Visa fullständig version : Guns N' Roses
Ja ni fattar :D
Vilka infinner sig i Globen på måndag?
Det är så här va... jag gjorde slut med tjejen för några dagar sen, och fick reda på att hon hade köpt ett par GNR-biljetter till mig till min födelsedag som sker på samma dag som konserten äger rum. Och nu vägrar hon ge mig biljetterna för jag gjorde slut.
Så håll tummarna för mig - ska försöka övertala henne ikväll, ska kanske bli tillsammans med henne igen för just ikväll och retrieve'a biljetterna.
Rock on
Herkulez
2006-06-24, 11:22
Ja ni fattar :D
Vilka infinner sig i Globen på måndag?
Det är så här va... jag gjorde slut med tjejen för några dagar sen, och fick reda på att hon hade köpt ett par GNR-biljetter till mig till min födelsedag som sker på samma dag som konserten äger rum. Och nu vägrar hon ge mig biljetterna för jag gjorde slut.
Så håll tummarna för mig - ska försöka övertala henne ikväll, ska kanske bli tillsammans med henne igen för just ikväll och retrieve'a biljetterna.
Rock onhaha thats the spirit, lycka till :laugh:
(fungerar inte det så kasta sten på henne, hon är ju trots allt en tjej)
reinholdsson
2006-06-24, 11:23
Lycka till AP :)
Har ståplats! Kommer bli hur grymt som helst.
Publicera era homevideos om hon inte ger dig biljetterna. :D
(fungerar inte det så kasta sten på henne, hon är ju trots allt en tjej):laugh: :laugh: :laugh:
http://www.youtube.com/watch?v=vGnaDOh4Vbc&search=patience%20rio
Patience från Rock in Rio för några veckor sedan.
aa jag ska dit har sittplats vill absolut inte stå på en gnr konsert, jag VILL SE konserten ffs... sitter på a21, är liten och klen
aa jag ska dit har sittplats vill absolut inte stå på en gnr konsert, jag VILL SE konserten ffs... sitter på a21, är liten och klen
Va fan fan-mate, meningen med att gå på storband är att stå längst fram och headbanga!
Va fan fan-mate, meningen med att gå på storband är att stå längst fram och headbanga!
aa men GNR är en annan sak alltså, de är så bra att jag inte kan riskera att missa något :hbang:
aa men GNR är en annan sak alltså, de är så bra att jag inte kan riskera att missa något :hbang:
Hehe, vad kommer du missa genom att stå (förutsatt att du inte står längst bak), jämfört med när du sitter?
Edit- läste nu att du var liten, då är det en annan femma
Hehe, vad kommer du missa genom att stå (förutsatt att du inte står längst bak), jämfört med när du sitter?
alltså har varit på en hel del konserter nu och där jag är, är bråk vet inte varför ;/ blir ALLTID kaos, så denna gång fick jag nog alltså :D, och ja då blir det så att liksom några Piranha's (200kgs gossar) står framför en och man måste kriga sig förbi osv, eller så...
att stå å trängas och kämpa sig framåt är väl en rolig grej med att vara på konsert? störst går först, knö sig framåt mot scenen.
grejjor det.. så länge som ingen börjar slåss då..
Guns n hoses
2006-06-24, 13:23
Ståplats xD
Tåget går från göteborg 11.34
grejjor det.. så länge som ingen börjar slåss då..
Slogs faktiskt med Sonny på Judas Priest konserten, fast vi kände inte varandra då. Jag lät honom slå mig för han var så liten
Men nu är vi vänner :)
Slogs faktiskt med Sonny på Judas Priest konserten, fast vi kände inte varandra då. Jag lät honom slå mig för han var så liten
Men nu är vi vänner :)mm, jag slog på APs enorma hängbuk :laugh: :laugh:
mm, jag slog på APs enorma hängbuk :laugh: :laugh:
Den kallas sparsäcken
Såg dom för 20dagar sen kanske, och det var BRA :) Spelade typ lite över 2h, men med typ 4-5småpauser då gitarristerna kör lite solon eller liknande, har hört att axl har problem med ryggen? Tråkigt att dom inte kör don't cry bara, annars körde dom allt man ville höra :)
High1ander
2006-06-24, 14:17
Jag ska se dom! När börjar konserten? Syrran har biljetterna typ...
Tidigast 1½h efter angiven tid. Axl Rose gör lite som han vill :D
Pudzianovski
2006-06-26, 10:04
Axl Rose kravlista
Obegränsat med Jack Daniel’s whiskey och champagne.
Blackjack-bord.
Blonda svenska fans.
Festbesökarna ska helst vara klädda i läder.
:laugh: :Virro
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,847508,00.html
Rose ska till Opera!
Jag har mer eller mindre blivit polare med JOhan Carlén (festfixarn i sthlm) (http://www.johancarlen.se/) via en kollega på jobbet, och jag har faktiskt möjlighet att gå och festa med Axl inatt, men jag måste fan avstå pga jobb imorgon! ;/ Skulle dock gått om originaluppsättningen var med.
Btw, jag fick inga biljetter från tjejen..
AngelLove
2006-06-26, 10:32
hahaha det är ju bara så bäst att han är helt fel i låten (00:50 när han börjar sjunga men övriga bandet fortsätter med intro)...
tragiskt att se och höra.. detta är så blekt jmf med the real thing
synd att frank ferrer ersätter brian mantia ;/ hans fru väntar barn. aja han lär göra ett bra jobb i alla fall.., frågan är dock, när bör man vara där tidigast om ma ninte pallar med förbanden?
... då är jag iaf inte ensam om att vissla dåligt.
Vad fan gör han 1,54 in i låten?
WheyProtein
2006-06-26, 21:35
Vad fan gör han 1,54 in i låten?
Han fick nog en fluga i halsen :P Det där lät ju inte så bra..
Är tillbaka från konserten... Axl levererar fortfarande . han var riktigt bra kan jag skriva . även gitarristerna gjorde ett fint jobb och frank på trummorna som ersatte brain begick inte ett enda misstag utan improviserade osv också. allt var bra ... han fick i gång publiken bra under knockin on heavens door också. trevligt.. och patience var sjukt bra
High1ander
2006-06-27, 02:02
Är tillbaka från konserten... Axl levererar fortfarande . han var riktigt bra kan jag skriva . även gitarristerna gjorde ett fint jobb och frank på trummorna som ersatte brain begick inte ett enda misstag utan improviserade osv också. allt var bra ... han fick i gång publiken bra under knockin on heavens door också. trevligt.. och patience var sjukt bra
Axls mage var i stor form, och hans röst var i storform.
Patience var riktigt bra, helt ren till skillnad från den som finns i den här tråden. Sen var det lite kul hur han "skämta igång låten"...
Jo, inte fan sakna man orginaluppsättningen, är ju trots allt hans röst som är svårast att efterlikna.
Seriöst, hans röst var mäkta imponerande.
Mjoo det var riktigt jävla drag i hans röst ikväll. Ingenting som skulle ändras där inte.
"Can you please take a half step back, people are getting crushed here at the front. I see people getting really fucked up"
Kanonbra framträdande av både Axl och resten av bandet. :bow:
Och soms agt så gjorde Frank på trummorna en jätteinsats "He's living a dream"
Tur att inte Buckethead är kvar bara, han såg ju ut som skit.
Guns n' fucking roses :hbang: tack för den konserten
BTW: är det nån som vet vad låten med Avenged Sevonfold heter där sångaren sjöng nåt i stil med:
"Respect, walk. What did you say?
Respect, walk. Are you talking to me?
No way punk!"
High1ander
2006-06-27, 02:51
Mjoo det var riktigt jävla drag i hans röst ikväll. Ingenting som skulle ändras där inte.
"Can you please take a half step back, people are getting crushed here at the front. I see people getting really fucked up"
Kanonbra framträdande av både Axl och resten av bandet. :bow:
Och soms agt så gjorde Frank på trummorna en jätteinsats "He's living a dream"
Tur att inte Buckethead är kvar bara, han såg ju ut som skit.
Guns n' fucking roses :hbang: tack för den konserten
BTW: är det nån som vet vad låten med Avenged Sevonfold heter där sångaren sjöng nåt i stil med:
"Respect, walk. What did you say?
Respect, walk. Are you talking to me?
No way punk!"
http://www.lyrics007.com/Pantera%20Lyrics/Respect%20Lyrics.html
Tyckte det var bra att han sa till... Var några jävlar som jag hade lust att sätta armbåge i nacken på som hoppa runt lite för jävla vilt... Hade de skadat min lillebrorsa eller min tjejkompis så hade jag blivit aptokig på dem. När de GNR först kom ut var det enormt jävla tryck... ställde mig bakom min lillebrorsa så han inte skulle ramla, och fick stå där 2 låtar innan publiken lugna ner sig, till en nivå där man inte behövde oroa sig för att bli nerknuffad... Visst, festa loss och så är helt lugnt, men att knuffas så som vissa gör är bara drygt, man kan inte riktigt knuffa tillbaka på dem heller, för då blir det kedjereaktion på andra...
Tack som fan för den. Vet du om Avenged har gjort någon egen inspelning av den låten? Skulle vilja ha båda låtarna.
När jag var på en Looptroop-konsert (ja, jag lyssnar på både hiphop och hårdrock) så blev min kompis som är några år ungre än mig nerknuffad av en i publiken. Jag såg vem det var och att han verkligen knuffade honom, inte bara tryckte så att min kompis ramlade. Så jag slet tag i killen som hade knuffat min kompis och sa till honom, när han bara snäste och svor åt mig så slog jag till honom i bröstet, då gick han därifrån. Som tur var såg jag inte den killen nå mer på hela kvällen, man vet ju aldrig om han skulle hämtat nåra polare för att spöa mig eller nåt.
Tricklev
2006-06-27, 03:37
Kul o se att Axl fortfarande kan prestera.:thumbup:
Mm, han skuttar fortfarande runt på scenen, även om det inte är lika mycket som förut så anstränger han sig verkligen för att underhålla sin publik. Mycket starkt av honom även fast han är själv kvar av "originalen".
Kul o se att Axl fortfarande kan prestera.:thumbup:
Du vet inte hur rätt du har.
http://www.svd.se/dynamiskt/noje/did_13047691.asp
Fettecke
2006-06-27, 10:46
och då ä den stora frågan om AP komm iväg ?
och då ä den stora frågan om AP komm iväg ?
Hon lurade mig ffs, hade inga biljetter.
Jag var dock och efterfestade på Opera med Axl en liten stund.
userfriendly
2006-06-27, 11:03
JAHA, igår när jag jobbade (jobbade till nio) ringer styvfarsan o ba, var är du vi ska på guns n roses?!
- jag jobbar, kan inte komma ifrån
-nehe. då får jag väl ge biljetten till nån annan då
*grr27* *cry*
JAHA, igår när jag jobbade (jobbade till nio) ringer styvfarsan o ba, var är du vi ska på guns n roses?!
- jag jobbar, kan inte komma ifrån
-nehe. då får jag väl ge biljetten till nån annan då
*grr27* *cry*
;/
Haha, det där är Axl. Expect trouble when he's in town.
Nitrometan
2006-06-27, 12:12
Precis. Han måste ju leva upp till rockmyten.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=555548&previousRenderType=3
...fyllecell, misstänkt för bland annat våld mot tjänsteman och skadegörelse...
Matte_Maiden
2006-06-27, 13:18
Fan, min syrra jobbar ju på Berns. Får fråga henne om hon träffade på Axl.
Fan, är det bara jag som drömmer om att se Izzy, Slash och grabbarna komma tillbaka för att dra igång en turné med "the real deal" (ne, inte C.C.)? =)
Matte_Maiden
2006-06-27, 13:54
Snackade med syrran nu, hon var uppe med room-service på Axl's rum eller något sa hon.:hbang:
Fan, är det bara jag som drömmer om att se Izzy, Slash och grabbarna komma tillbaka för att dra igång en turné med "the real deal" (ne, inte C.C.)? =)
Menar du komma tillbaka till GnR?
Skulle vara härligt om Axl kunde enas med sina gamla polare och spela med dom igen. Eller varför inte gå över till Velvet Revolver och låta Guns n' roses dö ut som legenderna dom var?
Snackade med syrran nu, hon var uppe med room-service på Axl's rum eller något sa hon.:hbang:
Var han på rummet? Trodde han satt häktad *screwy*
Det var väl innan han började bråka. För han började ju bråka efter att han kommit tillbaka till hotellet. För mycket Jack Daniels helt enkelt.
Matte_Maiden
2006-06-27, 18:08
Snackade kort med henne, jag ANTAR att han inte satt häktad då hon kom upp och skulle servera dem på rummet... Speciellt med tanke på att han var där då.:D
Matte_Maiden
2006-06-27, 18:11
Menar du komma tillbaka till GnR?
Skulle vara härligt om Axl kunde enas med sina gamla polare och spela med dom igen. Eller varför inte gå över till Velvet Revolver och låta Guns n' roses dö ut som legenderna dom var?
Jag gillar namnet så jag skulle föredra om de gamla grabbarna kom tillbaka och bildade ett ny-gammalt-GnR! =)
Buckethead
2006-06-27, 21:05
Min första konsert någonsin och jag måste säga att det var riktigt skoj.
Hade ståplats, blev fruktansvärt less på en tomtenisse som höll på att hoppa och stöka runt. Var många andra som var less på han också, det var f.ö. killen som envisades att sitta på sin "brossas" axlar några ggr.
I övrigt så är jag riktigt nöjd, var riktigt skoj att se och höra. Både förbanden och GNR var riktigt bra. Däremot kändes det väldigt litet och tomt i globen. Men det står i tidningen att det var fullsatt.
Är nöjd med det mesta förutom det faktum att polaren var centimeter ifrån att fånga micken.
Men i fortsättningen så blir det nog att ta en rejäl funderare på om man ska ta ståplats eller om man ska ta sittplats. Jag är just över 180 och jag hade svårt att få bra sikt mot scenen. Förstår inte vad dom som är ännu kortare fick se. Fanns ju massvis med folk som var runt 150 där på golvet.
High1ander
2006-06-27, 22:52
Min första konsert någonsin och jag måste säga att det var riktigt skoj.
Hade ståplats, blev fruktansvärt less på en tomtenisse som höll på att hoppa och stöka runt. Var många andra som var less på han också, det var f.ö. killen som envisades att sitta på sin "brossas" axlar några ggr.
I övrigt så är jag riktigt nöjd, var riktigt skoj att se och höra. Både förbanden och GNR var riktigt bra. Däremot kändes det väldigt litet och tomt i globen. Men det står i tidningen att det var fullsatt.
Är nöjd med det mesta förutom det faktum att polaren var centimeter ifrån att fånga micken.
Men i fortsättningen så blir det nog att ta en rejäl funderare på om man ska ta ståplats eller om man ska ta sittplats. Jag är just över 180 och jag hade svårt att få bra sikt mot scenen. Förstår inte vad dom som är ännu kortare fick se. Fanns ju massvis med folk som var runt 150 där på golvet.
Fick du vara i närheten av svettmongisarna som tog av sig tröjorna och svettade och knuffades som fan på andra?
Jag på 184 cm hade inga problem att se.
Var slutsålt, men inte fullsatt (läste också att det var fullsatt).
Fick du vara i närheten av svettmongisarna som tog av sig tröjorna och svettade och knuffades som fan på andra?
satt på A läktaren, 2 tomma platser bredvid mig...
Längst fram, stod lutad mot kravallstaketet och snackade med Bumblefoot. Grym spelning!
Buckethead
2006-06-27, 23:12
Var ingen som var utan tröja där jag stod, men dom knuffades väldigt mycket. Och det var väldigt tung och kvav luft där. Var endel som försökte våldtrycka sig fram till avspärrningen. Men det var ju hyffsat lönlöst och dumt.
Jag tyckte jag fick sträcka på mig rätt rejält för att kunna få en bra sikt. Det är ju lite jobbigt när Axl försvinner bakom någons huvud när han springer över scenen, tappade bort han flera gånger. Och mitten på scenen skymdes rätt ofta av någons huvud. Men ljudet och känslan som finns där överväger nackdelarna en hel del. Skulle jag ha sittplats så skulle jag ju ha bra sikt men det skulle väl bli golfapplåder då.
Buckethead
2006-06-27, 23:13
Längst fram, stod lutad mot kravallstaketet och snackade med Bumblefoot. Grym spelning!
Hur långt innan var du tvungen att börja köa?
Ja var bra tryck! Fick lyfta över några brudar över staketet till vakterna, vad fan gör man därframme om man är 140cm lång och 20kg tung? Köp sittplats gumman så kanske du inte svimmar INNAN spelningen ens börjat!
Hur långt innan var du tvungen att börja köa?
Var där sex på morgonen. Var vi som lirade fotboll rätt mycket, bredvid kön, jag hade en T-shirt med texten från Better på, kanske sågs?
Buckethead
2006-06-27, 23:30
Var där sex på morgonen. Var vi som lirade fotboll rätt mycket, bredvid kön, jag hade en T-shirt med texten från Better på, kanske sågs?
Jag flög ner under dagen. Landade kl 12 nån gång, åt lite middag med en kompis och några andra som skulle på GNR, sen for vi dit så vi var där just innan kl 19. Var vid den bakre avspärrningen. Såg inte så mycket av er där framme då ni verkade vara på en lägre golvnivå. Såg mest händerna. Men det måste ha varit en grym känsla att få stå där framme. Får försöka köa nästa gång dom kommer. *ta i trä* ;)
Jag förstår heller inte varför dom minsta tar ståplats. Var ju en grupp med pojkar som inte kan ha kommit i puberteten på golvet. Dom kan inte ha sett nåt annat än toppen på skärmarna, om ens det. Men så länge dom har skoj och inte råkar illa ut så ska inte jag klaga om någon minimilängd.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.