handdator

Visa fullständig version : Koordinater, RT90

z_bumbi
2006-06-22, 16:13
Efter att ha plockat ut koordinater enligt RT90 från eniro så upptäckte jag att de inte har en funktion som går åt andra hållet dvs om man har koordinaterna så kan man inte får fram var det ligger på deras kartor.

Efter en del letande så hittade jag inte heller något annat ställe som har den tjänsten, någon som har en sida som löser problemet?

Självklart är det intressant med "det andra" systemet också men RT90 känns mer aktuellt för svenska förhållanden, i alla fall så länge man inte flyger eller håller till på havet.

Errko
2006-06-22, 16:28
Har inget tips på bra sida tyvärr men om det bara är just dessa koordinater kan jag ta reda på vart dom pekar via ett kartprogram om du vill det?

z_bumbi
2006-06-22, 17:48
Har inget tips på bra sida tyvärr men om det bara är just dessa koordinater kan jag ta reda på vart dom pekar via ett kartprogram om du vill det?

Jag vet var de hör hemma då jag letade upp dem på kartan för att retas i tråden om Stockholmsträffen men jag tackar för erbjudandet. Jag blev dock intresserad av problemet och tycker att det borde finnas en lösning på nätet någonstans, kartprogram var iofs en idé som jag får kika vidare på för framtida bruk.