Visa fullständig version : Screencaps från en DVD?
Slartibartfast
2006-06-21, 18:18
Hur gör man screencaps från en DVD-film?
tossefar
2006-06-21, 18:30
De allra flesta mediaspelare har en knapp för det. VLC, MPC och Powerdvd har alla det.
Slartibartfast
2006-06-21, 18:32
detta är kanske en dum fråga, men jag har aldrig testa och har noll koll: kan man spela DVD filmer i min DVD-brännare på datorn? Eller måste det vara en DVD-spelare.
Du kan spela i datorn också. :)
hahavaffan
2006-06-21, 18:40
Windows Media Player 10 eller vad dom är uppe i är faktiskt jäkligt bra som DVD-uppspelare i datorn. Och jadå, din brännare fixar att läsa filmen också.
internethjälten
2006-06-21, 18:44
Hur gör man screencaps från en DVD-film?
Vilken Jenna Jamesson film har du nu fått tag på ??
Ställ ner maskinvaruacceleration sen printscreen knappen.
NiXPhoenix
2006-06-21, 18:56
Windows Media Player 10 eller vad dom är uppe i är faktiskt jäkligt bra som DVD-uppspelare i datorn. Och jadå, din brännare fixar att läsa filmen också.
Innehåller också DRM (digital rights management) som gör det omöjligt att spela vissa nerladdade filer. Kan vara bra att veta.
hahavaffan
2006-06-21, 19:00
Innehåller också DRM (digital rights management) som gör det omöjligt att spela vissa nerladdade filer. Kan vara bra att veta.Nu snackar jag original-DVD-film endast. Till allt annat suger Windows Media PLayer gigantiskt hästanal.
Innehåller också DRM (digital rights management) som gör det omöjligt att spela vissa nerladdade filer. Kan vara bra att veta.
DRM och licenshanteringen kan du stänga av, fast då behöver du ett program som fixar det (Xpy, finns på sourceforge), så vitt jag vet har inte Pyttemjuk lagt in de alternativen i Mediaspelaren själva. Men Xpy fixar det.
Ctrl+I (i) i WMP ska funka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.