Visa fullständig version : Grand Theft Auto 4?
shut teh face
2008-05-03, 15:02
Jag tycker 360 har fulare linjer och kanter, helt enkelt sämre texturer. Medan ps3 verkar mjukare, men samtidigt mer suddig.
MasterChief
2008-05-03, 16:05
Jäkligt roligt spel. Otroligt ballt.
Jag försökte kapa ett jumbojet men det gick inte :-/
Jag tycker 360 har fulare linjer och kanter, helt enkelt sämre texturer. Medan ps3 verkar mjukare, men samtidigt mer suddig.
Suddigheten är bara en fulteknik för att ta hand om låg fps, ful grafik osv. :/
King Grub
2008-05-03, 16:09
Jag försökte kapa ett jumbojet men det gick inte :-/
Flygplanen är borttagna, så du inte skall kunna göra ett 9/11. ;)
Jahapp, då blev mitt save korrupt då. Efter 15 timmars spelande... fan va glad jag blir...
Granatgiraffen
2008-05-03, 18:38
Jahapp, då blev mitt save korrupt då. Efter 15 timmars spelande... fan va glad jag blir...
Vissa har fått det att fungera igen genom att disabla internet connection på PS3:an,
stargate
2008-05-03, 18:50
Vissa har fått det att fungera igen genom att disabla internet connection på PS3:an,
Bra Svengelska där
shut teh face
2008-05-03, 18:51
Det gör väl inget, bara spela om allting!
Nejmen fyfan vad surt! :(
Hur hände det? Vilken konsol har du?
http://static.videogamer.com/videogamer/images/pub/misc/vsapril29large1.jpg
http://static.videogamer.com/videogamer/images/pub/misc/vsapril29large4.jpg
Nog ser grafiken klarare ut på 360.
Tycker det är svårt att avgöra då bilderna är tagna under olika väderförhållanden/tider på dygnet.
Kör på Xbox, fan va xbox suuuugeeeeeeer. Närå skojar, det är på ps3 :D Fick det att funka igen, det hjälpte att starta om ps3an ett par gånger och försöka ladda spelet. Jag hade gett upp och bara lämnat PS3an påslaget, så hör jag hur det drar igång när jag lämnat rummet.. fan vilken lättnad!!
Edit: Det blev såhär efter att det krashat under en mellansekvens och jag var tvungen att starta om spelet, när jag skulle starta om fastnade den i loadingscreen (flera minuter) innan jag började reboota.
MasterChief
2008-05-03, 21:21
Flygplanen är borttagna, så du inte skall kunna göra ett 9/11. ;)
Ja, det såklart. Polispådraget var inte att leka med. SWAT-bilar och helikoptrar i massor.
Sinnessjukt kul.
Ingen som sett Hillary Clinton i spelet ännu? :D
King Grub
2008-05-04, 17:11
Vilken karaktär tycker ni är coolast då?
Jag får nog slå ett slag för Brucie. Roid raaaage!
Men jag spelar i och för sig så långsamt, att jag säkert inte träffat många än.
Brucie är cool men jag gillar Little Jacob bäst. Han är så skönt nerrökt.
Cheeeesy Vaginas! Säger jag bara. Kan vara ett nytt favvouttryck...
Rellos_87
2008-05-04, 17:55
Är det nån som vet om det finns några ex kvar i Stockholm? Tänkte köpa imorrn. :)
Blir sugen på att köpa ett 360 nu bara för att kunna spela gta.. Kostar inte speciellt mycket heller nu ju
Brucie helt klart. Så klockrent när han skallar väggen så hårt att han börjar blöda. :hbang:
Är det nån som vet om det finns några ex kvar i Stockholm? Tänkte köpa imorrn. :)
Om du ska ha till 360 så verkar det finnas mer än 50 ex kvar på webhallen i sumpan.
-Niklas-
2008-05-04, 20:52
Klarat 42% nu. Fortfarande lika kul :)
Rellos_87
2008-05-04, 21:05
Om du ska ha till 360 så verkar det finnas mer än 50 ex kvar på webhallen i sumpan.
Kanske borde sagt att det är till PS3 jag ska ha. Är det dött lopp då eller?
Mr.Cosybear
2008-05-04, 22:02
yay då var storyn avklarad. Riktigt kul. Tror inte detta är en direkt spoiler men det gäller slutet: Finns två slut :)
Granatgiraffen
2008-05-04, 22:25
Multiplayern är iallafall grymt rolig. Vet inte hur mycket djup det är i den men klart den roligaste multiplayer jag har spelat på konsol efter mina första sessioner.
Wennerberg
2008-05-05, 11:52
Kan man beställa massa skit på internet? Alltså inne i spelet då, hade varit grymt med typ en lista
Kanske borde sagt att det är till PS3 jag ska ha. Är det dött lopp då eller?
jag beställde ifrån Canada 420 kr me frakt, kommer på onsdag =P
grisbil3n
2008-05-05, 22:08
Om man gav upp San Andreas efter några timmar för att man tyckte det var simpelt och dåligt kommer man tycka likadant om GTA 4? Jag tycker det ser för jävla kul ut men det gör ju fan alla spel, sen är underhållningen lika med noll.
Scratch89
2008-05-05, 22:11
Om man gav upp San Andreas efter några timmar för att man tyckte det var simpelt och dåligt kommer man tycka likadant om GTA 4? Jag tycker det ser för jävla kul ut men det gör ju fan alla spel, sen är underhållningen lika med noll.
Jag funderade på samma sak idag, när jag gick igenom stan o såg all reklam. Jag spelade San Andreas, men fortsatte aldrig. Jag vet inte, jag hade aldrig det där riktiga sugen som jag brukar ha när jag testar ett nytt spel. Kanske ska testa igen; ibland så är det bara skitroligt, och ibland tråkigt.
Samma för mig, skaffade SA och var var sjukt less på det efter 50% ungefär men ändå är jag sugen på att skaffa ett ps3 bara för gta4 :(
Spel med mervärde är otroligt sällsynt tycker jag, smaksak iofs.
Animalistic
2008-05-06, 06:00
jag har spelat san andreas sen det släpptes, kommer spela GTA IV tills de släpper nytt
edit, PS: tröttnar man på GTA har man dålig fantasi
King Grub
2008-05-06, 06:10
Jag spelar också fortfarande San Andreas. Omöjligt att ledsna på.
Men om man inte fastnade för San Andreas, gör man det kanske inte för GTA IV heller. Skillnaderna är att San Andreas är större och mer varierat än GTA IV, men med sämre grafik. Själva spelupplägget är detsamma.
Granatgiraffen
2008-05-06, 07:42
Orkade aldrig spela klart san andreas, tröttnade efter några timmar. GTA VI har jag inte tröttnat på ännu efter cirka 11h spelande.
Synd att Vice City inte fick fortsätta i det nya.
Scratch89
2008-05-06, 17:01
Har införskaffat alla GTA-spelen nu. Jag gillade de äldre, sen tyckte jag att själva tredjepersonsgrejen blev så mättad för tillfället (det var väl iom Max Payne-eran osv), men jag ska ge mig ett försök till. Jag gillade ghettomiljön i San Andreas och musiken i Vice City. :hbang:
San Andreas skall vara mycket bra också, det är det "bästa GTA" till datorn för tillfället skulle nog de flesta hålla med om, man kan köpa billigt också.
Scratch89
2008-05-06, 22:33
Det värsta med San Andreas är alla ghettobor. Jag får huvudvärk av språket redan efter en kvart. Man kanske vänjer sig.
Rellos_87
2008-05-08, 12:36
Fick GTA4 idag från en affär i Kanada som jag beställde det ifrån, men bilden är svartvit på TVn. Nån som vet vad det kan bero på?
MasterChief
2008-05-08, 12:41
Fick GTA4 idag från en affär i Kanada som jag beställde det ifrån, men bilden är svartvit på TVn. Nån som vet vad det kan bero på?
Har din TV stöd för NTSC?
Langster
2008-05-08, 12:41
Det är NTSC version, ställ om din TV till NTSC från PAL.
Det är iaf antagligen lösningen, men det verkar konstigt att det skulle ha något med just det spelet att göra och inte själva PS3:an, det borde vara den och inte spelet som avgjorde om det borde vara PAL eller NTSC output.
Rellos_87
2008-05-08, 12:47
Kanske korkad fråga, men hur ställer man om TVn från NTSC till PAL?
Tyvärr finns det inte en universiell standard för TV apparater. Men det är i menyn. Någonstans.
MasterChief
2008-05-08, 12:50
Du får gå in i menyerna och rota.
Rellos_87
2008-05-08, 13:25
Det är ingen platt-tv jag har, men den har fungerat utmärkt till alla andra spel. Är kanske där skon klämmer... :(
Langster
2008-05-08, 13:40
Jag fastnade faktiskt för GTA 4 ändå! Nu tycker jag det är ett av de bästa spelen jag spelat. :D
Men, en sak jag tänkte på ibland var att det vore så jävla coolt om man gjorde ett Zombie-spel på den här skalan. En hel GTA stad invaderad av zombies på Dead Rising skala (fullpackat), med lite bättre kontroll och mindre ammunition. Tänk att plöja fram genom gatorna med en grävmaskin eller nåt! Tills den välter och man blir tvungen att hagelskjuta sig en väg till säkerhet. Kan någon göra det spelet till mig tack?
Rellos, TV-apparater som är äldre än typ 10 år kanske inte går att ställa om till NTSC, men då är det dags för en ny platt och fin TV! Du missar fan mer än du gör med färgen om du kör lågupplöst istället för HD!
sleep is the enemy
2008-05-18, 11:29
Hur går det för er? Aldrig varit med om ett mer beroendeframkallande spel, helt omöjligt att sluta spela. Vad har ni för favorituppdrag såhär långt? (utan att avslöja för mycket för andra)
vesterberg
2008-05-18, 13:39
Vad har ni för favorituppdrag såhär långt? (utan att avslöja för mycket för andra)de som involverar mord på ett stort antal personer, biljakt och sniperbössa.
Rellos_87
2008-05-18, 14:02
Ny fin TV och GTA4, det var en riktig kanonhelg det här :)
King Grub
2008-05-27, 20:10
Neeeeeeeeeeeeeeeeej!
Jag klarade just spelet!
Så... så fantastiskt spel!
Och nu är det slut! *cry*
harald_hårfager
2008-05-27, 20:17
Neeeeeeeeeeeeeeeeej!
Jag klarade just spelet!
Alltid tråkigt, men nu har du multiplayerdelen att se fram emot?
Blir det 100% när man spelat igenom huvudspåret, eller är det inte förrän alla sido uppdrag också är gjorda?
Alltid tråkigt, men nu har du multiplayerdelen att se fram emot?
Blir det 100% när man spelat igenom huvudspåret, eller är det inte förrän alla sido uppdrag också är gjorda?
Jag klarade det vid typ 61%.
satan vad besviken jag blev på GTA4.... Riktigt tråkigt.
du skojar?
Scratch89
2008-05-27, 22:47
du skojar?
Hans favoritfilmer är typ American Band Camp och Beta House, så hans röst väger väl inte så mycket i sammanhanget... :D
Jag tyckte att jag spelat väldigt mycket på San Andreas, säkert 15 timmar, och jag har ändå bara spelat typ 8%. :D Antagligen beror det på att det enda jag gör är att träna bänkpress, äta pizza och skjuter lite gangsters, men ändå. Får kanske göra lite uppdrag snart, men det är svårt att jaga på motorcykel. :/
Animalistic
2008-05-27, 23:00
Neeeeeeeeeeeeeeeeej!
Jag klarade just spelet!
det är då man kör runt i evigheters evigheter med bil/mc och leker? :D eller? :em:
Lasse Kongo
2008-05-30, 23:13
Jag har inte ens orkat klara spelet, det är grymt, men saknar "det där" faktiskt som verkligen får mig att vilja spela mer och mer, men tänker ändå försöka klara spelet, helst innan MGS4 kommer *gah!*
Jag har regnr GTA*** på min bil.
Vill ni ta på mig? :cool:
Three pigs
2008-05-30, 23:16
Hans favoritfilmer är typ American Band Camp och Beta House, så hans röst väger väl inte så mycket i sammanhanget... :D
Jag tyckte att jag spelat väldigt mycket på San Andreas, säkert 15 timmar, och jag har ändå bara spelat typ 8%. :D Antagligen beror det på att det enda jag gör är att träna bänkpress, äta pizza och skjuter lite gangsters, men ändå. Får kanske göra lite uppdrag snart, men det är svårt att jaga på motorcykel. :/
;DD
Blir arg när jag dör :devil:
Lirade för någon vecka sedan en massa med en kompis. Vi klarade väl en 30% typ, men gjorde väl inte bara uppdrag sådär, det är det väl ingen som gör ^^
Tycker spelet var grymt bra, men saknade element från San Andreas. Gymmet, men framförallt att kunna köpa bostäder. Varför är det inte med? Eller kommer det i slutet av spelet? Viktiga element för att göra spelet riktigt bra.
Nu är det inte jag som äger spelet och har bestämt att inte kolla upp hur det ligger till så får väl undvika kolla efter i den här tråden.
Lirade för någon vecka sedan en massa med en kompis. Vi klarade väl en 30% typ, men gjorde väl inte bara uppdrag sådär, det är det väl ingen som gör ^^
Tycker spelet var grymt bra, men saknade element från San Andreas. Gymmet, men framförallt att kunna köpa bostäder. Varför är det inte med? Eller kommer det i slutet av spelet? Viktiga element för att göra spelet riktigt bra.
Nu är det inte jag som äger spelet och har bestämt att inte kolla upp hur det ligger till så får väl undvika kolla efter i den här tråden.
Håller med totalt, vad fan ska man med pengarna till när det inte går att köpa något?
stargate
2008-05-31, 11:52
Håller med totalt, vad fan ska man med pengarna till när det inte går att köpa något?
Gå på Strippklubb, Gå på Strippklubb.
Richard85
2008-08-21, 09:03
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/recensioner/spelnytt/article3146560.ab
Six Barrel Shotgun
2008-08-21, 10:49
leetajz
Banned
--
"Din åsikt är felaktig" :Virro
finns där inga vapenshoper eller någonting heller ? hade kunnat vara de bästa gta ever , om man kunde som redan sagt , köpa bostader att stasha bilar etc , pumpat upp sig , osv . känns lite småstympat , men dock jävligt kul ändå .
King Grub
2008-08-21, 13:47
finns där inga vapenshoper eller någonting heller ?
Jo.
jag tog uppdraget 2 min efter denna posten , så jag hittade .
Egentligen borde jag gilla det. San Andreas och Vice city är fortfarande mina absoluta favoritspel. Jag var taggad som fan när jag fick IV:an, men jag blev sjukt besviken. Det är svårt att beskriva, men det är någon känsla som fattas. Jag känner mig inte riktigt lika badass när jag spelar IV:an jämfört med de tidigare liren.
Man får en jävla massa pengar för en del uppdrag, men det finns ju ingeting att köpa.
Segdraget och drygt känns nog som rätt ord att beskriva spelet med. Jag kände ändå att jag var tvungen att ta mig genom spelet, trots att jag egentligen inte ville.
kalajset
2008-08-21, 20:59
Håller med de senaste något negativa inlägg om spelet. Årets mest överhypade spel utan tvivel, samtidigt som den som vanligt är grymt kul. Men varför de har valt att ta bort massa saker från SA är för mig en stor gåta. Var ju svinkul att pimpa bilen, beefa upp sig, (eller bli tjock). Eller ens en sådan liten detalj som att kunna köpa olika måltider på Cluckin' Bell. Jag har iofs inte spelat sådär otroligt långt, (ca 35% om jag minns rätt), men ni menar alltså att det inte finns något större att köpa för pengarna man tjänar ihop? - lyckat isåfall.
Grafiken är bättre, (om än ingen revolution kanske), musiken sämre. (Som vanligt, spel efter spel). Storyn är mycket bättre, karaktärerna likaså. Men sedan då? - Massa saker bortplockat som sagt, liten variation i uppdragen. Samma buggar som i tidigare spel, samma dåliga kamera i närbild/på trånga utrymmen. Så, nja, egentligen förtjänar spelet inte att vara så kul som det faktiskt fortfarande är att spela det. Får nog bli ett pass nu.
Musiken glömde jag bort. I IV:an var det ren katastrof. I Vice city var det lysande. Är det upphovsrättigheter det handlar om eller?
King Grub
2008-08-21, 21:18
Jag kunde inte sluta spela det förrän jag gjort allt. Lysande. Årets spel solklart utan konkurrens, och jag kan inte tänka mig att något av höstens/vinterns spel kommer att överträffa det, inte ens GoW 2, Fable 2 eller Fallout 3, som är dom tre jag längtar mest till.
kalajset
2008-08-21, 21:57
Musiken glömde jag bort. I IV:an var det ren katastrof. I Vice city var det lysande. Är det upphovsrättigheter det handlar om eller?
Man måste ju även tänka på det uppenbara att musiken måste passa in i tidsepoken. Bästa musiken gjorde på 80-talet, så är det bara :D
Fast i SA var det iaf OK, om inte annat var det kul att lyssna på countryradion t ex. Dessutom var rockstationen BRA. I IV lirar rockstationen mycket lam extremt gubbig rock, på gränsen till totalmesig, håller inte. Hardcorestationen i IV:an som skulle kunna bli bra, har på något mirakulöst sätt lyckats bli halvtaskig, trots sin fokus på Old School Hardcore. Likadant är det med Old School Hip Hop-happet, kanske är det jag som är för mainstream som vill höra Rappers Delight, White Lines, och Nothing But A G-thang, men särskilt bra är det inte iaf. Kanske bottnar det i att de som valt musiken har försökt vara lite "svåra", och inte ta de allra största hitsen i genren, med få undantag. Problemet är väl då att folk vill ha hitsen, så de känner igen sig. Sedan är det ju faktiskt så med stora hits, att de slog (inom genren iaf), av en anledning. (M ao - de är bättre än random låt i mitten av skivan på artistens andra album).
kalajset
2008-08-27, 12:18
En helt vanlig session GTA4:
Uppdrag: Åk till plats A, träffa lite folk, ta med dem till plats B. Gunfight. Inga märkligt m ao. Nåja, såhär gick det;
Försök 1. Allt går rätt smidigt, tills spelet har lagt in "överraskningsmotståndare" bakom ett hörn när det är dags för gunfight. Pang, träff i närstrid, spelaren dör.
Försök 2. Försöker få tag i en taxi för att ta sig till plats A. Kommer åt fel knapp, så det istället slits upp en dörr för carjacking, avbryter dock före stölden utförts. Ses av polis, blir tvingad till att stjäla nämda bil. Efter en halvlång biljakt, (bara en stjärna, men så fort man nästan kommit ur zon, står det ju påpassligt en ny polisbil i ett hörn), hoppas det ur bilen i fart, viss skada uppstår. Omtumlad rör sig spelaren två meter längre bort, ny bil, spelaren dör.
Försök 3. På plats vid plats A. Spelaren kliver ur taxin, rör sig en halvmeter, bam, överkörd, spelaren dör.
Försök 4. Nytt fordon har skaffats efter plats A-träffen, för att ta sig till plats B. Vid första korsningen har en polisbil företräde, (den ska åt höger, spelaren åt vänster). Polisbilen bestämmer sig för att stanna, helt utan anledning, mitt i korsningen, efter påbörjad sväng. Trots tvärbroms touchas följdaktligen polisbilens bakparti, men ytterst så lätt att, hör och häpna, ingen polisjakt utbryter trots polisens försök att "sätta fast en". Istället tar sig alla till plats B, oskadda. Väl där är det återigen dags för gunfight. Eftersom spelet är såpass scriptat löper själva striden smidigt, tills autoaimet fucker upp sig, (som vanligt), försöken att sikta på närmaste motståndaren är lönlösa, och istället dör spelaren i en storm av kulor från nära håll.
Försök 5. Återigen på plats vid A, spelaren har hittat ett fordon för att hjäpla hela gruppen att åka till plats B. Vid påstigning till fordonet får sig en datorstyrd medspelare ur gruppen för sig att bli överkörd.
Försök 6. Allt löper på som det ska. Gunfight, även det funkar relativt bra, ett tag. Spelaren dör nämligen i slutet av ytterligare en "gömd" motståndare, så orginellt.
Försök 7. Allt löper otroligt nog återigen på bra, den här gången står spelaren och hans kumpaner och väntar på den "dolda motståndaren". Ingenting händer dock, och spelaren bestämmer sig för att avancera. Dumt gjort, då den nya platsen visar sig ha vad det känns som 100 motståndare runt sig. Resultat är det gamla vanliga, spelaren dör.
Försök 8. Nej, spelet stängs av.
Haha. Jag förstår inte hur man kan dö så många gånger. Man vet ju precis vad som ska hända hela spelet igenom. Jag vete fan om jag blev överraskad någon gång. Däremot håller jag med dig om fotgängarkvaliteten. Det är för jävla tråkigt att bli överkörd.
kalajset
2008-08-27, 12:45
Det är just det som är problemet kan man egentligen säga, och det ett stort jäkla problem, samtidigt som spelet är scriptat utan dess like, (det har man ju såklart nytta av om man kör samma uppdrag igen t ex), så är den s.k slumpfaktorn närmast absurd. Visst var det mitt eget fel att jag blev överkörd, båda gångerna, men varti ligger det roliga att inte kunna gå ens två decimeter från taxidörren, (som faktiskt stannat vid vägkanten), utan att bli överkörd, och därmed dödad? - Det är ju inte riktigt det jag vill ha i ett "realistiskt spel". Snarare då t om att faktiskt bilarna bakom saktar in/håller ut om möjligt. Inte att de bränner över en så fort man öppnar bildörren. Eller efter att ha klarat 5-10 minuters hårt skjutande action, på lagom distans, få ett skott i nacken i närstrid utan att ha haft en rimlig chans att försvara sig? - Det ÄR inte roligt någonstans, utan leder bara till frustration när det upplevs som man inte kan påverka situationen utan att ha spelat den just förut.
Än mer frustrerande blir det när en AI-kompis bestämmer sig för att bli ordentligt överkörd medans jag väntar på honom i bilen, och uppdraget är tvunget till att spelas om, igen. Eller för att som sagt det värdelösa kontrollsystemet bestämmer sig för att fungera ännu sämre än vanligt, och man inte har någon realistisk chans att försvara sig. Nej, ibland har spelet så många uppenbara brister för att det ska vara kul att spela.
Tricklev
2008-08-27, 12:49
Haha kalajset, silka underbart roidande inlägg, du måste ju verkligen vara skitdålig på sådana här spel. :D
Sluta inte, helt genialiskt komiska inlägg.
kalajset
2008-08-27, 12:53
Haha kalajset, silka underbart roidande inlägg, du måste ju verkligen vara skitdålig på sådana här spel. :D
Sluta inte, helt genialiskt komiska inlägg.
:thumbup: Det enda jag är bra på i spelvärlden är FPS, lyser det igenom?
Langster
2008-08-27, 13:30
Jag kunde inte sluta spela det förrän jag gjort allt. Lysande. Årets spel solklart utan konkurrens, och jag kan inte tänka mig att något av höstens/vinterns spel kommer att överträffa det, inte ens GoW 2, Fable 2 eller Fallout 3, som är dom tre jag längtar mest till.
Fick du 100%?
Då kunde man väl vinna något IRL?
Kalajset
Låter onekligen som ett mycket svårt spel (med för många faktorer man inte kan påverka.)
Tacka vet jag enklare spel.
King Grub
2008-08-27, 13:47
Fick du 100%?
Nej, jag orkade inte köra alla race med Brucie.
sleep is the enemy
2008-08-27, 14:23
Nej, jag orkade inte köra alla race med Brucie.
Hur många % är du uppe i?
kalajset
2008-08-27, 14:58
Kalajset
Låter onekligen som ett mycket svårt spel (med för många faktorer man inte kan påverka.)
Tacka vet jag enklare spel.
Finns en poäng där. Tar man t ex pong eller tetris är det inte så mycket som kan gå fel helt enkelt. *cupid*
Om man ska vara allvarlig, nej, direkt svårt kan man väl inte kalla det. Att det däremot har många irritationsmoment tycker jag är ett uppenbart faktum. Nu har jag ändå inte skrivit något om hur irriterande det är att det bara kan spawnas ett visst antal bil/mcmodeller, som i sin tur visar på skärmen, på en gång. Vilket resulterar i att det kan dröja jäkligt länge innan man får tag på t ex en taxi, (då ska man iofs ha otur, eftersom taxis måste vara det allra vanligaste fordonet i hela spelet). Eller att parkerade bilar, (m ao sparade bilar), verkar stjälas av likasinnade medans man sover, särskilt om de står längst fram i parkeringsrutan, bland alla andra fina pimp-mobiles som man har målat vita i Pay'n'Spray-shoppen. Eller att folk och fä ringer och vill hämtas inom en timme, när man än i andra änden av staden, i synnerhet medans man är på väg åt ett annat håll egentligen. Eller att vapen ibland tycks försvinna, fast man har ammo kvar efter uppdraget, bara för att man fick extra ammo inför uppdratet. Eller för all del, "tvärtom". (Kan göra samma uppdrag flera ggr, och varje gång få nytt vapen/massa ammo). The list goes on and on. *gah!*
kalajset
2008-08-27, 17:21
Nu klarade jag faktiskt uppdraget i fråga, trots att en av mina kamrater återigen bestämde sig för att kasta sig framför en bil när han försökte leta upp min egen 10 meter framför han. Nu är allt bra igen. :thumbup:
Haha, kan du fixa en ny kamrat eller få tillbaka den överkörda snubben?
kalajset
2008-08-27, 20:22
:) Han dog faktiskt inte av skadorna denna gång, utan blev endast lite groggy med tanke på hans gångstil efteråt. (Hade tydigen svårt att lokalisera mitt fordon efter att bilen rammade honom, så då var det bäst att ta något extra varv runt det för att kolla läget).
Underbart spel, klarade storyn idag :D Hade stått stilla på sista uppdraget rätt länge men gjorde ett försök så gick det :)
Six Barrel Shotgun
2008-09-11, 12:54
liten spoiler:
Klarade Storyn idag.. lite ledsamt framåt slutet =/, men den jäveln fick i alla fall betala..
: /
shut teh face
2008-12-30, 16:30
Så jävla besviken på vissa saker. De har tagit bort många bra saker ifrån San Andreas. Och det här med pengar, what the fucking fuck?? Man har hundra tusentals dollar men kan ENDAST spendera dem på vapen och cheeseburgare.
Storyn bygger på att Niko måste tjäna pengar - woho, men sen kan man inte spendera dem alls ändå. Helt värdelöst.
Så jävla besviken på vissa saker. De har tagit bort många bra saker ifrån San Andreas. Och det här med pengar, what the fucking fuck?? Man har hundra tusentals dollar men kan ENDAST spendera dem på vapen och cheeseburgare.
Storyn bygger på att Niko måste tjäna pengar - woho, men sen kan man inte spendera dem alls ändå. Helt värdelöst.
Kan man inte köpa luder längre?
:/
shut teh face
2008-12-30, 16:48
Jo det kan man nog, men hur mycket pengar kan man spendera på det...
Jag vill kunna köpa egna feta hus, med garage, styla mina egna bilar. etc :D
Three pigs
2008-12-30, 18:42
Jo det kan man nog, men hur mycket pengar kan man spendera på det...
Jag vill kunna köpa egna feta hus, med garage, styla mina egna bilar. etc :D
Eller hur! Hade varit så jäkla grymt att kunna bygga upp ett stort imperium och ta över hela Liberty City.
Att styla bilar, köpa fastigheter o sånt är en av anledningarna varför jag ibland fortfarande spelar GTA San Andreas.
At least the dude got his priorities straight! :D
Scratch89
2008-12-31, 10:51
At least the dude got his priorities straight! :D
De borde fixa en update så man kan köpa EsaPro och ett klippkort på SATS.
De borde fixa en update så man kan köpa EsaPro och ett klippkort på SATS.
:D :D
Vore kul med ett spel där man kan "gymma" så att avataren/karaktären växer! (om man tränar och käkar rätt) som ett litet minispel i spelet.
Dvs om man slackar me träning o kost så minskar fysiken alt man blir tjock och gör mindre skada i Melee (baseballrack, unarmed etc).
Sen om man råkör och växer som ogräs (tex som Max Charles som växte enormt på rice and beans 1 gång per dag + aas+ synthol etc), så kan man göra massor me skada i melee samt sporadiskt bli interrvjuad av olika karaktärer i spelet.
Sen borde det finnas en stamina/uthållighetsmätare i GTA5/Saints Row 3, då vissa tränar för maraton/kondition så de kan springa längre (om man skulle bli jagad av för många etc).
Hela ens stats och skills baseras på vilken typ av träning ens gubbe kör i spelet (och hur ofta, tex man kanske inte har tid att träna så ofta bland alla luder, cheeseburgare och vapen man köper och testar).
En karaktär som ofta tränar på DoJo o gymmar regelbundet i spelet kan ju således kanske vara en baddare i melee, men dålig på firearms etc.
Självklart skall spelet ha en stor klocka (där man kan sätta alarm) för att påminna en när man plötsligt måste avbryta en shootout med några mobsters så man inte missar matlådan och protein-intaget, om man nu vill ha en beefig karaktär.
Missar man för många Dojo-träningar och slåss relativt lite ute på gatan kan ju ens tekniker gradvis bli sämre och sämre, så man får även ställa in klockalarmet på Dojoträning/Balett eller vad man nu inriktar sig på.
Det måste liksom finnas mer än bara Luder, Cheeseburgare och Vapen...
Scratch89
2008-12-31, 11:19
Det låter som om du försöker hitta på en ursäkt för att slippa träna och spela TV-spel istället. :D
Three pigs
2008-12-31, 11:20
hahaha "i huvudet på Kwon".
:D
Fast att du har postat JoJ-klippet allt för många gånger så älskar jag fan dig Kwon. :laugh:
OT: Kameran när man kör bil (PC-versionen) är ju katastrofalt dålig? Har jag ställt in fel någonstans eller vad är upp? Den följer liksom inte med som jag vill när man svänger runt gathörn etc.
shadowfire
2009-01-01, 13:23
Började lattja med detta jag med i dagarna. Sjukt skön känsla att köra så saker går sönder, typ staket o sopkorgar o fönster osv. Äntligen en riktigt känsla av att bara vålda sönder saker. Annars tycker jag spelet känns aningen tungrott o den där jävla ryssen gör ju inget annat än ringer på mobilhelvete. Jädrans stalker.
Kommer man hem från jobbet o vill ha lite lugn o ro från telefonen o sen ska man lira ngt jäkla spel där man blir fullkomligt bombad av sms o samtal. *screwy*
Hur kan PC-versionen vara så jävla billig, under 200. Brukar inte dataspel kosta typ 300-600kr åtminstone?
Hur kan PC-versionen vara så jävla billig, under 200. Brukar inte dataspel kosta typ 300-600kr åtminstone?
PC-spel är alltid billigare p.g.a. att de inte behöver betala licenskostnader till konsolerna, och för att det är mycket lättare att piratkopiera. Sedan är ju GTA 4 faktiskt över 1,5 år gammalt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.