handdator

Visa fullständig version : Rädd för överträning

kostkrig
2006-06-22, 18:41
Såhär ser det ut för mig under sommaren

Måndag: Fys (löpning)
Tisdag: Gym
Onsdag: Innebandy/fotboll
Torsdag: Fys (löpning)
Fredag: Gym
Lördag: Vila
Söndag: Gym

Nu är jag rädd att bli övertränad och undrar om jag behöver oroa mig ifall jag ser till att äta rikligt och sova ordentligt?

machine gun
2006-06-22, 19:11
Det beror ju väldigt mkt på hur van du är att träna så pass mkt. Om du äter och sover ordentligt borde det dock gå bra. Se till att lyssna på kroppens signaler bara och ta en extra vilodag om det behövs. Du skulle ju alltid kunna lägga löpning på nån av gymdagarna om du känner att du vill ha mer än en ren vilodag/vecka.

kostkrig
2006-06-23, 09:38
Det beror ju väldigt mkt på hur van du är att träna så pass mkt. Om du äter och sover ordentligt borde det dock gå bra. Se till att lyssna på kroppens signaler bara och ta en extra vilodag om det behövs. Du skulle ju alltid kunna lägga löpning på nån av gymdagarna om du känner att du vill ha mer än en ren vilodag/vecka.

Skulle nog säga att jag är van vid en 4-5 pass i veckan vilket då betyder att det kanske inte behöver bli några problem. Det kan nog bli tufft att lägga ett gympass på samma dag som löpfysen (hej intervall, urgh) men jag ska testa det och se. Bättre med 2 dagars vila gentemot 1.

Tack för svaret! :)