handdator

Visa fullständig version : Knasigt hos frisören

NiXPhoenix
2006-06-21, 18:52
Varning! Fånig tråd!

Var och klippte mig idag, testade en ny frisersalong då den gamla jag gått till i alla år har gått ner sig rejält. Inga kunder, lite högre pris för varje gång, inte så jättebra klippningar. Min frisör som jag haft i ett par år tog barnledigt för ett bra tag sen och sen dess har jag klippt mig hos några olika. Sist var det en gammal jugoslavtant som klippte mig, hmm, blev väl inte helt bra, hon tog alldeles för mycket med maskin på sidorna. Kostade trots allt 280kr så jag bestämde mig för att gå nån annanstans efter alla år där och nu provade jag på ett annat ställe i centrum.
Killen som klippte mig där frågade inte så mycket utan började bara klippa, det blev som tidigare med skillnaden att han lämnade kvar jättemycket i luggen. Grattis liksom, blir helt fel proportioner med jättekort på sidorna och så massa kvar fram. Kommer att vara tvungen att gå och klippa mig igen om tre veckor eller så, normala tiden är sex veckor.

Har tre val som jag ser det, antingen väntar jag och klipper mig snart igen och hoppas att det blir bättre resultat då, eller så klipper jag ner luggen på direkten, själv eller hos en frisör.
Känns dock lite saftigt att betala fullpris bara för att någon ska rätta till luggen, hur billigt kan det egentligen vara hos såna där budgetsalonger där de kör allt svart? Var hittar jag nån som klipper mig billigt i stockholmstrakten?

Har tänkt klippa ner det själv men risken är ju att man bara förstör och det inte ser riktigt klokt ut.
Ska jag försöka ta tag i luggen med fingrarna och sträcka upp den eller ska jag kamma ner håret i pannan och köra pottvarianten?
Vad är bäst? Tänkte börja med att ta cirka 1 cm så jag rätt vad det är inte står utan något hår alls.

Det här kan nog klassas som en ganska fånig tråd men det är viktigt för mig att håret ser någorlunda bra ut. Känns inte bra just nu alltså.

MilkmaN
2006-06-21, 18:58
Gå tillbaka, säg att du inte är nöjd utan vill ha luggen kortare. Vanligtvis fixar dem det konstnadsfritt :thumbup:

NiXPhoenix
2006-06-21, 19:08
Gå tillbaka, säg att du inte är nöjd utan vill ha luggen kortare. Vanligtvis fixar dem det konstnadsfritt :thumbup:

Det är fan den bästa lösningen, tänkte lite på det själv men borde ju sagt ifrån när han var klar och jag kunde titta mig i spegeln ( ser noll utan mina glasögon som jag alltid tar av mig).

Ska testa imorrn, tack!

hampaN
2006-06-21, 19:08
Varför sa du inte till direkt? :confused:

NiXPhoenix
2006-06-21, 19:17
Varför sa du inte till direkt? :confused:

Han klippte först klart och då var det helt blött, då frågade han om jag tyckte det var bra, jag tar på mig mina glasögon och jo visst det ser väl bra ut... Men då var håret som sagt blött och hängde ner i pannan, brukar inte direkt ha håret så. Jag såg först hur lång luggen var när han hade haft i vax, tagit av mig skynket och ansåg sig klar, då tog jag på mig glasögonen och kollade snabbt och tyckte att det var lite väl långt.
Men visst borde jag protesterat då. :em:

hum
2006-06-21, 19:21
haha påminner om en gång när jag klippte mig hos nån kass frisör och det såg rätt jävligt ut.. min dåvarande flickvän började gråta (*screwy* ) och hennes morsa ringde o skällde ut frisören som erbjöd en gratis färgning som kompensering. jag tyckte situationen var ganska pinsam och tackade nej :)

MilkmaN
2006-06-21, 19:23
Man vill inte gärna klaga direkt, jag är nästan alltid missnöjd första dagen men vänjer mig vid det hela mer och mer, när man fått sova med det, känna på det och forma det som man vill en gång eller två vet man om det är rätt eller fel. Direkt efter är svårt att säga till, håret ser ju inte i närheten ut som man är vad vid.

Angel
2006-06-21, 19:23
Du har rätt att gå tillbaka om du inte är nöjd...

men den här tråden suger ju utan bilder..

Liten Men Fet
2006-06-21, 19:25
haha påminner om en gång när jag klippte mig hos nån kass frisör och det såg rätt jävligt ut.. min dåvarande flickvän började gråta (*screwy* ) och hennes morsa ringde o skällde ut frisören som erbjöd en gratis färgning som kompensering. jag tyckte situationen var ganska pinsam och tackade nej :)

HAHAHAHA :laugh:

Det är fan illa om flickvännen börjar grina. Om sen hennes mamma ringer och skäller ut frisören så är det verkligen ILLA.

Du gjorde nog rätt i att inte färga håret där, då vet man aldrig vad som hade hänt.

Annars så har min polare en standardfrisyr, 5 mm på hela huvet och sen 3 mm på sidorna. T o m jag har fått klippa den åt honom så det där med friserande är nog inte så svårt. :)

Kwon
2006-06-21, 19:33
Klipp dig inne i stan där dom riktiga klippoteken finns! :thumbup:

Gamla Stan hade ett jäkla bra ställe för ett par år sen med ett stort fönster mot gatuvärlden. (ej TV-världen)

Brukar klippa/raka mig själv nuförtiden (har gjort i flera år) så jag är inte så up to date var de bästa klippoteken finns/heter nuförtiden, men förr klippte jag mig ofta in the stan.

Zakath
2006-06-21, 19:39
Fråga någon släkting eller vän om de kan klippa dig, mycket billigare :) Blir nästan lika bra som hos frisör också. Åtminstone för mig, fast det blev 250kr billigare, haha!

NiXPhoenix
2006-06-21, 19:51
Man vill inte gärna klaga direkt, jag är nästan alltid missnöjd första dagen men vänjer mig vid det hela mer och mer, när man fått sova med det, känna på det och forma det som man vill en gång eller två vet man om det är rätt eller fel. Direkt efter är svårt att säga till, håret ser ju inte i närheten ut som man är vad vid.

Känner igen mig som bara den. Frisören formar det ju på sitt sätt, som dessutom ofta är lite olika från gång till gång. Jag ser dessutom rätt jävlig ut i riktigt kort hår, när det gått en vecka eller två så har det genast nåt mer acceptabel längd och ser mycket bättre ut. Sakta men säkert växer den gamla frisyren fram igen.

Några bilder blir det inte, mobilbatteriet la ner när jag höll på och försökte ta några bilder, sen ser jag som sagt sämre ut i kort hår. :(

NiXPhoenix
2006-06-21, 19:57
Klipp dig inne i stan där dom riktiga klippoteken finns! :thumbup:

Gamla Stan hade ett jäkla bra ställe för ett par år sen med ett stort fönster mot gatuvärlden. (ej TV-världen)

Brukar klippa/raka mig själv nuförtiden (har gjort i flera år) så jag är inte så up to date var de bästa klippoteken finns/heter nuförtiden, men förr klippte jag mig ofta in the stan.

Jo, har länge tänkt testa något dyrt ställe i stan länge men det blir aldrig av... Skulle behöva lite hjälp med själva stylingen (när det är normallängd alltså) för att få det att se bättre ut tror jag.

Fråga någon släkting eller vän om de kan klippa dig, mycket billigare :) Blir nästan lika bra som hos frisör också. Åtminstone för mig, fast det blev 250kr billigare, haha!

Tror jag är för fåfäng för det faktiskt. :)
Men visst, tror inte min frisyr är speciellt avancerad egentligen.

Återkommer med rapport om hur det gått imorgon.

Kwon
2006-06-21, 20:04
Testa en lite dyrare, lite bättre, frisörsalong inne i stan någon gång.

Bara för att jämföra kvaliteten.

Du kanske blir skitnöjd!

Hellre pynta en gång o bli nöjd än att behöva klippa sig igen två-tre veckor efteråt? :)

Pepparkakssmurfen
2006-06-21, 22:36
Du har rätt att gå tillbaka om du inte är nöjd...

men den här tråden suger ju utan bilder..

Det låter som om han ser ut ungefär såhär:
http://www.fiese-scheitel.de/fiese-scheitel3.data/Komponenten/Bilder/hall/lening_cow.jpg

NiXPhoenix
2006-06-23, 16:58
Uppdatering sent om sider, gick tillbaka igår.

Det gick bra, jag fick komma tillbaka till samma kille som klippte mig då och efter att han var färdig med sin kund klippte han ner min lugg, utan att de tog något extra betalt. Jag glömde mitt paraply som jag lagt ifrån mig så precis när jag kommit ut ur lokalen vände jag om och gick in för att hämta det, det såg nästan ut som han satte colan som han drack i halsen när jag kom tillbaka en tredje gång. :D

High1ander
2006-06-23, 17:13
Klippte mig en gång hos en mexikanska i USA, hon fatta ju nada av man sa... blev väl inte helkasst resultat. Hade tänkt färga håret grått, men de hade inte grått :/

grisbil3n
2006-06-24, 06:38
Trimmer för i helvete..