte det var väldigt romantiskt. :)

High1ander
2006-06-24, 15:30
Höll mig vaken en gång? *rolleyes*

Nej men jag tycker att småsaker i vardagen är mer romantiskt än allt tillgjort. Typ ett sms "jag saknar dig" när man minst anar det.
Sant. Gillar inte "räcker med att göra något på alla hjärtansdag"-mentaliteten...

aliquis
2006-06-24, 16:47
Googlade upp en ängel som råkade gå i blått/ljuslila, googlade upp texten till Björn Afzelius - Ikarus, slängde ihop båda sakerna i word/openoffice/vad det nu var, ändrade textfärgen till en blå nyans, skrev ut det på en färglaser, gick till Clas Ohlson och köpte en ljusblå ram, satte i texten och gav det till mamma.

Ah, jag städade hela lägenheten tills katten skulle få flytta in också.

hum
2006-06-24, 16:55
Jag är dålig på romantik. Eller jag tycker all jävla klyschig "måste"-romantik är så jävla löjlig.

Liksom nu är det alla hjärtans dag och då måste vi köpa gelehjärtan och rosor och vara låtsasromantiska jahaaaa..

aliquis
2006-06-24, 16:57
Googlade upp en ängel som råkade gå i blått/ljuslila, googlade upp texten till Björn Afzelius - Ikarus, slängde ihop båda sakerna i word/openoffice/vad det nu var, ändrade textfärgen till en blå nyans, skrev ut det på en färglaser, gick till Clas Ohlson och köpte en ljusblå ram, satte i texten och gav det till mamma.

Ah, jag städade hela lägenheten tills katten skulle få flytta in också.Ikaros stavades det visst, skitsamma vilket ;/

Fatalist
2006-06-24, 17:14
Känner mig nästan träffad av eran "måste-romantik". Jag har aldrig köpt något. Skulle aldrig göra det heller, känner inte att jag behöver köpa någons uppskattning.

n1tro
2006-06-24, 17:15
Känner mig nästan träffad av eran "måste-romantik". Jag har aldrig köpt något. Skulle aldrig göra det heller, känner inte att jag behöver köpa någons uppskattning.

kul att du känner så

keffat_liv
2006-06-24, 17:19
tagit henne i 2an

blasr
2006-06-24, 17:20

Så man kan inte köpa något för att vara snäll då? Eller existerar det inte för dig?

aliquis
2006-06-24, 17:26
Känner mig nästan träffad av eran "måste-romantik". Jag har aldrig köpt något. Skulle aldrig göra det heller, känner inte att jag behöver köpa någons uppskattning.Inte jag heller, tror jag sade det i någon annan tråd, fick en pik om att det nog var därför det aldrig blev något ;D

En kompis köpte en xbox till sin flickvän på födelsedagen, hon dumpade honom ändå, totalt onödigt ;D

Pez
2006-06-24, 17:26
tagit henne i 2an
Nu var det "mest romantiska ni gjort" det handlade om, inte "skriv det tråkigaste skämtet ni kan komma på"-tråd.

Mer sånt och jag kommer koncentrera mig på dig. Ok? :)

mini
2006-06-24, 17:30
Det mest romantiska är förmodligen att våga satsa. Har rest långt för någon jag tyckt om också.
Romantik handlar sällan om saker.

Fidde_Mannen
2006-06-24, 17:33
Som jag kommer på nu är skickat blommor till jobbet

Fatalist
2006-06-24, 17:50
Så man kan inte köpa något för att vara snäll då? Eller existerar det inte för dig?

Varför ska jag köpa något "för att vara snäll"?

Menar du att jag inte är snäll, om jag inte köper något?

Menar du att det är viktigare med materiella ting i en vänskap/ett förhållande än riktiga känslor?

Eller vad försöker du säga?

Jag har många vänner, av båda könen, och jag har ingen vana att köpa saker till dem för "att vara snäll". De tycker om mig för den jag är, och inte för det jag köper till dem. Tänk över det.

High1ander
2006-06-24, 17:58
Har rest långt för någon jag tyckt om också.
Är man kille brukar det mer gå under kategorin kåthet än romantik.

Trance
2006-06-24, 18:05
tagit henne i 2an

Dra upp byxorna ur dina fula Stadiumsockar, sedan kammar du dig och försöker vara rolig på ett annat sätt.

Trance
2006-06-24, 18:08

Menar du att det är viktigare med materiella ting i en vänskap/ett förhållande än riktiga känslor?

Jag har många vänner, av båda könen, och jag har ingen vana att köpa saker till dem för "att vara snäll". De tycker om mig för den jag är, och inte för det jag köper till dem. Tänk över det.

Vad är "riktiga känslor". Man behöver väl inte köpa saker för att köpa deras känslor man kan köpa saker för att visa att man tänker på personen. Typ "jag såg denna i affären och tyckte du skulle passa jättebra i den" lite spontant sådär. Det är inte måste. Låser du in dig på toa skrikandes "du vill bara ha mig för min kropp" om någon vill ha sex med dig eller?

Eller förmodligen inte, du vill nog bara vara tuff och annorlunda. Bra jobbat.

Pez
2006-06-24, 18:12
Eller förmodligen inte, du vill nog bara vara tuff och annorlunda. Bra jobbat.
Ta det lugnt.. han är i den åldern.

Dom växer upp så fort.. *sigh* :D

bear.flowertwig
2006-06-24, 18:16
Välplanerad/komponerad matlagning har varit överraskande uppskattat.

bear.flowertwig
2006-06-24, 18:17
Ta det lugnt.. han är i den åldern.

:D

myggan
2006-06-24, 18:18

Han menar förmodligen precis det han skriver ? Förstår inte din attackerande ton.

Nu handlade det ju om att du kritiserade folk som kan visa uppskattning genom materiella ting, och inte att någon hoppade på dig för att inte göra det som du söker efter.

Precis som Trance är inne på kan man ju göra det till något väldigt fint och personligt trots att det är en sak man köper.

Ironbabe
2006-06-24, 18:18
Iiiiihhhh, män med makt är romantiska..:em:

Bronkitkorv
2006-06-24, 18:19
En gång skrev jag ett kärleksbrev för att jag kände mej tvungen, men det var uppskattat och det kändes ju trevligt efteråt.

rolf
2006-06-24, 18:28
Cyklat närmare 60km för att träffa henne - utan kalsonger.

Don't ask. :D

keffat_liv
2006-06-24, 18:33
Nu var det "mest romantiska ni gjort" det handlade om, inte "skriv det tråkigaste skämtet ni kan komma på"-tråd.

är det positivt eller negativt att ha dig koncentrerad på mig? :naughty:

Pez
2006-06-24, 18:35
är det positivt eller negativt att ha dig koncentrerad på mig? :naughty:
Testa.

Eller förresten.. du lär märka det nu.

Solros
2006-06-24, 18:46
Gick upp vid fyratiden på morgonen, åkte 12 mil i snöstorm och överraskade henne med en frukost när hon vaknade och skjutsade henne sedan till jobbet.

userfriendly
2006-06-24, 19:56
Jag tror att jag suger på romantik.... skämms när jag tänker på det

Yankeee
2006-06-24, 19:58
Jag tror att jag suger på romantik.... skämms när jag tänker på det

Det är inget att skämmas för, oralsex är hyfsat vanligt.

Pez
2006-06-24, 20:12
Det är inget att skämmas för, oralsex är hyfsat vanligt.
Vilken lowpoint. :)

Får jag fortsätta?

"Du är bara bitter över Charlene..." :D

Yankeee
2006-06-24, 20:16
Vilken lowpoint. :)

Får jag fortsätta?

"Du är bara bitter över Charlene..." :D

Den var rolig typ en gång, för ett år sedan :D

Pez
2006-06-24, 20:44
Ja, jag menar det.
Du började ju! :D

Torra skämt och låg humor är som flugpapper för mig vet du väl.. :)

JustinCredible
2006-06-24, 20:47
Handskrivna brev.

Cerberus
2006-06-24, 20:51
Varit en mes? Sen blir man dumpad :P

Yankeee
2006-06-24, 20:55
Ja, jag menar det.
Du började ju! :D

Torra skämt och låg humor är som flugpapper för mig vet du väl.. :)

Du får inte ha så höga förväntningar :|

I know, men det behöver ju inte drabba mig *cry*

petersson
2006-06-24, 21:09
en gång borstade jag tänderna före min flickvän, innan jag gick ut ur badrummet hade jag på tandkräm på hennes tandborste, hon blev glad :)

Pez
2006-06-24, 21:23
Du får inte ha så höga förväntningar :|

I know, men det behöver ju inte drabba mig *cry*
Jag försöker sprida min skit så jämnt som möjligt.. ibland slår det fel. :/

elan
2006-06-24, 21:25

Den är faktiskt fortfarande rolig. Jag ler varje gång jag tänker på dammsugare. :thumbup:

Lilly
2006-06-24, 21:36
Gick upp vid fyratiden på morgonen, åkte 12 mil i snöstorm och överraskade henne med en frukost när hon vaknade och skjutsade henne sedan till jobbet.

Åhh vad romantiskt...!

Yankeee
2006-06-24, 21:38
Den är faktiskt fortfarande rolig. Jag ler varje gång jag tänker på dammsugare. :thumbup:

Min story ja, men skämten om den är rätt :sleep:

High1ander
2006-06-24, 22:07
en gång borstade jag tänderna före min flickvän, innan jag gick ut ur badrummet hade jag på tandkräm på hennes tandborste, hon blev glad :)
Fult o luras att det var tandkräm. *innocent*

timoat
2006-06-24, 22:48
Hmm, detta ver med det fruktade exet, vi hade varit tillsammans 6 månader, och jag hade gjort slut med henne. 8 månader senare insåg jag mitt misstag och tog upp kontakten med henne, för att till slut fråga ifall hon ville försöka igen. Det ville hon som tur var,och kärleken spirade på nytt. På vår första "månads"dag, den 18, skickade jag 6 röda, 8 vita och en röd rosor till skolan, som hon fick utdelat när hon satt på lektion, föra att representera månaderna vi var tillsammans respektive ifrån varandra.

Hon fick en försenad studentpresent när vi var i Paris, Jag lyckads få tag på 2 biljetter (av 400) till en konsert med Robbie Williams, (våran låt var "Shes the one") 45 min. innan konserten började. Hon var i lägenheten men jag var vid skolan, så jag ringde henne medans jag sprang genom Paris gator och sa :

"Ta på dig nått fint, och möt mig på metron om 15 minuter, jag har en överraksning!"

shadowfire
2006-06-25, 00:28
fyllde en lägenhet med mellan 100-120 levande ljus (12 kartonger från IKEA), flyttade in bordet till vardagsrurmmet, bjöd exet på massage med oljor o grejs, gav henne rosor o kött fondue o grejs... "friade" med ett guldsmycke (hjärta)... 3v sedan bröt vi kontakten för evigt heh... tjejer är dyra :)

Pez
2006-06-25, 07:53
Den här tråden verkar bjuda många på en bitter eftersmak.. :D

elan
2006-06-25, 07:56
Den här tråden verkar bjuda många på en bitter eftersmak.. :D
Mmm, först tänkte jag att: Naaw, det kanske inte är så dumt att vara två så man har någon att vara gullig med. Men efterhand så blir det bara mer och mer tydligt att ensam är optimalt. ;)

Yankeee
2006-06-25, 07:58
ensam är optimalt. ;)

Amen :bow:

Pez
2006-06-25, 08:02
Mmm, först tänkte jag att: Naaw, det kanske inte är så dumt att vara två så man har någon att vara gullig med. Men efterhand så blir det bara mer och mer tydligt att ensam är optimalt. ;)
Äsch.. aktiv romantisk handling blir pretto. Därför blir folk besvikna i slutändan.
Att slappna av lite är mitt tips till de vilsna själarna. :D

userfriendly
2006-06-25, 08:04
Inte jag heller, tror jag sade det i någon annan tråd, fick en pik om att det nog var därför det aldrig blev något ;D

En kompis köpte en xbox till sin flickvän på födelsedagen, hon dumpade honom ändå, totalt onödigt ;D

jag skulle oxå dumpa nån om jag fick en xbox *rolleyes*

Pez
2006-06-25, 08:05
Så uptight av dig...

Ninjasmurf
2006-06-25, 08:06

men inte ett nintendo 8-bit med super mario :D

Ryska_raketen
2006-06-25, 08:08
Bäddat sängen. Mamma blev glad.

Kwon
2006-06-25, 08:08

Jag skulle iaf stanna ett tag, om jag fick en xbox alltså (360 såklart, så man kan sparka japanernas butt och annat folk i andra länder).

z_bumbi
2006-06-25, 08:31
Varit uppmärksam.

Lilly
2006-06-25, 08:43

Ojojoj om man fick en sån skulle man stanna minst ett par spel i alla fall!!! (saknar min gamla)

userfriendly
2006-06-25, 08:46

det 'är en HELT annan sak :D

Modde
2006-06-25, 10:47
Vet inte om det är det mest romantiska jag gjort men det känns som det passar in i stämningen.

Min flickvän skulle komma hem efter att hon åkt med ostindiefararen till australien. Jag hade köpt hennes favorit vin, några av de ostar hon gillade, hade köpt butterfly effect. Vi hade sett den på premieren, 27 juni 2004, min födelsedag och samma dag som vi blev tillsammans.

Jag hade städat hela veckan och både hon och jag var jätte förväntansfulla och längtade jätte mycket. Vi hade haft mailkontakt hela resan och det var bara timmar tills vi skulle träffas. Hon hade varit borta i 3 månader.

När hon klev av planet och jag skulle möta henne, var allting annorlunda. Hon pratade knappt med mig på hela vägen från flygplatsen, och jag kunde inte få fram ett ord.
En vecka senare gjorde vi slut.

Osten åt jag upp till frukost efter någon vecka.
Filmen fick hon tillsammans med sina andra saker.
Vinet ligger fortfarande kvar i kylen.

hahavaffan
2006-06-25, 11:38
När hon klev av planet och jag skulle möta henne, var allting annorlunda. Hon pratade knappt med mig på hela vägen från flygplatsen, och jag kunde inte få fram ett ord.
En vecka senare gjorde vi slut.

Osten åt jag upp till frukost efter någon vecka.
Filmen fick hon tillsammans med sina andra saker.
Vinet ligger fortfarande kvar i kylen.Sånt suger :( Hade hon träffat nån där nere eller?

MasterChief
2006-06-25, 12:55
Jag gillar att vara romantisk. Det genererar så bra avkastning.

* Gjorde en komplicerad skattjakt som ställde en del krav på tjejen och när hon efter två veckor hittade skatten var det en vecka i Italien, allt inkluderat. Det var väldigt omtyckt.

* Gjorde en helg med privatvisning på delfinariet på Kolmården samt stadshotellet i Trosa.

* Bjöd henne till Key West. Det gick också hem.

* Försöker även vara vardagsromantisk med små presenter alternativt uppvaktning när hon minst anar.

* Jag har lurat i väg henne in i djupa skogen (med en hemmagjord karta) och helt plötsligt så hörde hon sin favoritlåt (jag hade släpat ut en stereo mitt i skogen) sen såg hon mig...jag gick ner på knä och friade.

* När jag märker att hon är sliten brukar jag fixa en spadag åt henne.

High1ander
2006-06-25, 14:06
Jag gillar att vara romantisk. Det genererar så bra avkastning.

* Gjorde en komplicerad skattjakt som ställde en del krav på tjejen och när hon efter två veckor hittade skatten var det en vecka i Italien, allt inkluderat. Det var väldigt omtyckt.

* Gjorde en helg med privatvisning på delfinariet på Kolmården samt stadshotellet i Trosa.

* Bjöd henne till Key West. Det gick också hem.

* Försöker även vara vardagsromantisk med små presenter alternativt uppvaktning när hon minst anar.

* Jag har lurat i väg henne in i djupa skogen (med en hemmagjord karta) och helt plötsligt så hörde hon sin favoritlåt (jag hade släpat ut en stereo mitt i skogen) sen såg hon mig...jag gick ner på knä och friade.

* När jag märker att hon är sliten brukar jag fixa en spadag åt henne.
Fan du verkar vara en "keeper", men du är säkert en b0t!11!!!

MasterChief
2006-06-25, 14:21
Fan du verkar vara en "keeper", men du är säkert en b0t!11!!!

:D

Angel
2006-06-25, 14:26
jag skickade ett gulligt sms till en annan kolo-medlem härromdagen. Då kände ja mig romantisk som sjutton.

mela
2006-06-25, 14:27
jag skickade ett gulligt sms till en annan kolo-medlem härromdagen. Då kände ja mig romantisk som sjutton.

Jag fick inget *cry*

Beecher
2006-06-25, 14:28

*innocent*
*fnissa*

Angel
2006-06-25, 14:29
Jag fick inget *cry*

Inte du...*slap*

Dissector
2006-06-25, 14:35
Ska jag vara ärlig så är nog det mest romantiska jag gjort, att ha köpt födelsedagspresenter till en tjej när hon fyllde år.

Men så är jag ju singel nu också :D

mela
2006-06-25, 14:38
Inte du...*slap*

Metal_Boy ? :naughty:

Angel
2006-06-25, 14:40
Metal_Boy ? :naughty:

Ajjemän...:em:

mela
2006-06-25, 14:41

omg... nu vill vi veta vad som stod i smset:D

Modde
2006-06-25, 16:12
Sånt suger :( Hade hon träffat nån där nere eller?

Nej, och jag tror på vad hon säger.
Men det var det första jag trodde med. Hade varit lättare att fatta, nej hon ville helt enkelt testa hur det var att vara för sig själv, är vad hon tror ivf. Hon vet knappt själv varför vi gjorde slut. Känns så jävla onödigt flr nu är allt förstört fast att ingen av oss vill egentligen.

Angel
2006-06-25, 16:17
Nej, och jag tror på vad hon säger.
Men det var det första jag trodde med. Hade varit lättare att fatta, nej hon ville helt enkelt testa hur det var att vara för sig själv, är vad hon tror ivf. Hon vet knappt själv varför vi gjorde slut. Känns så jävla onödigt flr nu är allt förstört fast att ingen av oss vill egentligen.

Meh, de där låter som om hon bara säger så för att det skall låta bättre...

Pez
2006-06-25, 18:48
Fick han panik?

Angel
2006-06-25, 19:18
Fick han panik?

Lets hope not...

mangs
2006-06-26, 09:40
Jag är väl inte den mest romantiska av alla personer men jag har mina ljuspunkter.

* Innan vår dotter föddes gav jag min fru ett album med all den tid vi haft ihop. Det var bilder på henne/mig/oss. Dikter, citat, roliga saker vi upplevt. Tankar skrivna från mitt hjärta mm. Detta var mycket uppskattat och så många dagar jag lagt ner på den så kändes det kul.

*30 röda rosor på månadsdagen sedan vi träffades.

* Städat (ordentligt) igenom hela lägenheten när hon varit bortrest och lagat värsta lyxmåltiden med massa rätter, gott vin och allt hennes favoritgodis efteråt. När hon kom hem satt jag uppklädd i köket och väntade på henne med maten klar. Rosor på bordet och massor av levande ljus och rosblad utspridda i på strategiska ställen.

* Ringt på dörren uppklädd med blommor (trots att vi bor ihop) och bjudit ut henne på date.

*Skickar romantiska mail och sms och lägger små glada lappar här och var.

*Blommor/presenter då och då

*Överaskningar rent allmänt. Nu skall jag tex börja semestern en vecka tidigare än vad hon vet (hon är hemma mammaledig) och skal lpå den veckan fixa massa grejor åt henne.

Finns tusentals andra små saker man kan göra. Det är inte de stora dyra sakerna som är de bästa utan de som är mest finessrika och personliga som funkar bäst enligt mig. Försök ta reda på vad hon/han gillar utan att de märker det och överaska sedan.

Pellefant
2007-03-31, 00:43
Kunde inte sova, så gjorde nu en sak jag länge tänkt. Bakade detta till min flickvän, får se vad hon säger om det imorgon bitti när hon vaknar. Jag ska bara säga att jag bakat bröd till henne, så får hon själv öppna kökshandduken som jag slagit in brödet i. :)

http://i2.photobucket.com/albums/y7/user345/S3601142.jpg http://i2.photobucket.com/albums/y7/user345/S3601144.jpg

Larsen
2007-03-31, 01:43
Så jävla fin bump pelle! :) Hon blir säkert riktigt glad :)

Avesta
2007-03-31, 07:47
Pucklade på hennes ex.

Hon tyckte att det var romantisk.