handdator

Visa fullständig version : Två veckorsdeff

Spritza
2006-06-21, 23:06
Tjenare.
Har deffat nu i två veckor, men jag tycker att jag går ner långsamt i vikt.
Onsdag den 7 juni var jag 91.4
Idag, onsdag den 21 juni är jag 90.6

Mina dagar har ungefär sett ut så här:

14.00:vaknar, frukost- en portion musli med filmjölk
16.30 middag - (råris 0.5dl, kycklingfilé~200gram) eller (stekt potatis~150g med nötkött~200g med ett ägg.Röd mjölk till det
17.30-19.30 jogging 5kilometer och promenad 5 kilometer (kan vara kombinerat)
~20.00 två "knäckis" med bregott och en skiva ost, röd mjölk till det

Ser detta bra ut?
Har bara(enligt mig) gått ner 800g, är det bra så?

krok
2006-06-21, 23:21
går du å lägger dig sen kl 20 för att sova till 14 nästa dag igen?*screwy*

Mental
2006-06-21, 23:24
Tjenare.
Har deffat nu i två veckor, men jag tycker att jag går ner långsamt i vikt.
Onsdag den 7 juni var jag 91.4
Idag, onsdag den 21 juni är jag 90.6

Mina dagar har ungefär sett ut så här:

14.00:vaknar, frukost- en portion musli med filmjölk
16.30 middag - (råris 0.5dl, kycklingfilé~200gram) eller (stekt potatis~150g med nötkött~200g med ett ägg.Röd mjölk till det
17.30-19.30 jogging 5kilometer och promenad 5 kilometer (kan vara kombinerat)
~20.00 två "knäckis" med bregott och en skiva ost, röd mjölk till det

Ser detta bra ut?
Har bara(enligt mig) gått ner 800g, är det bra så?

Har du bara 2 mätpunkter? eller väger du dig dagligen? på enbart 2 mätpunkter som ligger så nära varandra i tiden så kan du inte dra några slutsatser om hur deffen går.

Och som ovan, du har ca 16h utan mat per dygn, det är korkat. dessutom äter du endast en "riktig" måltid per dag, och den är i sig i minsta laget.

Läs på lite och gör om gör rätt :)

Spritza
2006-06-21, 23:41
går du å lägger dig sen kl 20 för att sova till 14 nästa dag igen?*screwy*
Lägger mig runt 01

Spritza
2006-06-21, 23:50
Har du bara 2 mätpunkter? eller väger du dig dagligen? på enbart 2 mätpunkter som ligger så nära varandra i tiden så kan du inte dra några slutsatser om hur deffen går.

Och som ovan, du har ca 16h utan mat per dygn, det är korkat. dessutom äter du endast en "riktig" måltid per dag, och den är i sig i minsta laget.

Läs på lite och gör om gör rätt :)

Vad ska ändras?

formula4shape
2006-06-21, 23:50
Läs deffguiden av Grub.

Sen ser ditt "levnadsschema" inte helt normalt ut.

Mental
2006-06-21, 23:53
Vad ska ändras?

Är jag otydlig någonstans?
Se till att äta mer regelbundet. Att ha alla måltiderna placerade under 33% av dygnet är ingen bra spridning.
Väg dig mer regelbundet, och se till trändlinje eller genomsnitt snarare än dag till dag värden.
Och framförallt, har du vägt dig mer än de 2 gånger du rapporterar om?
Man kan ju diffa ett par kilo mellan dagarna utan att ha gått upp eller ned i fettvikt, beroende på vad man käkat, hur mycket vatten man släpar på, hur mycket skit som skräpar i tarmsystemet mm.

Spritza
2006-06-22, 00:35
Är jag otydlig någonstans?
Se till att äta mer regelbundet. Att ha alla måltiderna placerade under 33% av dygnet är ingen bra spridning.
Väg dig mer regelbundet, och se till trändlinje eller genomsnitt snarare än dag till dag värden.
Och framförallt, har du vägt dig mer än de 2 gånger du rapporterar om?
Man kan ju diffa ett par kilo mellan dagarna utan att ha gått upp eller ned i fettvikt, beroende på vad man käkat, hur mycket vatten man släpar på, hur mycket skit som skräpar i tarmsystemet mm.
ja, jag har vägt mig varje dag ungefär samma tid, naken och allt sånt, i 14 dagar, sen har jag gjort ett medel som blev 90.6kg....

Spritza
2006-06-22, 00:37
Läs deffguiden av Grub.

Sen ser ditt "levnadsschema" inte helt normalt ut.
Redan läst........äter mindre än man förbrukar innebär viktnedgång....nåt mer?

maxz
2006-06-22, 12:42
Du har ju gått ner 1kg!
helt perfekt ju, -3,5k kalorier i veckan.

JAJJAS
2006-06-22, 12:47
ja, jag har vägt mig varje dag ungefär samma tid, naken och allt sånt, i 14 dagar, sen har jag gjort ett medel som blev 90.6kg....

Har du gjort ett medel på 14dagar? Gör ett på en dag istället.

krilleh
2006-06-22, 14:18
varför röd mjölk?

JAJJAS
2006-06-22, 14:20
varför röd mjölk?

Jag tror han snackar om lättmjölk. Skånemejeriernas lättmjölk har en röd förpackning.

Spritza
2006-06-22, 16:20
Alltså röd förpackning på mjölken 3%fett, får annars inte i mig tillräckligt med fett under dagen.

Nadja
2006-06-22, 17:16
Helt ärligt, detta upplägg ser inte bra ut och det är inte för att vara elak.

Du skriver att du läst deffguiden, men var är den hälsosamma kosten? Frukten? Grönsakerna? De nyttiga fetterna (du väljer bregott och fetmjölk...)? Proteininnehållet i din kost tycks i mina ögon vara lågt (du är ju ingen liten kille direkt)

3 måltider med din dygnsrytm och storlek, blir tre bauta måltider, vilket i sig inte känns särskilt genomtänkt sett till att du vill förlora fett.

Jobbar du skift eftersom du går upp vid 14? Om du jobbar på kvällen bör du kanske också äta något?

MVH

krilleh
2006-06-22, 17:25

Du skriver att du läst deffguiden, men var är den hälsosamma kosten? Frukten? Grönsakerna? De nyttiga fetterna (du väljer bregott och fetmjölk...)? Proteininnehållet i din kost tycks i mina ögon vara lågt (du är ju ingen liten kille direkt)

3 måltider med din dygnsrytm och storlek, blir tre bauta måltider, vilket i sig inte känns särskilt genomtänkt sett till att du vill förlora fett.

Jobbar du skift eftersom du går upp vid 14? Om du jobbar på kvällen bör du kanske också äta något?

MVH

Behöver väl inte mer protein för man är större? jag vet ärligt talat inte så därför jag frågar.

Spritza
2006-06-22, 17:36

MVH
Ne, kanske inte det bästa.....men sallad och olika grönsaker finns med där.....det jag skrev ned var en STOR avrundning på det hela...jag har ju små mellanmål var tredje timma, kanske en näve nötter eller några knäckis.
JAg läste nånstans att om man inte ser TYDLIGT att man gått ner dem kilona som vågen visar så har man inte gjort en bra deff, men däremot om man ser skillnad på ett kilo varstans på kroppen så är man på rätt väg.
Jag ser att jag blivit lite-lite mer definerad på vissa områden genom att ha gått ner ~1kilo, hade det varit ett kilo muskler hade et varit en helt annan sak.
Jag borde Kanske äta tre jättestora(inte så att jag blir proppmätt) måltider under dagen och sen när jag känner lite hunger, mata i mig nötter eller nån grönsak, kanske ett knäckebröd.
Eller?

keffat_liv
2006-06-22, 17:39
Lägger mig runt 01

ät då inte sista målet klockan 20. Om nåt är katabolt så är det att gå utan mat i 18 timmar. Du kommer ju inte ha nåra muskler kvar efter deffen ffs.

Spritza
2006-06-22, 17:43
ät då inte sista målet klockan 20. Om nåt är katabolt så är det att gå utan mat i 18 timmar. Du kommer ju inte ha nåra muskler kvar efter deffen ffs.
Jag tillför kolhydrater genom nötter och knäckis, precis vad jag skrev.

Nadja
2006-06-22, 18:01
Behöver väl inte mer protein för man är större? jag vet ärligt talat inte så därför jag frågar.
Och jag svarar, utan referens just här ,att man brukar beräkna proteinintag efter kroppsvikt. Däremot finns det en poäng i att man inte behöver vräka i sig protein. Men sett till trådskaparens upplägg, så anser jag att proteinintaget ter sig lågt.

MVH

Nadja
2006-06-22, 18:03
om du vill ha feedback på ditt kostschema, så skriv allt du äter i ditt första inlägg. Vi som svarar är inte tankeläsare som vet att du äter mellanmål med nötter etc.

Jaja, lycka till.

Nadja
2006-06-22, 18:09
Jag tillför kolhydrater genom nötter och knäckis, precis vad jag skrev.
Innan läggdags brukar de flesta välja att äta protein + fett, pga att man inte beh lika mkt hjärnbränsle (kolisar) när man sover. Men du sover ju iofs rätt länge..

Om ditt sista mål mat är direkt efter träningen, så är det givetvis kolisar (och protein) som gäller.

Men sök du lite på forumet och läs lite mer istället, det är det som är det fina med sökfunktionen - många frågar samma saker om och om igen, trots att det redan tagits upp ett tjog gånger.

MVH

Olsson
2006-06-23, 14:31
Du har ju gått ner bra. Ha lite tålamod bara. Jag har gått ner 2,8hg i veckan i snitt sen nyår ungefär. Men det har ändå blivit ca 7kg och jag har kunnat unna mig en hel del gott. Ha inte så brottom.